989014050788+

989014050788+

خانهتشکل هازیست محیطینشست هم اندیشی تشکل های زیست محیطی استان
نشست هم اندیشی تشکل های زیست محیطی استان

نشست هم اندیشی تشکل های زیست محیطی استان

نشست هم اندیشی تشکل های زیست محیطی استان

حسن کاشی مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی با اعلام این خبر افزود: هدف اصلی این نشست تعامل هرچه بیشتر تشکل های زیست محیطی استان با یکدیگر در راستای رسیدن به اهداف بود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری ،

وی افزود: در این جلسه نمایندگان هر یک از تشکلها با اشاره به وضعیت زیست محیطی استان، در خصوص مشکلات تشکل های این حوزه (از جمله ایجاد دبیرخانه های مختلف در برخی دستگاههای اجرایی، نداشتن مکان فعالیت و فرآیند طولانی اداره ثبت شرکتها) نیز ایراد سخن کردند. و در ادامه با توجه به دستور کار جلسه و به منظور طرح دیدگاه سازمان های مردم نهاد حوزه محیط زیست در کارگروه آمایش سرزمین، محیط زیست و توسعه پایدار – مطابق بخشنامه ارسالی وزیر محترم کشور به استانداری های سراسر کشور – با رأی اعضای حاضر در جلسه آقای محمد نصراللهی (الموتی) به عنوان نماینده این سازمانها برای شرکت در جلسات کارگروه مذکور معرفی خواهد شد.
دبیر هیأت نظارت بر سازمان های مردم نهاد استان گفت: جلسات هم اندیشی با سمن های حوزه محیط زیست استان استمرار خواهد داشت و سعی خواهیم کرد هر 3 ماه یک جلسه با این تشکلها برگزار کنیم.
ایشان گفتند: برخی از مشکلات به وجود آمده برای سمنهای این حوزه ناشی از ضعف ارتباط با دبیرخانه هیأت نظارت به عنوان مرجع صدور مجوز و توانمند سازی و نظارت بر سمنها است. همچنین مقرر شد به منظور آشنایی بیشتر دستگاههای دولتی با فعالیت سازمان های مردم نهاد دوره آموزشی عمومی برای مدیران  و کارشناسان ذیربط کلیه دستگاهها و نیز دوره آموزشی تخصصی برای دستگاههای مرتبط با سمنها در سال جاری برگزار شود.
لازم به ذکر است در این جلسه افراد ذیل به عنوان نمایندگان تشکلهای زیست محیطی استان حضور داشتند:
آقایان: محمد رضا درویشان پور (کانون شکار و دوستداران طبیعت قزوین)، محمد طباخ شعبانی (مؤسسه زیست گستر فدک)، علیرضا کریمی (مؤسسه رزمی کاران حافظ طبیعت)، کوروش کرمی فرد (گروه زیست محیطی پاز)، محمد نصراللهی (الموتی) (تشکل محیط زیستی اله موت یار)، حمید رضا جمالی (انجمن زیست محیطی آسمان آبی) و خانم ها: سمانه منتصر (مؤسسه پویش زنان و توسعه پایدار)، ثریا عزیز جلفا (انجمن معماری و شهرسازی شهرتاش).

مقالات مرتبط

دیدگاه خود را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.پر کردن فیلدهای نشانه‌گذاری شده‌ با * ضروری می‌باشد.