989014050788+

989014050788+

خانهتوسعهمعماریتوسعه ابنیهگشت و گذار نوروزی در تهران

گشت و گذار نوروزی در تهران

گشت و گذار نوروزی در تهران

تهران، آزادی

در مقاله قبل با تعدادی از جاذبه های گردشگری تهران که در صورت سفر به این شهر در نوروز بهتر است حتما به آن ها سر بزنید آشنا شدیم. در ادامه قصد داریم شماری دیگر از مکان های تفریحی و دیدنی تهران را معرفی کنیم.

دربند

دَربَند، از محله‌های تهران و از دهکده‌های قدیمی شمیران در شمال باغ سعدآباد است و از مناطق خنک و گردشگری تهران می باشد. دسترسی آسان و وجود تعداد زیادی رستوران این محله را به پرطرفدارترین محلات ییلاقی تهران تبدیل کرده است. دربند محل مناسبی برای کوه نوردی و تفریح است.

آبشار سوتک، دره رود ارس، سورتمه سواری، بانجی جامپینگ، آبشار دوقلو و شیرپلا از دیدنی ها و تفریحات دربند است.

آدرس: تهران، منطقه یک شهری، محله دربند

دربند

باغ گیاه شناسی ملی

باغ گیاه شناسی که جزو 10 باغ برتر دنیاست در دامنه جنوبی البرز و در اراضی چیتگر واقع شده است. این باغ بهشتی برای دوست داران طبیعت بوده و بهار آن بسیار زیباست. در این باغ اقلیم های مختلفی مثل اقلیم خزر، اقلیم البرز، اقلیم زاگرس، اقلیم کویری و بیابانی ایران، اقلیم چین و ژاپن، اقلیم هیمالیا، اقلیم قفقاز، اقلیم سیبری و آمریکا و باغ‌های اروپایی به همراه گونه های گیاهی خاص این اقلیم ها وجود دارد. ساعت بازدید باغ از 9 صبح تا 17 بعدازظهر می باشد.

آدرس: تهران، اتوبان تهران-کرج، بعد از پارک چیتگر، خروجی پیکان‌شهر، شهرک سرو آزاد، خیابان شهید گودرزی (خیابان هشتم)، بلوار باغ گیاه‌شناسی ملی ایران

باغ گیاه شناسی

خانه سیمین و جلال

خانه سیمین و جلال که روزگاری محل هم نشینی ادبا و نویسندگان معاصر ایران بوده، اکنون و پس از مرمت آن موزه ای است در پایتخت. این خانه از آغاز (نقشه ساخت تا اتمام ساخت خانه) زیر نظر جلال آل‌احمد بوده است. جلال با دست خود سنگ‌های این خانه را می‌تراشیده است. حتی در نامه‌هایی که به سیمین نوشته از جراحت دست خود و مشکلاتی که پیش آمده، گفته است. تمامی اقدامات مرمتی جهت بالابردن مقاومت ساختمان انجام گرفته است. خانه سیمین و جلال روزهای یکشنبه تا جمعه از ساعت 9 صبح تا 5 میزبان شماست.

آدرس: تهران، دزاشیب، خیابان شهید رمضانی، کوچه رهبری، کوچه پسندیده، بن‌بست ارض، پلاک ۱

خانه سیمین و جلال

برج آزادی

برج آزادی اصلی‌ترین و یکی از نمادهای شهر تهران است و تقریباً در همه جای دنیا ایران را با این نماد می‌شناسند. برج آزادی در سال ۱۳۴۹ خورشیدی، توسط حسین امانت، معمار ایرانی ساخته شد. معماری برج، تلفیقی از معماری هخامنشی، معماری ساسانی و معماری اسلامی است. این بنا دربرگیرندهٔ سه طبقه، چهار آسانسور، دو راه پله و ۲۸۶ پلکان است. در محوطه زیرین برج، چندین تالار نمایش، نگارخانه، کتابخانه و موزه قرار دارد. یکی از بهترین نقاط تهران برای عکس برداری در ارتفاع، نوک برج آزادی تهران است که، چشم انداز زیبایی به نقاط مختلف پایتخت دارد. برج آزادی یکی از زیباترین طلوع و غروب های تهران را دارد.

آدرس: میدان آزادی، برج آزادی

برج آزادی

باغ موزه مینیاتوری

باغ موزه مینیاتور تهران مدل کوچک شده ای از ایران، جایی که بسیاری از آثار و میراث ایران در مقیاس کوچک قابل مشاهده است. ماکت‌های به نمایش درآمده شامل تخت جمشید، چغازنبیل، میدان نقش‌جهان اصفهان، پاسارگاد، تخت سلیمان، گنبد سلطانیه، ارگ بم، کلیساهای ارامنه، کوه و کتیبه بیستون، مجموعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی، بازار تبریز، آبشارهای شوشتر و گنبد قابوس در مقیاس یک بیست و پنجم هستند.

نگارخانه، فروشگاه، چایخانه و کتابخانه از بخش‌های دیگر این مجموعه هستند.

آدرس: تهران، خیابان جانبازان غربی- نبش بزرگراه امام علی (ع) واقع شده و ورودی پیاده در باغ مینیاتوری جنب بوستان تمدن(گلبرگ)

باغ موزه مینیاتوری

باغ پرندگان

بهترین و بزرگترین باغ پرندگان ایران که در دل جنگل لویزان واقع شده است. فاز اول باغ به نام «دشتچر» شامل پرنده‌هایی است که در قفس نگهداری می‌شوند یا توان پرواز ندارند. فاز دوم که «آبچر» نام دارد مخصوص پرندگانی است که قابلیت پرواز دارند، پوسته و توری طراحی شده برای این بخش از خروج پرندگان از این فضا جلوگیری می‌کند. می توانید انواع موجودات زیبا و تماشایی مثل قوهای سفید زیبا، پلیکان‌ها، فلامینگو‌ها، غاز‌ها و اردک‌های رنگارنگ، طاووس، شترمرغ و 3000 بال پرنده مختلف از سراسر دنیا را ببینید و لذت ببرید.

طراحی خاص و منحصربه فرد باغ همراه آلاچیق ها و پل های چوبی، برکه ها و آبشارها در کنار انواع پرندگان این باغ را بسیار دیدنی کرده است.

آدرس: تهران ، بزرگراه شهيد بابايی شرق، بعد از خروجی هنگام، لاين كندرو شهرک اميد، خيابان كوهستان

باغ پرندگان

مقالات مرتبط

دیدگاه خود را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.پر کردن فیلدهای نشانه‌گذاری شده‌ با * ضروری می‌باشد.