989014050788+

989014050788+

خانهتوسعهتعاونهسته ارزش تعاونی یکنواخت – شواهدی از اتریش

هسته ارزش تعاونی یکنواخت – شواهدی از اتریش

خلاصه

شرکت‌های تعاونی با سایر سازمان‌ها متفاوت هستند، زیرا ارزش‌های آن‌ها تحت تأثیر اصول تعاونی تاریخی تعیین‌شده توسط پیشگامانشان است، که منجر به ایجاد یک هسته ارزشی یکسان در تعاونی‌هایی می‌شود که در بخش‌های مختلف فعالیت می‌کنند. علیرغم ریشه‌های سازنده متراکم، تعاونی‌ها با محیط خود به عنوان وسیله‌ای برای بقا و پیشرفت سازگار می‌شوند، که بر ظاهر آن‌ها در برابر اعضا و مشتریان تأثیر می‌گذارد. تا کنون، یک مقایسه تجربی از تعاونی‌ها در بخش‌های مختلف، علیرغم منابع مختلفی که نشان می‌دهند ممکن است هویت تعاونی یکسانی برای تعاونی‌های صنایع مختلف وجود داشته باشد، ناشناخته باقی مانده بود. این مقاله با کشف شباهت‌ها و انحرافات در درک ارزش‌های تعاونی‌های اعتباری، تعاونی‌های مسکن و همچنین گروهی از تعاونی‌های عمومی، این شکاف را پر می‌کند. برای این منظور، یک تحلیل مؤلفه اصلی (PCA) برای متراکم کردن مجموعه ارزش‌های صنایع تعاونی به عوامل زیربنایی اعمال می‌شود. یافته‌ها نشان می‌دهد که ادراک تعاونی‌های بخش‌های مختلف را می‌توان به هسته‌های ارزشی متجانس کاهش داد، که برای هر بخش شامل سه مؤلفه بعدی است: «رفتار تجاری مسئولانه»، «منطقه و سنت» و «سالم اقتصادی». علاوه بر این، تعاونی های اتریشی با توجه به تعدادی از ویژگی های متعلق به این اجزا، خود را از سایر اشکال قانونی متمایز می کنند. که برای هر بخش شامل سه مؤلفه بعدی «رفتار تجاری مسئولانه»، «منطقه و سنت» و «سلامت اقتصادی» است. علاوه بر این، تعاونی های اتریشی با توجه به تعدادی از ویژگی های متعلق به این اجزا، خود را از سایر اشکال قانونی متمایز می کنند. که برای هر بخش شامل سه مؤلفه بعدی «رفتار تجاری مسئولانه»، «منطقه و سنت» و «سلامت اقتصادی» است. علاوه بر این، تعاونی های اتریشی با توجه به تعدادی از ویژگی های متعلق به این اجزا، خود را از سایر اشکال قانونی متمایز می کنند.

معرفی

تصویر تعاونی ها، مانند سایر انواع شرکت ها، به عوامل زیادی بستگی دارد، به عنوان مثال، رفتار یا خط مشی ارتباطی آنها (گری و بالمر، 1998: 695 f.؛ هاچ و شولتز، 1997: 361). این عوامل متاثر از اصول و ارزش هایی هستند که توسط پیشگامان شکل تعاونی یک شرکت مطرح شده است. این مجموعه از اصول و ارزش ها برای دهه ها توجه جامعه علمی را به خود جلب کرد (Albrecht, 1965; Engelhardt, 1990; Hill & Doluschitz, 2014; Kaltenborn, 2016; Novkovich, 2006, 2008; Ringle, 20131,2012; Roessl، Jungmeister، & Taisch، 2015). اصول و ارزش‌های تعاونی‌ها اغلب مورد بحث قرار می‌گرفت و تعدادی از نشریات قبلاً در مورد برداشت عمومی از تعاونی‌ها در گذشته توضیح داده شده بودند (Radakovics & Roessl, 2015, 2016; Roessl, Hatak, & Radakovics, 2014; Theurl & Wendler، 2011). دو نمونه از جدیدترین نمونه‌ها رابونگ و روسل (2018) هستند که در طول زمان ثبات در ویژگی‌های مشارکتی ارزش‌آفرین عضویت پنهان را تأیید کردند و روسل و همکاران. (2015)، که در مورد موازی ها و تفاوت ها با توجه به هسته ارزشی بین سوئیس و اتریش توضیح داد.

