989014050788+

989014050788+

خانهتوسعهمعماریتوسعه ابنیهبازارهای جنوب ایران را می‌ شناسید؟

بازارهای جنوب ایران را می‌ شناسید؟

بازارهای جنوب ایران را می‌ شناسید؟

جنوب کشور عزیزمان ایران علاوه بر داشتن طبیعت و جاهای دیدنی بی نظیر مانند سواحل نیلگون و تمیز جذابیت های دیگری هم دارد که ما را مجاب به سفر رفتن کند. یکی از این علت ها می‌تواند بازارهای جنوب ایران باشد. در این مطلب به معرفی بازارهای جنوب ایران می‌پردازیم تا شما را با تعدادی از برترین بازارهای جنوب ایران آشنا کنیم تا در سفرتان به جنوب و خرید بهترین گزینه‌ها را پیش روی خود داشته باشید. اگر در روزهای سرد سال آماده سفر به جنوب شدید سری به این لیست بزنید و مرکز خرید مورد نظرتان را با اطلاعات کامل مثل آدرس، امکانات و غیره در این لیست جست‌و‌جو کنید.

مرکز خرید سیتی سنتر بندرعباس

بندرعباس مراکزخرید متعددی را در خود جای داده و خرید کردن یکی از محبوب ترین تفریحات گردشگران در این شهر است. مرکزخرید سیتی‌سنتر هم یکی از بهترین مراکز خرید بندرعباس به شمار می‌رود. این مرکزخرید با الهام از معاری سنتی و شرایط اقلیمی منطقه در سال 1384، در زمینی به مساحت 4500 مترمربع احداث شد. سیتی‌سنتر بیش از 500 فروشگاه را در خود جای داده است و انواع اجناس از جمله پوشاک بانوان و آقایان، موبایل، لوازم آرایشی و بهداشتی، لوازم خانگی، لوازم الکترونیکی، عطر، بدلیجات و … را به فروش می‌رساند.

بازار سنتی بندرعباس

یکی از بهترین مکان‌ها برای خرید و تماشای زندگی روزمره مردم در شهر بندرعباس، بازار قدیم یا بازار سنتی است. این بازار که به عنوان قدیمی‌ترین و شلوغ‌ترین بازار شهر شناخته می‌شود، همه روزه میزبان خیل عظیمی از مردم محلی و مسافران است و پیشنهادهای خرید جذابی برای هرکدام‌شان دارد. شما می‌توانید در این بازار لباس‌های سنتی شهر بندرعباس را تهیه کنید یا صنایع دستی متنوع جنوب کشورمان را به عنوان سوغات به خانه ببرید. بد نیست بدانید لباس‌ها و پارچه‌های سنتی و صنایع دستی، چهره‌ای رنگارنگ به بازار سنتی بخشیده‌اند و حتی باعث شده‌اند مردم این بازار را یکی از رنگارنگ‌ترین نقاط شهر بندرعباس معرفی کنند.

مرکز خرید صالحیار چابهار

یکی از بهترین تفریحات در شهر چابهار خرید کردن است و در این شهرستان، مراکز خرید متعددی به چشم می‌خورند که از جمله‌شان باید مجتمع تجاری صالحیار را نام برد که یکی از مراکز خرید باکیفیت و معروف شهر است. در مرکز خرید صالحیار، انواع پوشاک، وسایل خانه، پتو، لوازم آرایشی و بهداشتی، چای و … به فروش می‌رسد. همچنین در طبقه بالای این مکان، عمده فروش ها مشغول فعالیت هستند و شما می‌توانید خریدهای کلی‌تر خود را از این طبقه انجام دهید.

دکه بازار چابهار

در مرکز شهر چابهار، بازاری سنتی قرار دارد که به بازار فجر یا بازار دکه ها شهرت پیدا کرده است. این بازار از بهترین مقاصد برای خرید صنایع دستی و تماشای چهره بی آلایش شهر به حساب می‌آید. در این بازار، هم مغازه داران و هم دستفروش ها مشغول به کار هستند و اجناسی نظیر حصیر، زیورآلات محلی، داروهای گیاهی، ادویه‌جات، پارچه های رنگی زیبا، میوه و سبزیجات، مواد غذایی و … را به فروش می‌رسانند؛ در بازار دکه ها، حنا هم فروخته می‌شود و شاید زنان محلی برای‌تان حنا هم بگذارند.

