989014050788+

989014050788+

خانهتشکل هاتعاونیموسسات مالی تعاونی و توسعه محلی در چین

موسسات مالی تعاونی و توسعه محلی در چین

خلاصه

در دهه‌های اخیر، سیستم مالی چین دستخوش تجدید ساختار چشمگیری شده است، که به طور اساسی موسسات مالی مشترک و مشارکتی این کشور را تغییر داده است. هدف این مقاله کمک به درک ما از فرآیند، عملکرد و پیامدهای این تحولات با ترسیم سیستماتیک مسیر و پویایی چشم‌انداز مالی تعاونی در چین، و با تحلیل نقشی است که این مؤسسات مالی در تغییرات اجتماعی-اقتصادی چین ایفا کرده‌اند. . استدلال می‌شود که تعاونی‌های مالی چین از طریق فرآیندهای ادغام و متمرکزسازی محلی‌سازی شده‌اند. آنها همچنین به طور فزاینده ای در سیستمی مبتنی بر “منطق بازار” تجاری سازی شده اند که نقش توسعه ای آنها را در اقتصاد چین تغییر داده است. با این حال، در همان زمان، سیاست اخیر به دنبال راه اندازی مجدد تعاونی های مالی و کشاورزان محلی متمرکز در مناطق روستایی است. علاوه بر این، شیوه‌های غیررسمی و نیمه رسمی محلی سازماندهی و اقدام تعاونی همچنان در سراسر کشور گسترش یافته است.

معرفی

از زمان شروع اصلاحات بازار در اواخر دهه 1970، چین شاهد رشد اقتصادی سریع و پایدار بوده است .همراه با معیشت بسیار متنوع در مناطق شهری و روستایی. تحولات رخ داده در اقتصاد و جامعه چین در دهه های اخیر را نمی توان از تغییرات شگرف در سیستم مالی این کشور جدا کرد. این تجدید ساختار مالی منجر به ایجاد یک بخش مالی بسیار متنوع و گسترده شده است که از شبکه های ملی گسترده ای از ارائه دهندگان خدمات مالی رسمی و غیررسمی تشکیل شده است که دامنه آنها از شهری به روستایی و از ساحلی تا مناطق دورافتاده داخلی گسترش می یابد. موسسات مالی رسمی که عمدتاً تحت مالکیت دولت مرکزی یا محلی هستند، نقشی فعال و محوری در هدایت منابع به صنایع بومی، از جمله شرکت‌های شهری و روستایی (TVEs) ایفا کرده‌اند .که منجر به صنعتی شدن سریع کشور شده است (Bateman, 2010, Oi, 1999). یکی از عناصر کلیدی تغییر چشم‌اندازهای مالی و توسعه‌ای، تامین مالی تعاونی بوده است که به‌ویژه توسط تعاونی‌های اعتبار شهری و روستایی و بنیادهای تعاون روستایی ارائه می‌شود. این تعاونی‌ها در مقاطع زمانی مختلف تأسیس شدند و اغلب بر اساس اصول برابری‌خواهانه متقابل، همکاری، همبستگی و انسجام جامعه بودند و ابزاری برای محافظت از اعضای خود در برابر کوسه‌های قرض‌گیر ربوی و در عین حال توسعه محلی را فراهم کردند. (چنگ، 2006).

هدف این مقاله کمک به درک ما از فرآیندها، عملکردها و پیامدهای تجدید ساختار مالی چین در تاریخ اخیر با ترسیم سیستماتیک مسیر و پویایی چشم‌انداز مالی تعاونی، و تحلیل نقشی است که در تغییرات اجتماعی و اقتصادی چین ایفا کرده است. به تعاونی های مالی پیشرو، یعنی تعاونی های اعتباری روستایی، تعاونی های اعتبار شهری و بنیادهای تعاون روستایی، همراه با تعدادی دیگر از بازیگران تعاونی رسمی و غیررسمی که در این پست ظهور کرده اند، توجه ویژه ای می کند. -دوران اصلاحات شامل تعاونی های اعتباری متقابل روستایی، انجمن های پس انداز و اعتباری چرخشی غیررسمی و تعاونی های تخصصی کشاورزان.

این مقاله با بررسی مسیر توسعه تعاونی های اعتبار روستایی و سایر نهادهای مالی تعاونی روستایی در پس زمینه استراتژی توسعه ملی چین و روابط شهری و روستایی آغاز می شود. بخش 3 فراز و نشیب تعاونی های اعتبار شهری را از ظهور آنها در اوایل دهه 1980 تا تبدیل آنها به بانک های تجاری شهری در آغاز قرن بیست و یکم تحلیل می کند، زمانی که بازسازی صنعتی شهری قبل از الحاق چین به سازمان تجارت جهانی در اواخر سال 2001. بخش 4 به جنبش تعاونی جدید می پردازد که از اواخر دهه 1990 و به ویژه پس از اجرای قانون جدید قانونی کردن تعاونی های اعتباری متقابل روستایی شتاب بیشتری یافته است .و تعاونی های کشاورزان تخصصی در سال 2007. بخش 5 بحث و تحلیلی از روندهای تاریخی غالب ادغام، تمرکز و تجاری سازی موسسات مالی تعاونی ارائه می کند، اما در عین حال شواهدی از پیچیدگی، ناهمگونی و وجود واگرا ارائه می کند. روندها در زمینه های مختلف اجتماعی-سیاسی این مقاله با تاکید بر نیاز به مطالعه عمیق بیشتر زمینه های محلی به منظور درک بهتر واقعیت های سازمان مالی تعاونی و عملیات در چین به پایان می رسد.

