989014050788+

989014050788+

خانهتوسعهاستحکام برشی لنگر تعبیه شده در بنایی

استحکام برشی لنگر تعبیه شده در بنایی

خلاصه

این مقاله بر روی هر میله مستقیمی که در اینجا “لنگر” نامیده می شود، تمرکز می کند که در سوراخی که در یک سازه بنایی حفر شده است، به صورت متعامد روی سطح بنایی نصب می شود و با یک ماده لنگر یا بدون (چسب یا لنگر مکانیکی) به بنایی چسبانده می شود. لنگر تحت یک نیروی عرضی اعمال شده در انتهای آن قرار می گیرد که از بنایی بیرون زده است (یعنی نیروی برشی که جهت موازی با سطح بنایی دارد)، در حالی که هیچ نیروی محوری قابل ملاحظه ای به لنگر (لنگر برشی) وارد نمی شود. به طور خلاصه، مقاله به لنگر افقی پس از نصب اختصاص داده شده است که بارهای عمودی را از یک سازه افقی به یک سازه بنایی عمودی منتقل می کند.

آزمایشات در محل روی لنگرهای واقعی به نویسنده اجازه داد تا مفروضات مکانیکی حاکم بر رفتار لنگر برشی را ایجاد کند. بر اساس آن مفروضات، یک مدل تحلیلی (فرم بسته) ایجاد شد. این مدل از تابعی تشکیل شده است که فشارهای تماس نهایی را نشان می دهد و یک سیستم دو معادله ای که راه حل آن حداکثر نیروی برشی است که لنگر می تواند تحمل کند، بنابراین “مقاومت برشی” نامیده می شود. این مدل همچنین مقاومت برشی حدی الاستیک را فراهم می کند. داده هایی که باید در مدل وارد شوند از هندسه لنگر و استحکام سنگ تراشی تشکیل شده است.

این مقاله کمپین‌های تجربی، مدل، کاربرد مدل در مطالعات موردی و یک بحث جامع را ارائه می‌کند. نتایج راه‌حل‌های فنی بهینه را برای لنگر برشی بنایی ارائه می‌کند که شرح داده می‌شود.

قطعات بخش

مقدمه: چارچوب، موضوع، بیانیه هدف مطالعه، اطلاعات پیشینه

این مقاله، که با هدف پر کردن شکاف در ادبیات علمی و فنی در مورد لنگرها انجام می‌شود، یک مدل ریاضی تحلیلی و بسته ارائه می‌کند که مقاومت برشی یک لنگر تعبیه‌شده در یک سازه بنایی را پیش‌بینی می‌کند.

بازسازی، مرمت، بازسازی و ارتقاء ساختمان های بنایی موجود اغلب مستلزم اتصال سازه های افقی جدید به سازه های بنایی موجود یا تقویت اتصالات موجود است.

به طور خاص، تیرها، تیرها، کف، صفحات، عرشه، تیرچه ها،

کمپین های آزمایشی برای آشکار کردن رویدادهای اصلی منجر به شکست انجام شد

نویسنده طراح سازه و ناظر کار پنج مورد حرفه ای بود که از لنگرهای برشی فولادی استفاده کرد. به دلیل عدم وجود مفاد کد مربوطه، ارزیابی ایمنی نظری (محاسبه مقاومت برشی) لنگرهایی که طراحی شده بودند باید توسط آزمایش‌های برشی در محل تأیید می‌شد (شکل 4، شکل 5). موارد حرفه ای عبارت بودند از (شکل 6، شکل 7، تصویر 8، شکل 9، شکل . از یک موسیقی

نتایج تجربی

نیروهای مقاومت شده توسط لنگرها و منحنی های بار-جابجایی نتایج مهمی هستند (جدول 1؛ شکل 15، شکل 16). با این حال، نتیجه اصلی این بود که لنگرهای برشی تعبیه شده در بنایی رفتار کیفی یکسانی دارند. لنگرهای آزمایش شده به طور قابل توجهی با یکدیگر متفاوت بودند، زیرا لنگرها هر دو از قطرهای کوچک تا بزرگ و از طول تعبیه کوتاه تا بلند متغیر بودند. علاوه بر این، لنگرها در آجرکاری، سنگ کاری و سنگ تراشی مخلوط سنگ و آجر تعبیه شده بودند.

مفروضات مکانیکی مدل بر اساس مشاهدات تجربی

نتایج تجربی چهار فرض زیر را که به طور کامل مکانیک لنگر برشی را توصیف می‌کنند، پشتیبانی و توجیه می‌کنند و به این ترتیب، امکان مدل‌سازی رفتار نهایی آن را فراهم می‌کنند.

  • 1.

    سیستم تعبیه شده تنها تحت چرخش بدنه سفت و سخت قرار می گیرد.

  • 2.

    حالت تنش در بنایی که لنگر را احاطه کرده است تنها توسط فشارهای تماس فشاری ناشی از لنگر ایجاد می شود.

  • 3.

    شکست سطح بلوک شامل کاهش طول تعبیه شده برابر با ضخامت لایه است

مدل تحلیلی برای پیش‌بینی مقاومت برشی لنگر

این مدل شامل یک فرآیند دو مرحله‌ای است که در آن ابتدا فشارهای تماس در شکست mc تعریف شده و سپس مقاومت برشی لنگر Vu پیش‌بینی می‌شود.

تأیید تجربی، مطالعات موردی، و مقررات کد

هر آزمایش با مدل ارائه شده در بخش 5 شبیه سازی شد. هیچ یک از آزمایش های گزارش شده در اینجا شکست سطح بلوک را نشان نداد. بر این اساس، مدل سازی آن موارد، پارامتر c را برابر با صفر قرار داد. پیش بینی های نظری به همراه نتایج تجربی در جدول 1 گزارش شده است. جدول 1 امکان مقایسه نتایج نظری و تجربی را فراهم می کند. این مقایسه نیز در شکل 20 نشان داده شده است.

هر انحراف (تفاوت بین یک نتیجه تجربی

بحث و پیشنهاد راه حل فنی

توافق نزدیک بین پیش‌بینی‌های مدل و نتایج تجربی (بخش 6؛ جدول 1) پیامد مستقیم نحوه ساخت مدل است. فرآیند مدل‌سازی با برخی کمپین‌های آزمایشی آغاز شد که امکان مشاهده، درک و تفسیر رفتار نهایی لنگر را فراهم می‌کرد. سپس نتایج تجربی به مفروضات مکانیکی جامع تبدیل شد که اجازه ساخت یک مدل تحلیلی را می‌داد.

به سختی لازم به ذکر است که مدل بوده است

نتیجه گیری

کار تحقیقاتی، اختصاص داده شده به لنگر افقی پس از نصب که بارهای عمودی را از یک سازه افقی که بارها بر روی یک سازه بنایی عمودی وارد می کنند، منتقل می کند، از یک کار آزمایشی جامع و به دنبال آن یک مطالعه نظری بر اساس نتایج تجربی تشکیل شده است. این تحقیق باعث ایجاد این مقاله شده است که یک مدل تحلیلی و بسته ارائه کرده است که رفتار نهایی لنگر تحت نیروی برشی را شبیه‌سازی می‌کند.

مقالات مرتبط

دیدگاه خود را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.پر کردن فیلدهای نشانه‌گذاری شده‌ با * ضروری می‌باشد.