مرکز خرید ابریشم چابهار

یکی از معروفترین مراکز خرید منطقه آزاد چابهار، مرکز خرید ابریشم است که بیش از 250 فروشگاه را در خود جای داده است. ابریشم مانند بیشتر مراکز خرید شهر چابهار، به فروش اجناسی نظیر لوازم بهداشتی آرایشی برند، لوازم خانگی، لباس و پوشاک، پارچه، صوتی تصویری، خوراکی، زیورآلات، بدلیجات و نقره اختصاص دارد؛ همچنین در این مرکز خرید، هایپرمارکتی وجود دارد و می توان خوراکی های مصرفی و دیگر خریدهای روزانه را از آن تهیه کرد. اگر به خرید از برندها علاقه دارید این مجموعه می‌تواند انتخاب خوبی برای شما باشد چرا که اکثر فروشگاه های آن برندهای معروف را عرضه می‌کنند.

مرکز خرید سارینا 1 کیش

بازار تجاری-اداری سارینا یک، در 10 طبقه ساخته شده است که این طبقات شامل یک طبقه پارکینگ، دو طبقه تجاری و هفت طبقه اداری می‌شود. این بازار یکی از زیباترین و مدرن‌ترین مراکز خرید کیش است و در آن انواع کالاها مانند پوشاک و البسه، لوازم کامپیوتری، لوازم ورزشی و لوازم تزیینی، صنایع دستی، عطر، ادکلن، شال و روسری و … عرضه می‌شود.

کوروش برند سنتر کیش

کوروش برند سنتر از جدیدترین و مدرن‌ترین مرکز خریدهای جزیره کیش محسوب می‌شود که در سال 1396 افتتاح شده است. در این مرکز خرید شما می‌توانید به اغلب برندهای معتبر پوشاک زنانه، مردانه و بچه گانه، لباس‌های ورزشی، زیورآلات، ساعت، عینک و … دسترسی داشته باشید. اگر هم از علاقه‌مندان به برندهای معروف روز دنیا هستید، می‌توانید برندهایی مانند زیلان مگا (Zilan Mega)، لی نینگ (Li_Ning)، پوما (Puma)، نایک (Nike)، زارا (Zara)، برشکا (Bershka)، اسپیریت (Espirit)، ماسیمودوتی (Massimo Dutti) و … را در این مرکز خرید پیدا کنید.

مرکز خرید دامون کیش

مرکز خرید دامون از مجتمع های تجاری مشهور به شمار می‌رود و به دلیل فودکورتی که بر روی سقف این مرکز خرید به زیبایی طراحی شده، طرفداران بسیاری پیدا کرده است. این مرکز خرید 98 غرفه تجاری و 10 غرفه خدماتی دارد و در آن انواع پوشاک، کیف و کفش، محصولات آرایشی و بهداشتی، طلا و زیورآلات، شکلات و مواد غذایی، تلفن همراه، لب تاپ و کامپیوتر و … به فروش می‌رسد. همچنین در طبقه دوم این مرکز خرید یک پیست اسکیت روی یخ وجود دارد که می‌توانید در آن اوقات خوشی را تجربه کنید. در کنار اینها، مرکز شبیه ساز پرواز فلای دامون، رستوران فرانسوی، یک پیانو، سوپرمارکت 24 ساعته و … تجربه شما از خرید و گشت در این مجتمع را جذاب‌تر می‌کند.

بازار قدیم درگهان

بازار قدیم درگهان از گذشته تا به امروز در زمینه ارائه اجناس به صورت عمده فعالیت می‌کند و فقط در ایام پیک سفر و نوروز تک فروشی دارد. این بازار در قلب شهر واقع شده است و از مراکز تجاری اصلی آن به شمار می‌آید. با وجود شکل گرفتن مراکز خرید متعدد باز هم بازار قدیم طرفداران خاص خود را برای پیدا کردن اجناس ارزان دارد و هر روز مشتریان زیادی به آن مراجعه می‌کنند. اگر در پی خریدی مقرون به صرفه و ارزان هستید و می‌خواهید به صورت عمده خرید کنید، این بازار گزینه خوبی برای شما محسوب می‌شود.