قطعات بخش

موسسات مالی تعاونی در روستاهای چین و تغییر استراتژی های توسعه ملی

چین روستایی دارای سابقه طولانی در تامین مالی تعاونی در قالب انجمن های مالی و ترتیبات ادغام وجوه است که برخی از آنها حداقل به اواسط قرن هفدهم باز می گردد. اینها اغلب گروه‌های کمک متقابل غیرانتفاعی بودند که از طریق مشارکت اعضا به منظور برآوردن نیازهای فردی و گروهی و همچنین برای محافظت از اعضا از قربانی شدن وام دهندگان پول ربوی تشکیل می‌شدند (هو، 2014، هو، 2003). در جریان جنبش بازسازی روستایی که توسط روشنفکران شهری در طول

از تعاونی های اعتبار شهری گرفته تا بانک های تجاری شهری

در چین شهری، تنوع ناگهانی فعالیت های اقتصادی در اوایل دهه 1980 منجر به افزایش تقاضا برای اعتبار برای اهداف تجاری شد. این عمدتاً به این دلیل بود که بانک‌های دولتی مستقر در شهری تقریباً به طور انحصاری به شرکت‌های دولتی بزرگ وام دادند (Girardin & Bazen, 1998) و کارآفرینان خصوصی و دولت‌های محلی (فرعی شهرداری) را بدون دسترسی آسان به سرمایه لازم برای عملیات تجاری یا پروژه های توسعه محلی. در پاسخ به این وضعیت، شهری

ظهور (دوباره) و رسمی شدن تعاونی های سبک جدید

علاوه بر موسسات مالی تعاونی رسمی و نیمه رسمی روستایی و شهری که در بالا مورد بحث قرار گرفت، چین از نظر تاریخی دارای طیف متنوعی از سازمان‌های تعاونی غیررسمی بوده است که هم خدمات مالی و هم سایر خدمات را ارائه می‌دهند. در راستای تمرکز مجدد بر توسعه روستایی در سال‌های اخیر، تلاش‌های قابل توجهی برای ترویج این تعاونی‌های غیررسمی و گنجاندن آنها در ساختارهای اداری قانونی رسمی صورت گرفته است.

در دوران قبل از اصلاحات تعاونی های غیررسمی

بحث: روندهای غالب و پیچیدگی در توسعه تعاونی های مالی چین

مروری تاریخی که در بالا ذکر شد به وضوح نشان می‌دهد که موسسات و سازمان‌های مالی تعاونی چین در یک محیط سیاست پویایی وجود داشته‌اند که در زمان‌های مختلف، گسترش و تنوع ارائه‌دهندگان خدمات مالی تعاونی را تسهیل یا محدود کرده است. با این حال، از اواسط تا اواخر دهه 1990، روند غیرقابل انکاری به سمت محلی سازی، از طریق تجمیع و تمرکز، و تجاری سازی تعاونی ها وجود داشته است.

نتیجه

این مقاله به طور سیستماتیک مسیر، پویایی و تغییر چشم‌انداز مالی تعاونی در چین را ترسیم کرده است و نقشی را که موسسات و سازمان‌های مالی تعاونی در تغییرات اجتماعی-اقتصادی چین ایفا کرده‌اند، به طور گسترده‌تر تحلیل کرده است. آنچه پدیدار شده است تصویری از تغییرات نهادی پیچیده و پویا است که نتایج متنوعی را برای توسعه و عملکرد ارائه دهندگان خدمات مالی تعاونی در کشور به همراه داشته است. به عنوان مثال اعتبار روستایی

قدردانی

تحقیق و نگارش این مقاله از طریق حمایت سخاوتمندانه دانشگاه لیدز، شبکه دانشگاه های سراسر جهان، کمیته چین دانشگاه ها در لندن، بنیاد چیانگ چینگ-کو و اتحادیه تعاونی های بین المللی امکان پذیر شد. این سرمایه‌گذاران هیچ نقشی در طراحی، جمع‌آوری و تحلیل داده‌ها یا نوشتن این مقاله نداشتند. نویسندگان همچنین مایلند از پروفسور میلفورد بیتمن برای دعوت برای ارائه این مقاله در سایت تشکر کنند

نیکلاس لوبر یک دکترا است. کاندیدای مرکز آسیای شرقی رز سفید، دانشکده زبان ها، فرهنگ ها و جوامع در دانشگاه لیدز، انگلستان. تحقیقات فعلی او نقشی را که خدمات مالی روستایی در استراتژی های معیشتی و نتایج توسعه محلی در روستاهای چین ایفا می کند، بررسی می کند.

مقالات مرتبط

دیدگاه خود را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.پر کردن فیلدهای نشانه‌گذاری شده‌ با * ضروری می‌باشد.