989014050788+

989014050788+

خانهتوسعهشهرسازیمنطقه 22بررسی مشکلات منطقه 22
بررسی مشکلات منطقه 22

بررسی مشکلات منطقه 22

بررسی مشکلات منطقه 22

منطقه 22 تهران کجاست

منطقه ۲۲ شهرداری تهران غربی‌ترین منطقه شهری تهران است که در شمال غرب تهران واقع شده‌است. این منطقه از شمال به ارتفاعات البرز، از شرق به منطقه ۵ شهرداری

منطقه۲۲ در سطح تهران و فراشهری از قابلیت دسترسی مطلوبی برخوردار است. دسترسی‌های این منطقه بزرگراه‌های حکیم، همت، آزادگان، تهران-کرج و آزادراه در دست ساخت تهران-شمال می‌باشد.

این منطقه در طرح تفصیلی تهران به عنوان قطب گردشگری تهران مطرح شده‌است تا نیازهای رفاهی شهر تهران را برطرف سازد که بر همین اساس پروژهای بسیاری از جمله آبشار تهران، دریاچه مصنوعی چیتگر، محور چهارباغ ،بوستان جوانمردان ایران، شهربازی هزارویک شهر(تهران لند)، تهران مال، پارک آبی چیتگر، ایران مال، برج مجلل لکسون، مجتمع تجاری اداری آرتمیس، پردیس سوارکاری، تله کابین و مونوریل چیتگر در این منطقه در حال ساخت و تکمیل می‌باشند.

از نظر جمعیت هم ، جمعیت این منطقه براساس سرشماری سال ۱۳۹۰ ایران، ۱۲۸٬۹۵۸ نفر (۳۸٬۱۰۶ خانوار) شامل ۶۵٬۴۷۶ مرد و ۶۳٬۴۸۲ زن می‌باشد.

مشکلات برج‌ها و خانه‌های منطقه 22

دارای بیشترین تخلف تراکم‌فروشی.

ساخت‌وسازهای بی‌رویه و خارج از حد مجاز.

برج‌هایی که در منطقه ۲۲ تهران ساخته شد جلوی باد غرب به شرق را می‌گیرد و سبب افزایش آلودگی شهر تهران می‌شود.

در این منطقه برنامه‌ای برای مترو نیز پیش‌بینی نشده‌است و به نظر می‌رسد در آینده مشکلات ترافیکیِ شهر افزایش بیشتری نیز یابد.

تاثیر منطقه 22 بر آب و هوای شهر تهران

در حالی‌که این استان نزدیک به یک درصد از مساحت ایران را تشکیل می‌دهد؛ و افزایش جمعیت منجر به رشد ساخت و ساز در شهرک‌ها و شهرهای اطراف تهران شده‌است. از جمله متأسفانه برای حل مشکل جمعیتی و نیاز مسکنِ تهران به راه‌حل‌های سطحی متوسل شده و در منطقه ۲۲ مسکن‌های بسیار برای انبوهی از جمعیت ساخته شده‌است، و این ساخت و سازهای بی‌رویه‌ای که در منطقه ۲۲ تهران صورت گرفته‌است برای هوای تهران مضر دانسته‌شده و با توجه به این جمعیت ۳۰۰ هزار خودرو در منطقه تردد و آلودگی ایجاد می‌کنند؛ و دغدغه اصلی این است که این آلودگی با توجه به جهت وزش باد به‌طور مستقیم وارد تهران می‌شود و قطعاً این ساخت و ساز کیفیت هوای کل تهران را تحت تأثیر قرار می‌دهد. بلندمرتبه‌سازی در این منطقه به لحاظ اندازه و توده و نظام بلندایی، هماهنگی و انسجام ترافیکی، از هیچ الگویی پیروی نکرده، و با ساخت و ساز برج‌های ۲۵ تا ۴۰ طبقه، این شائبه بودن دارد که این ساخت‌وسازهای بی‌ضابطه، بر جریان‌های هوای تهران نیز اثرگذار بو ده است، چراکه الگوی باد غالب تهران به‌صورت غرب به شرق است و این ساختمان‌های بزرگ می‌توانند با دگرگونی جهت جریان هوا در سطح اقلیم خُرد یا میکروکلیما، به‌عنوان راهبندی برای ورود باد به تهران نیز کار کنند.

مقالات مرتبط

دیدگاه خود را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.پر کردن فیلدهای نشانه‌گذاری شده‌ با * ضروری می‌باشد.