989014050788+

989014050788+

خانهتوسعهتعاونعوامل تعیین کننده همکاری در شرکت های خانوادگی در بخش گردشگری و هتلداری

عوامل تعیین کننده همکاری در شرکت های خانوادگی در بخش گردشگری و هتلداری

خلاصه

علیرغم تفاوت‌های ذاتی بین شرکت‌های خانوادگی و غیرخانوادگی و ناهمگونی در شرکت‌های خانوادگی، مشارکت خانواده در مطالعات سازمانی کمتر مورد تحقیق قرار گرفته است که تعمیم یافته‌ها را محدود می‌کند و منجر به ابهام نظری می‌شود. با این حال، ما به اندازه کافی در مورد عوامل تعیین کننده خاص شرکت خانوادگی در همکاری بین شرکتی و اینکه چگونه ممکن است بر عملکرد شرکت تأثیر بگذارد، نمی دانیم. بنابراین، ما استراتژی‌های همکاری رسمی و غیررسمی شرکت‌های خانوادگی در بخش گردشگری و مهمان‌نوازی در منطقه شهری هامبورگ (آلمان) را با استفاده از شبکه‌ها و نظریه‌های سرمایه اجتماعی و ادبیات موجود شرکت خانوادگی بررسی می‌کنیم. از آنجایی که همکاری یک اقدام راهبردی است که می تواند تحت تأثیر ادراکات خارجی قرار گیرد، ما صرفاً بر نگرش صاحبان شرکت های خانوادگی نسبت به همکاری تمرکز نمی کنیم. بجای، ما گزاره‌هایی را درباره رفتار مشارکتی شرکت‌های خانوادگی ارائه می‌کنیم که از یک نظرسنجی آنلاین اولیه با کارشناسان گردشگری انجام شد. ما از گزاره‌های خود حمایت می‌کنیم که کارشناسان گردشگری انتظار دارند مشارکت خانواده رفتار مشارکتی شرکت‌ها را هدایت کند که به نوبه خود می‌تواند بر عملکرد شرکت تأثیر بگذارد. بنابراین، به نظر می رسد ویژگی های شخصی شریک همکاری در شرکت های خانوادگی بیشتر از شرکت های غیر خانوادگی برجسته است.

معرفی

قراردادهای مشارکتی جزء مهمی از مدیریت استراتژیک شرکت ها بوده است، زیرا چنین فعالیت هایی بقای بلندمدت را در یک بازار جهانی بسیار به هم پیوسته تضمین می کند (رانگ، دکر و گروت، 2010). بنگاه ها می توانند از تبادل منابع، دانش و کارکنان و همچنین از دسترسی به بازارهای خارجی، مشتریان و فناوری های جدید بهره مند شوند. بنابراین، شرکت ها قادر به کاهش ریسک و دستیابی به اهداف تجاری خود هستند. همکاری بین شرکتی می تواند به مقابله با نوسانات دوره ای و تغییرات در شرایط بازار کمک کند (هاگدورن، 1993). تصمیمات استراتژیک با توجه به همکاری بین شرکتی و فعالیت های مرتبط ممکن است کلید درک تفاوت بین شرکت های خانوادگی و غیر خانوادگی و همچنین ناهمگونی بین شرکت های خانوادگی باشد. به ویژه شرکت های خانوادگی، که عموماً بر روابط بلندمدت با شرکای قابل اعتماد متکی هستند (مملی، کریسمن، چوا، چانگ و کلرمن، 2011)، ممکن است از همکاری به عنوان یک ابزار استراتژی استفاده کنند. شرکت های خانوادگی تمایل دارند از ترکیب کردن منابع منحصر به فرد خود با سایر شرکت ها خودداری کنند. به دلایل مختلف، مانند ماهیت ریسک گریز یا اعتماد به نقاط قوت شرکت، شرکت های خانوادگی کمتر از همتایان غیر خانوادگی خود با شرکای خود کار می کنند (Roessl, 2005). با این حال، نیاز به همکاری با شرکا در سال های اخیر برای حفظ رقابت پذیری شرکت در ساختارهای بازار جهانی وابسته به یکدیگر افزایش یافته است. از این رو، شرکت های خانوادگی تحت فشار قرار می گیرند تا به جای دنبال کردن استراتژی های وابسته به مسیر، فعالیت های همکاری خود را تشدید کنند (رانگ و همکاران، 2010). از آنجایی که تصمیمات مربوط به پیکربندی همکاری و اقدامات بعدی ممکن است پیامدهای قابل توجهی برای رقابت پذیری یک شرکت داشته باشد (ریتالا و الونن، 2010)، مسائل همکاری به یک موضوع اصلی در تحقیقات و همچنین در عمل تبدیل می شود. با این حال، تنها مطالعات کمی بر روی رفتار تعاونی شرکت‌های خانوادگی و تأثیرات بعدی آن بر جهت‌گیری و عملکرد استراتژیک شرکت‌ها تمرکز دارند.