مجتمع تجاری نور درگهان

مجتمع تجاری نور درگهان جایی است که بسیاری از برندهای معتبر را در آن می‌یابید. بیشتر فروشندگان این مجتمع بومی قشم هستند و با شعار «ما بومی ها هنوز هم با شما صادق هستیم» به فعالیت مشغولند. این مجتمع تجاری از طریق راهرویی هوایی به مرکز خرید دودلفین در روبه رویش متصل شده است.

بازار نخل درگهان

بازار نخل، مرکز خرید زیبایی است که  از 30 دی 92 کار خود را آغاز کرده و عنوان زیباترین بازار سنتی ایران را به خود اختصاص داده است. با دیدن بازار نخل پیش از کالاها، عاشق ظاهر سنتی اش می‌شوید. در این مرکز خرید می‌توانید به سراغ خرید عمده پوشاک بروید و اگر قصد خرید تکی هم دارید می‌توانید بر روی چند مغازه‌ای که این کار را انجام می‌دهند حساب باز کنید. این مرکز خرید امکانات خوبی از جمله رستوران‌ها و کافی‌شاپ های مجلل دارد و مساحتی بالغ بر 9200 مترمربع را به خود اختصاص داده است. 235 مغازه با ازائه برندهای معتبر پوشاک دنیا در این مرکز فعالیت می‌کنند و کالاهای خوبی را به فروش می‌رسانند.

سیتی سنتر قشم

وقتی از سیتی سنتر حرف می زنیم منظورمان مجتمع های سیتی سنتر 1 و سیتی سنتر 2 است که با تونلی به هم متصل شده و از نظر ساختار هم قابل توجه اند. در این مراکز خرید دریایی از انتخاب ها در زمینه‌های مختلف از جمله پوشاک، لوازم آرایشی و بهداشتی، کفش، اودکلن، کیف، خوراکی های برند و …. پیش روی‌تان قرار می‌گیرد. با هر سلیقه و بودجه‌ای می‌توانید در این مرکز کالای دلخواه‌تان را بیابید. اگر به دنبال شهربازی و فودکورت هستید می‌توانید آنها را در سیتی سنتر 1 پیدا کنید. در تونل میان این دو مرکز معمولا آثار فرهنگی همچون پارچه و لباس و اقلام مرتبط با فرهنگ و سوغات های قشم به نمایش در می‌آیند.

بازار ستاره قشم

اگر در قشم به دنبال جایی هستید که بتوانید همه نوع کالایی را با قیمت مناسب در آن بیابید به بازار ستاره بروید؛ جایی که عنوان بازار بزرگ بین المللی ستاره قشم بر سردرش نقش بسته است. پوشاک، کیف و کفش، کالاهای آرایشی و بهداشتی، اودکلن، عینک، بدلیجات و … همه و همه در بازار پیدا می‌شوند. این مرکز خرید ۳۰,۰۰۰ متر مربع زیربنا دارد و در سه طبقه، بیش از 400 واحد تجاری را جای داده است. قیمت های مناسب و کیفیت خوب از دلایل شهرت این مرکز در بین مردم هستند.

بازار قدیم قشم

بیشتر شهرهای ایران یک بازار یا مرکز خرید قدیمی دارند و در قشم هم بازار قدیمی این شهر نقش بازار اصلی را ایفا می‌کند. بازار قدیمی قشم یکی از قدیمی‌ترین بازارهای آسیا و خاورمیانه به شمار می‌رود که از گذشته تا به امروز فعال بوده و  از آن با عنوان یکی از قطب‌های تاثیر گذار در تجارت قشم یاد می‌کنند. در این بازار هم مثل همه بازارهای قدیمی می‌توانید محصولات متنوعی را بیابید؛ از پوشاک زنانه و مردانه و کیف و کفش گرفته تا پارچه و بلورجات و لوازم آشپرخانه و حتا طلا و جواهرات. اینجا همه چیز پیدا می‌شود.

مقالات مرتبط

دیدگاه خود را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.پر کردن فیلدهای نشانه‌گذاری شده‌ با * ضروری می‌باشد.