989014050788+

989014050788+

خانهتوسعهعمرانراه و ترابریآمادگي شركت ساخت و توسعه براي همكاري در زمينه فعاليت هاي دانش بنيان
آمادگي شركت ساخت و توسعه براي همكاري در زمينه فعاليت هاي دانش بنيان

آمادگي شركت ساخت و توسعه براي همكاري در زمينه فعاليت هاي دانش بنيان

آمادگي شركت ساخت و توسعه براي همكاري در زمينه فعاليت هاي دانش بنيان

به گزارش مدیریت ارتباطات و اطلاع رسانی شرکت مادر تخصصی ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور، خیراله خادمی از آمادگی همکاری با شرکت های دانش بنیان خبر داد و گفت:‌ شرکت ساخت با توجه به اهداف و وظایفی که در حوزه توسعه زیرساخت های حمل و نقل کشور دارد آماده همکاری با شرکت های دانش بنیان در این حوزه و ترویج روش ها و فناوری های نوین در پروژه های عمرانی است.
وی هوشمند سازی جاده ها و تکنولوژی های مرتبط به آن را یکی از این زمینه ها اعلام کرد و افزود: سیستم های روشنایی و کنترلی راه و تونل، علایم و ارتباطات و سیگنالینگ در بخش جاده ای و راه آهن، مواد و مصالح نوین در راهسازی، تجهیزات و ماشین آلات نوین عمرانی و سیستم های نرم افزاری، اتوماسیون اداری و مدیریتی و… از دیگر بخش هایی هستند که از حضور این شرکت ها استقبال می شود.
معاون وزیر راه و شهرسازی همکاری با شرکت های دانش بنیان را موجب استفاده از تکنولوژی و فناوری های نوین در عرصه راهسازی دانست و گفت:‌ در حال حاضر بیش از 7 هزار شرکت دانش بنیان در کشور وجود دارد و شرکت ساخت با انتشار فراخوان و ارزیابی توانمندی های هر کدام از متقاضیان شرایط را برای همکاری مهیا می کند.
وی با تاکید بر مساعدت انجمن های عملی، تخصصی و صنفی ذیربط برای شناسایی خدمات این شرکت ها اظهار داشت: انجمن شرکت های راهسازی، انجمن های علمی مربوط، جامعه مهندسین مشاور یا دانشکده مهندسی راه آهن و … می توانند در شناسایی روش های نوین و مناسب طراحی و اجرای پروژه ها و ارزیابی شرکت های دانش بنیان همسو با نیازهای وزارت راه و شهرسازی ما را همراهی کنند.
خادمی استفاده از مهندسی ارزش در پروژه های راهسازی را منجر به کاهش هزینه و ارتقای سطح پروژه های عمرانی دانست و گفت:‌ مهندسی ارزش یکی از روش های ارزنده برای استفاده از فنون روز با کمترین هزینه و با حفظ یا ارتقا کیفیت در اجرا پروژه های عمرانی است. شرکت های دانش بنیان می توانند در قالب تیم های مهندسی در ساخت پروژه ها در این بخش نیز موثر باشند.
معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص سامانه مدیریت دانش در شرکت ساخت اظهار داشت: این سامانه ابزار مفیدی برای تبادل تجارب دفاتر اجرایی و فنی بر روی موضوعات تخصصی است و با مشارکت دادن شرکت های پیمانکاری و مشاور در این سامانه یک مرجع اطلاعاتی فراهم کرد تا در پروژه های مشابه نیز استفاده شود.

مقالات مرتبط

دیدگاه خود را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.پر کردن فیلدهای نشانه‌گذاری شده‌ با * ضروری می‌باشد.