اگرچه بارها ادعا می شود که تعاونی ها در مقایسه با سایر شرکت ها دارای مزیت هستند، به ویژه هنگامی که صحبت از تعبیه استانداردهای اجتماعی و اقداماتی است که به نفع جامعه در حاکمیت سازمان است (براون، 1997؛ Server Izquierdo & Capó Vicedo، 2012؛ Tcaciuc، Hacina و Alexandrin، 2012)، جریان دیگری از دانشگاهیان توصیف می کند که بسیاری از تعاونی ها تمایل دارند خود را با سازمان هایی با اشکال قانونی دیگر سازگار کنند تا در اقتصاد بازار آزاد رقابتی باقی بمانند (Bloome-Drees & Schmale, 2006: 57). . به گفته برخی از دانشگاهیان، حفظ برخی اصول ممکن است در درجه اول هزینه‌هایی را برای سازمان متحمل شود (به عنوان مثال، اشمیت، 2006: 28).

برای تعاونی ها، این به یک مبادله سخت می انجامد. آیا تعاونی ها باید به ریشه ها و اصول تعاونی خود پایبند باشند یا باید سعی کنند مانند سایر شرکت کنندگان سودجوی بازار عمل کنند؟ پاسخ به این سوال به‌ویژه بین بخش‌ها به‌طور قابل‌توجهی متفاوت است، و این سؤال مطرح می‌شود که آیا یک هسته ارزش تعاونی را می‌توان در بین بخش‌ها درک کرد یا خیر. تأثیرات بر اساسنامه تعاونی ها مبهم است: از یک سو، نشانه هایی برای هسته ارزشی یکنواخت تعاونی ها در همه بخش ها (مثلاً به دلیل ریشه های تاریخی یکسان و چارچوب قانونی مشترک) از سوی دیگر وجود دارد. ویژگی های محیطی و خاص بخش نیز می تواند تأثیر عمیقی بر کسب و کار داشته باشد و در نتیجه ممکن است در ایجاد چنین یکنواختی دخالت کند. باید به صورت تجربی کشف شود،

به منظور بررسی اینکه آیا می توان همخوانی را با توجه به ترکیبات ارزشی تعاونی های اتریشی تشخیص داد، این مقاله یک رویکرد اکتشافی را اعمال می کند. این پایان نامه ثابت می کند که تصویر بنگاه ها نه تنها بسته به نوع آنها، بلکه با توجه به حوزه فعالیت آنها، یعنی صنعتی که در آن فعالیت می کنند، می تواند متفاوت باشد که باعث ایجاد تفاوت بین تعاونی ها با توجه به درک عمومی می شود. از ارزش های آنها بعید نیست. به عنوان مثال، به نظر می رسد تصور عمومی از تعاونی های اعتباری به شدت تحت تأثیر احساسات عمومی در صنعت بانکداری باشد، در حالی که به نظر می رسد تصویر تعاونی های مسکن متاثر از تحولات خاص صنعت ساختمان و صنعت مسکن باشد. . این اولین سوال تحقیقی را برای این مقاله ایجاد می کند:

  • ارزش ها و ویژگی های تعاونی هایی که در صنایع مختلف فعالیت می کنند تا چه اندازه می توانند در ابعاد زیربنایی یکسان متراکم شوند؟

پتانسیل تمایز ناشی از مجموعه ارزش منحصربه‌فرد تعاونی‌ها منجر به پرسش دوم تحقیق می‌شود. جدا از قیمت و کیفیت، وجهه شرکت، شهرت، مسئولیت اجتماعی، نزدیکی به مشتریان و همچنین همدردی با یک شرکت یا همذات پنداری با آن به طور فزاینده ای بر تصمیمات مشتریان تأثیر می گذارد (جهانشاهی، گشتی، میردامادی، نواسر، و خاکسار، 1390). Joshi & Rahman، 2015؛ Luo & Bhattacharya، 2006؛ Maignan، Hillebrand و McAlister، 2002). فرض بر این است که سازمان‌ها، حتی اگر در یک صنعت فعالیت می‌کنند، به دلیل ویژگی‌های خاص شکل قانونی‌شان، به گونه‌ای متفاوت تلقی می‌شوند. ویژگی‌های خاص تعاونی ممکن است به ویژگی‌هایی تبدیل شوند که به راحتی قابل تقلید، انتقال یا جایگزینی با انواع سازمانی دیگر نباشند (نوکوویچ، 2008; اسپیر، 2000). سوال تحقیق دوم بر این ایده استوار است که ممکن است بین تعاونی‌های اعتباری انتخاب شده و مؤسسات اعتباری که در محدوده‌های شکل قانونی متفاوتی فعالیت می‌کنند تفاوت وجود داشته باشد:

  • پیش نیازهای یک هسته ارزشی سازگار تا چه حد می‌تواند به یک تصویر تعاونی منحصربه‌فرد کمک کند که با تصاویر سایر اشکال قانونی متفاوت است؟

ساختار باقیمانده مقاله به شرح زیر است: در بخش دوم، دامنه سیستم تعاونی اتریش به طور خلاصه ارائه خواهد شد. علاوه بر این، اهمیت تعاونی های مسکن و اعتبار اتریش نیز تشریح خواهد شد. بخش سوم شامل این نظریه است که چگونه درک عمومی از ارزش های تعاونی نشان داده خواهد شد. پس از ارائه داده ها در بخش چهار، درست قبل از اینکه روش های کمی استفاده شده در این مقاله به طور خلاصه معرفی شوند. در بخش ششم، نتایج تحلیل ها ارائه خواهد شد. این مقاله با بحث در مورد نتایج، محدودیت‌های بالقوه و فرصت‌های تحقیقات آتی به پایان می‌رسد.

