989014050788+

989014050788+

خانهتشکل هاتعاونیتعاونی ها و تشکل های تحت پوشش تکیه گاه و بازوهای اجرایی سازمان است
تعاونی ها و تشکل های تحت پوشش تکیه گاه و بازوهای اجرایی سازمان است

تعاونی ها و تشکل های تحت پوشش تکیه گاه و بازوهای اجرایی سازمان است

تعاونی ها و تشکل های تحت پوشش تکیه گاه و بازوهای اجرایی سازمان است

نشست سرپرست سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران با اعضای هیات مدیره و مدیرعامل اتحادیه مرکزی نظارت و هماهنگی تعاونی های روستایی و کشاورزی برگزار شد.

به گزارش پات، در راستای اجرای سیاست تعاملی سازمان مرکزی با شبکه تعاونی های تحت پوشش، جلسه مشترکی با حضور مهندس نیکبخت سرپرست سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران، دکتر محمدی معاون توسعه تعاونی ها، تشکل ها و نظام های بهره برداری، دکتر سلمان مدیرکل دفتر توسعه، آموزش و ترویج تعاونی ها و تشکل ها، مهندس واحدی مدیر کل دفتر حسابرسی و اعضای هیات مدیره، بازرس و مدیرعامل اتحادیه مرکزی نظارت و هماهنگی تعاونی های روستایی و کشاورزی در محل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران برگزار شد.

در این نشست مهندس نیکبخت با اشاره به اهمیت شرکت ها و اتحادیه های تعاونی گفت: تعاونی ها و تشکل ها تکیه گاه سازمان هستند و مجموعه تعاونی ها و تشکل های تحت پوشش سازمان در اصل بازوهای اجرایی سازمان به شمار می روند و فراهم نمودن زمینه حضور فعال آنها در بخش کشاورزی از اولویت های اصلی سازمان است.

وی هماهنگی و تعامل سازنده بین سازمان و شبکه تعاونی ها برای رسیدن به اهداف ترسیم شده را ضروری دانست و تاکید کرد: سازمان پل ارتباطی شبکه با معاونت ها، سازمان ها و نهادهای مرتبط با بخش کشاورزی بوده و باید کلیه ارتباطات شبکه از طریق سازمان برنامه ریزی و پیگیری شود.

وی ضمن اشاره به ضرورت حضور شبکه تعاونی ها در مراکز تصمیم گیری و تصمیم سازی برنامه محور بودن اتحادیه ها و داشتن نقشه راه برای آنها را حیاتی دانسته و خواستار توجه ویژه ارکان اتحادیه به این موضوع مهم شد.

وی با یادآوری ظرفیت قانونی اتحادیه مرکزی نظارت بر حل مسایل داوری و حقوقی شبکه تعاونی ها ابراز امیدواری کرد: اتحادیه با تنظیم برنامه عملیاتی نسبت به حل مشکلات موجود در شبکه تعاونی ها اقدامات مناسبی را برنامه ریزی و اجرا نمایند.

در ادامه نشست مهندس مهندس رجبی مدیر عامل اتحادیه مرکزی نظارت و هماهنگی تعاونی های روستایی و کشاورزی ایران با تشریح وضعیت اتحادیه و کارکردهای آن خواستار توجه ویژه سازمان به اتحادیه و واگذاری امور تصدی گری و استفاده از پتانسیل و ظرفیت های قانونی اتحادیه برای رفع مشکلات شبکه تعاونی ها شد.

اعضای هیات مدیره نیز در این نشست ضمن بیان دیدگاه های خود در خصوص فعالیت های شبکه به خصوص اتحادیه مرکزی نظارت پرداختند و همچنین احیای ظرفیت های نظارتی اتحادیه با مجوز سازمان مرکزی، واگذاری امور تصدی گری به اتحادیه، بهره گیری از پتانسیل قانونی اتحادیه در رفع مشکلات تعاونی ها، نظارت و کنترل فعالیت های تعاونیها توسط اتحادیه از مباحثی بود که اعضای هیات مدیره به آن تاکید داشتند.

مقالات مرتبط

دیدگاه خود را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.پر کردن فیلدهای نشانه‌گذاری شده‌ با * ضروری می‌باشد.