989014050788+

989014050788+

خانهتوسعهعمرانراه و ترابریصدور خدمات فنی و مهندسی راهسازی به کشور ارمنستان
صدور خدمات فنی و مهندسی راهسازی به کشور ارمنستان

صدور خدمات فنی و مهندسی راهسازی به کشور ارمنستان

صدور خدمات فنی و مهندسی راهسازی به کشور ارمنستان

گنل سانوسيان وزير مديريت منطقه اي و زيرساخت هاي جمهوري ارمنستان به همراه خيراله خادمي معاون وزير راه  وشهرسازي از روند عمليات اجرايي منطقه دو آزادراه تهران- شمال بازديد كرد و با توجه به توان فني و مهندسي پيمانكاران ايراني در ساخت اين ابر پروژه خواستار همكاري با مهندسين ايراني و پيمانكاران در تكميل كريدور ترانزيتي شمال- جنوب كشور ارمنستان شد.
خيراله خادمي با اشاره به برگزاري هفدهمین اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی با کشور ارمنستان در شهر ایروان در هفته گذشته بيان كرد:  اين بازديد به دنبال تفاهم نامه همکاری مشترک دو کشور در صدور خدمات فنی ومهندسی و استفاده از توان پیمانکاران ایرانی در احداث مسیر جایگزین و کریدور ترانزیتی میان ایران و ارمنستان و همکاری پیمانکاران ایرانی در تکمیل بخشی از کریدور شمال-جنوب کشور ارمنستان صورت گرفت.
وي با تاكيد بر پيشرفت صنعت راهسازي كشور گفت: با توجه به توانمندي جامعه مهندسي كشور و اجراي بسياري از ابرپروژه هاي راهسازي در حوزه آزادراهي، بزرگراهي و راه آهن هم اكنون با استقبال كشورهاي همسايه در بهره مندي از تخصص و دانش ايراني ها در توسعه شبكه حمل و نقل رو به رو هستيم.
خادمي در اين بازديد با اشاره به صعوبت اجراي عمليات راهسازي در دل رشته كوه هاي البرز اظهار داشت: منطقه دو آزادراه داراي 59 رشته تونل در باند رفت و برگشت به طول 37 كيلومتر است و در واقع 70 درصد مسير از تونل تشكيل شده است و تونل هاي سه قلوي البرز به عنوان بلندترين تونل خاورميانه به طول 6.5 كيلومتر يكي از شاهكارهاي مهندسي كشور در اين آزادراه قرار دارد.
وي توان فني، مهندسي و اجرايي مهندسين ايراني را قابل توجه دانست و گفت: بيش از 1900 نفر نيروي انساني و بيش از هزار دستگاه ماشين آلات در 93 جبهه كاري  در منطقه دو آزادراه تهران- شمال مشغول به فعاليت هستند و تمامي عمليات اجرايي توسط مهندسين و پيمانكاران ايراني انجام مي شود.
مديرعامل شركت ساخت وتوسعه پيشرفت فيزيكي كل منطقه دو را بيش از 57 درصد اعلام كرد و افزود: باند اول داراي 78 درصد و باند دوم 25 درصد پيشرفت فيزيكي دارد.
خادمي برآورد هزينه باند اول شامل باند غربي، تونل البرز شرقي و حفاري باند شرقي را 5 هزار و 535 ميليارد تومان دانست و اظهار داشت: تاكنون قريب به 2900 ميليارد تومان در اين پروژه هزينه شده است و و براي اتمام اين بخش به بيش از 2650 ميليارد تومان اعتبار نياز است.
وي اعتبار مورد نياز براي تكميل باند شرقي و تونل شرقي البرز را حدود 9 هزار و 200 ميليارد تومان اعلام كرد.

مقالات مرتبط

دیدگاه خود را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.پر کردن فیلدهای نشانه‌گذاری شده‌ با * ضروری می‌باشد.