مطالعه ما قصد دارد با بررسی تفاوت‌های بین شرکت‌های خانوادگی و غیرخانوادگی، به‌دست آوردن بینش‌هایی در مورد تفاوت‌های بین دیدگاه بیرونی و داخلی، و پرداختن به کانال‌های تأثیر بالقوه که از طریق آن، به بحث در مورد رفتار تعاونی شرکت‌ها و ارتباط آن با عملکرد شرکت کمک کند. فعالیت های همکاری ممکن است بر عملکرد شرکت خانواده تأثیر بگذارد. بنابراین، هدف ما ارائه بینش اولیه در رابطه با رفتار تعاونی شرکت های خانوادگی است که توسط کارشناسان صنعت ارزیابی شده است. این ارزیابی باید نشان دهد که کدام عوامل تعیین کننده به عنوان عناصر مهم برای مدیریت موفقیت آمیز همکاری خانوادگی در نظر گرفته می شوند و ممکن است به شرکت ها کمک کند تا قضاوت کنند که کدام عناصر باید برای افزایش موفقیت همکاری خود بررسی شوند. علاوه بر این،

برای حمایت از توسعه ادبیات شرکت خانوادگی، ما تجزیه و تحلیل خود را بر روی مفاهیم به خوبی تثبیت شده در همکاری و ادبیات شرکت خانوادگی استوار می کنیم، اما یافته های هر دو زمینه را با هم ترکیب می کنیم. علاوه بر این، رویکرد روش‌شناختی ما، تا جایی که می‌دانیم، یکی از اولین تلاش‌ها برای ارزیابی رفتار مشارکتی شرکت‌های خانوادگی بر اساس نه تنها خود ادراک اعضای شرکت خانواده، بلکه دیدگاه بیرونی کارشناسان صنعت است. بنابراین، ما یک رویکرد ترکیبی را برای نشان دادن کیفی تفاوت‌های بین دیدگاه بیرونی و درونی در مورد رفتار همکاری شرکت‌های خانوادگی، همراه با تحلیل کمی جنبه‌های مالی به کار می‌گیریم تا بینش‌های اولیه در مورد تفاوت‌های همکاری بین شرکت‌های خانوادگی و غیرخانوادگی ارائه کنیم. . ما در ابتدا کارشناسان ثابت شده در بخش هتلداری و غذا را شناسایی کردیم که از آنها درخواست شد تا یک پرسشنامه را تکمیل کنند. متعاقبا، ما نتایج را با گزاره‌های توسعه‌یافته قبلی با استفاده از ادبیات موجود در شرکت خانوادگی و استراتژی همکاری مقایسه کردیم و در مورد پیامدهای احتمالی برای همکاری شرکت‌های خانوادگی بحث کردیم. بنابراین، تحقیقات آینده ممکن است از تجزیه و تحلیل نمونه‌ای از گروه‌های مختلف شرکت‌ها برای بررسی تجربی یافته‌های ما، به‌ویژه با مقایسه نظرات متخصص خارجی که ارائه می‌کنیم با داده‌های جمع‌آوری‌شده از صاحبان و مدیران شرکت‌های خانوادگی سود ببرند. ما نتایج را با گزاره‌های توسعه‌یافته قبلی با استفاده از ادبیات موجود شرکت خانوادگی و استراتژی همکاری مقایسه کردیم و پیامدهای احتمالی برای همکاری شرکت‌های خانوادگی را مورد بحث قرار دادیم. بنابراین، تحقیقات آینده ممکن است از تجزیه و تحلیل نمونه‌ای از گروه‌های مختلف شرکت‌ها برای بررسی تجربی یافته‌های ما، به‌ویژه با مقایسه نظرات متخصص خارجی که ارائه می‌کنیم با داده‌های جمع‌آوری‌شده از صاحبان و مدیران شرکت‌های خانوادگی سود ببرند. ما نتایج را با گزاره‌های توسعه‌یافته قبلی با استفاده از ادبیات موجود شرکت خانوادگی و استراتژی همکاری مقایسه کردیم و پیامدهای احتمالی برای همکاری شرکت‌های خانوادگی را مورد بحث قرار دادیم. بنابراین، تحقیقات آینده ممکن است از تجزیه و تحلیل نمونه‌ای از گروه‌های مختلف شرکت‌ها برای بررسی تجربی یافته‌های ما، به‌ویژه با مقایسه نظرات متخصص خارجی که ارائه می‌کنیم با داده‌های جمع‌آوری‌شده از صاحبان و مدیران شرکت‌های خانوادگی سود ببرند.