قطعات بخش

سیستم تعاونی اتریش

تعاونی‌های اتریشی در بخش‌های مختلف مانند کشاورزی، بانکداری، مسکن و خرده‌فروشی رایج هستند. در اتریش، تعاونی ها یک شکل حقوقی متمایز هستند که در آن به عنوان اشخاص حقوقی عمل می کنند و بنابراین دارای شخصیت حقوقی خود هستند. یکی از اصول اصلی آنها، مأموریت ارتقای اعضای خود، تعاونی ها را به سازمان های انتفاعی محدود نمی کند، بلکه ممکن است بخشی از بخش غیرانتفاعی نیز باشند. برای چندین دهه، سیستم تعاونی در اتریش بوده است

ارزش های تعاونی به عنوان عوامل تعیین کننده تصویر تعاونی

هنگامی که اولین تعاونی ها شکل گرفتند، آنها به شدت با اصول پدران بنیانگذار تعاونی مانند فردریش ویلهلم رایفیزن، هرمان شولتزه-دلیتزش و پیشگامان روچدیل مشخص شدند (دوئلفر، 1992؛ ماندل و همکاران، 1992; پاترا، 1992). تجلی تعاون نتیجه غیرمستقیم فرآیندهای تاریخی توسعه تعاونی، توسعه خودپنداره تعاونی و تعامل با دنیای بیرونی است (شکل 1 را ببینید).

داده ها و نظرسنجی

این مقاله بر اساس یک مجموعه داده مشترک است که شامل بررسی هایی در مورد تعاونی های اعتباری، تعاونی های مسکن و به طور کلی تعاونی ها است. داده ها به طور جداگانه در سه مطالعه قبلی جمع آوری و تجزیه و تحلیل شدند: Radakovics و Roessl (2016) تعاونی های اعتباری را تجزیه و تحلیل کردند، Radakovics و Roessl (2015) تعاونی های مسکن را تجزیه و تحلیل کردند و Roessl و همکاران. (2014) تعاونی ها را به طور کلی تحلیل کردند. برای اطمینان از مقایسه مقاله متقابل، پرسشنامه های سه مطالعه بر اساس آلمانی بود

روش

هجده مورد در نظرسنجی ها گنجانده شد تا مشخص شود کدام ابعاد اساسی برای مشتریان در تعاونی ها ارزش ایجاد می کند. یک تحلیل مؤلفه اصلی (PCA)، که نتایج آن در بخش 6.1 ارائه خواهد شد، بر اساس این موارد است. با اعمال این روش، تعداد زیاد آیتم ها به تعداد کمتری از عوامل نهفته متراکم شد که تفسیر نتایج را تسهیل می کند.

برای آزمایش اینکه آیا PCA برای استفاده در داده ها مناسب است یا خیر، Kaiser-Meyer-Olkin

نتایج تجربی

در 6.1، ابعادی که بر درک عمومی از تعاونی‌ها در بخش‌های مختلف تأثیر می‌گذارند، تحلیل می‌شوند. 6.2 شامل مقایسه ادراک اشکال مختلف حقوقی شرکت ها – تعاونی و غیرتعاونی است. در اینجا، صنعت اعتبار به عنوان نمونه ای برای صنعتی عمل می کند که در آن ارزش های تعاونی یکسان منجر به توسعه مزیت رقابتی در درک مشتریان بالقوه می شود.

نتیجه گیری، محدودیت ها و توصیه هایی برای تحقیقات آتی

این مقاله به تشریح همگنی هسته‌های ارزشی تعاونی‌های اتریشی که در بخش‌های مختلف فعالیت می‌کنند، می‌پردازد. با تکیه بر مطالعات قبلی در مورد ادراک تعاونی ها، هدف این بود که کشف شود آیا هسته ارزشی مشابهی بین تعاونی های صنایع مختلف وجود دارد، زیرا ثبات در طول زمان (رابونگ و روسل، 2018) و بین کشورها (Roessl et al. ، 2015) قبلاً به صورت تجربی آزمایش و تأیید شده بود. برای این منظور، مقایسه ای بین هسته های ارزشی اعتبار

مقالات مرتبط

دیدگاه خود را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.پر کردن فیلدهای نشانه‌گذاری شده‌ با * ضروری می‌باشد.