989014050788+

989014050788+

خانهتوسعهعمرانراه و ترابرینصف شدن زمان سفر از مرکز کشور به استان خوزستان
نصف شدن زمان سفر از مرکز کشور به استان خوزستان

نصف شدن زمان سفر از مرکز کشور به استان خوزستان

نصف شدن زمان سفر از مرکز کشور به استان خوزستان

به گزارش مدیریت ارتباطات و اطلاع رسانی شرکت مادر تخصصی ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، صبح امروز عملیات اجرایی قطعه دوم راه اصلی الیگودرز – مسجد سلیمان به عنوان کریدور ارتباطی جنوب و جنوب غرب کشور با توجه به اهمیت این مسیر برای مناطق مرکزی کشور، لرستان و خوزستان آغاز شد.
خیراله خادمی با تاکید بر اهمیت احداث این مسیر گفت: با تکمیل این مسیر بسیاری از روستاهای این منطقه از بزنوید تا لیروک از بن بست خارج می شوند و 220 کیلومتر از مسیر ارتباطی مرکز ایران به استان خوزستان نیز کاهش می یابد.
وی ادامه داد: با توجه به توپوگرافی ویژه منطقه و کوهستانی بودن مسیر ارتباطی الیگودرز و مسجد سلیمان به عنوان دو شهر مهم استان های خوزستان و لرستان ساخت این مسیر ضمن افزایش ایمنی و کاهش زمان سفر، دسترسی سریع به این مناطق را در شرایط بحرانی فراهم می کند.
خادمی با اشاره به اهمیت راه اصلی الیگودرز- مسجد سلیمان برای دسترسی جدید به شمال خوزستان اظهار داشت: با بهره برداری از این محور زمان سفربه مسجد سلیمان از6 ساعت به 3 ساعت کاهش می یابد.
معاون وزیر راه و شهرسازی طول کل محور را 280 کیلومتر اعلام کرد و افزود: 76 کیلومتر از محور از سمت الیگودرز و 131 کیلومتر نیز از سمت مسجد سلیمان در حال حاضر زیر عبور قرار دارد. 72 کیلومتر از این راه اصلی نیز باید احداث شود که 52 کیلومتر در مرحله مطالعات است و بخشی نیز در دست اجرا است.
وی در خصوص احجام عملیات خاکی در این مسیر توضیح داد و گفت: 180 هزار متر مکعب خاکبرداری، 80 هزار متر مکعب خاکریزی، 188 هزار مترمکعب حفاری تونل در این بخش از پروژه انجام می شود و احداث 5 دستگاه تونل به طول 3750 متر نیز از دیگر عملیات اجرایی این پروژه است.
خادمی توسعه اقتصاد پایدار در محدوده الیگودرز تا مسجد سلیمان را از مزایای ساماندهی تردد در این مسیر دانست و گفت: با احداث یک محور ترانزیتی با استان خوزستان، فعالیت های زیربنایی در استان لرستان نیز گسترش می یابد.

مقالات مرتبط

دیدگاه خود را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.پر کردن فیلدهای نشانه‌گذاری شده‌ با * ضروری می‌باشد.