ساختار مقاله به شرح زیر است: در بخش 2، مروری کوتاه بر ادبیات همکاری و ویژگی‌های شرکت خانوادگی ارائه می‌کنیم. بنابراین، ما بر تفاوت‌های بین شرکت‌های خانوادگی و غیر خانوادگی و همچنین انواع مختلف همکاری، مانند دوستی بین رقبا یا غیررقیب، تمرکز می‌کنیم. بخش‌های 3 و 4 تحلیل‌هایی را ارائه می‌کنند که شامل توسعه نظری و گزاره‌ها با مروری بر چارچوب روش‌شناختی است. بر اساس این بخش تحلیلی، نتایج حاصل از مصاحبه‌های کارشناسان کیفی و تحلیل عملکرد کمی در بخش 5 ارائه شده است. در بخش بعدی، یافته‌ها را با گزاره‌های خود تطبیق می‌دهیم و نتایج خود را قبل از اینکه با خلاصه‌ای کوتاه و توصیه‌هایی به پایان برسانیم، مورد بحث قرار می‌دهیم. تحقیقات آینده

قطعات بخش

بررسی ادبیات

یک جریان برجسته از تحقیقات در مورد همکاری وجود داشته است (برای بررسی به Ritala & Ellonen، 2010 مراجعه کنید). با این حال، استراتژی‌های تعاونی متنوع در بین انواع مختلف شرکت‌ها هنوز تحت تحقیق هستند. تمرکز بر تأثیر رفتار کارآفرینانه تعاونی بر توسعه ساختارهای تعاونی (به عنوان مثال، رینگ و ون د ون، 1992)، رقابت پذیری سازمان ها (به عنوان مثال، دایر و سینگ، 1998)، هزینه برای ورود به همکاری ها (مثلاً ، وایت، 2005)، در مورد اعتماد و فرصت طلبی

توسعه گزاره ها

در ادامه، چگونگی تأثیر ویژگی‌های خاص شرکت خانوادگی بر تعداد قراردادهای تعاونی و ماهیت آنها را تحلیل می‌کنیم. ما بین همکاری با رقبا و غیررقبا و همچنین با سایر شرکت های خانوادگی و غیر خانوادگی تفاوت قائل می شویم. ما بیشتر در مورد کیفیت همکاری، یعنی شدت و نزدیکی همکاری مورد نظر، نتیجه گیری می کنیم.

تحلیل روش شناختی

از آنجایی که تحقیقات شرکت های خانوادگی بررسی جامعی از رفتار تعاونی شرکت ها، به ویژه در مورد تفاوت بین ادراکات درونی و بیرونی ارائه نمی دهد، ما قصد داریم دستور کار این موضوع را از لحاظ نظری و عملی مرتبط تنظیم کنیم. ما از یک رویکرد ترکیبی برای نشان دادن رابطه بین وضعیت شرکت خانوادگی، رفتار همکاری و عملکرد شرکت استفاده می‌کنیم. بنابراین، ما یک نظرسنجی تخصصی کیفی را با داده های کمی در مورد اقتصاد شرکت ها ترکیب می کنیم

نتایج

در این بخش، ما پاسخ‌هایی را برای نظرسنجی تخصصی کیفی ارائه می‌کنیم که در آن بینش‌هایی در مورد ادراکات خارجی در مورد تفاوت‌ها در رفتار مشارکتی شرکت‌های خانوادگی به دست می‌آوریم. در توسعه پیشنهادات ما، تمرکز ما بر نتایج حاصل از نظرسنجی آنلاین است که با تجزیه و تحلیل کمی ارقام مالی کلیدی ترکیب شده است.

بحث و نتیجه گیری

در مطالعه اکتشافی ما، کارشناسان صنعت به ما اطلاع می دهند که ممکن است بین شرکت های خانوادگی و غیر خانوادگی از نظر استراتژی های همکاری تفاوت هایی وجود داشته باشد. آنها اظهار می دارند که انتظار تمایزهایی با توجه به انتخاب شرکای همکاری (یعنی رقبا در مقابل غیررقبا)، میزان همکاری (وضع موجود و انتظارات آینده)، ماهیت همکاری (رسمی در مقابل غیر رسمی)، مزایای حاصل از همکاری ( به عنوان مثال، تبادل اطلاعات)، و ابتکارات مشترک با

هنریک هارمز یک محقق جوان در موسسه تجارت خانوادگی هامبورگ در هامبورگ، آلمان است. او در پایان نامه دکترای خود بر رفتار و مدیریت مشارکتی شرکت های خانوادگی و پیامدهای آن برای عملکرد اقتصادی تمرکز دارد. او همچنین مقالاتی در مورد تعاریف و چارچوب‌های مفهومی قابل استفاده در تحلیل‌های شرکت خانوادگی منتشر کرد و تحقیقات خود را به سؤالات مربوط به اعتماد، روابط شرکت خانوادگی و عملکرد در بخش‌های مختلف اقتصادی اختصاص داد. علاوه بر این، او به عنوان یک

مقالات مرتبط

دیدگاه خود را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.پر کردن فیلدهای نشانه‌گذاری شده‌ با * ضروری می‌باشد.