989014050788+

989014050788+

خانهتوسعهعمرانراه و ترابریتکمیل کریدور آزادراهی پایتخت به بندر امام خمینی
تکمیل کریدور آزادراهی پایتخت به بندر امام خمینی

تکمیل کریدور آزادراهی پایتخت به بندر امام خمینی

تکمیل کریدور آزادراهی پایتخت به بندر امام خمینی

هیات دولت به استان قم، وزیر راه و شهرسازی از آزادراه قم – سلفچگان – راهجرد بازدید کرد.

خیراله خادمی در خصوص اهمیت این آزادراه گفت: با توجه به موقعیت استان قم در مسیر شمال به جنوب و شرق به غرب کشور و قرار گرفتن استان قم در مسیر راه‌های مواصلاتی 17 استان احداث این آزادراه یکی از راهکارهای مهم در حذف گلوگاه‌های ترافیکی منطقه محسوب می‌شود.

وی افزود: احداث این آزادراه با توجه به تعدد راه‌های ورودی و خروجی به شهر قم، کمک فراوانی به توزیع ترافیک عبوری، بدون ورود به محدوده شهری قم کرده و در نتیجه موجب افزایش سرعت و ایمنی تردد وسایل نقلیه و کاهش ترافیک در معابر شهر قم می‌شود.

خادمی با تاکید بر اهمیت تکمیل این آزادراه در کریدور آزادراهی تهران – بندر امام خمینی گفت: این کریدور یکی از شبکه های ارتباطی مهم و اقتصادی کشور است و تکمیل هر بخش از آن گامی مهم به سوی توسعه اقتصادی کشور محسوب می شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: قطعه اول این آزادراه به طول 75 کیلومتر حدفاصل قم تا راهجرد در حال تکمیل عملیات اجرایی است.

وی اظهار داشت: برآورد ریالی قطعه اول این پروژه به طول 75 کیلومتر حدود 5 هزار میلیارد تومان است که با مشارکت بخش خصوصی به میزان 50 درصد و مشارکت 50 درصدی دولت در حال احداث است.

خادمی در تشریح این پروژه اعلام کرد: این آزادراه دارای 48 دستگاه پل بزرگ و10 دستگاه تقاطع غیرعمسطح است و روسازی آن از نوع بتنی خواهد بود.

مقالات مرتبط

دیدگاه خود را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.پر کردن فیلدهای نشانه‌گذاری شده‌ با * ضروری می‌باشد.