989014050788+

989014050788+

خانهتوسعهسازمان محیط زیست مقابله با زمین‌خواری را بطور جدی دنبال می‌کند

سازمان محیط زیست مقابله با زمین‌خواری را بطور جدی دنبال می‌کند

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: این حوزه بطور جدی برای جلوگیری از زمین خواری ورود پیدا کرده است.

“معصومه ابتکار” پنجشنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: برای جلوگیری از پدیده زمین‌خواری علاوه بر محیط زیست دیگر نهادهای مسئول نیز بطور جدی وارد شده‌اند.

وی اضافه کرد: بخشی از زمین‌های ورجین، لواسانات و میانکاله مازنداران تصرف شده بود که با همکاری قوه قضاییه این زمین‌ها بازپس گرفته و از دست متصرفان آزاد شد.

وی گفت: دولت کارهای مناسبی در زمینه مهار آلودگی هوا در شهرهای بزرگ داشته است و طبق برنامه‌های اجرایی شده از سال 92 تا کنون، هم اینک شاهد ارتقای کیفیت سلامت هوا هستیم.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست شناسایی علت و منشاء اصلی آلودگی هوا، ارتقای استاندارد خودروها به استاندارد یورو 4 بعد از هشت سال تاخیر، اصلاح و ارتقای کیفیت سوخت بنزین و گازوئیل، از رده خارج کردن 350 هزار دستگاه خودروی فرسوده و اتخاذ سیاست واحد در این زمینه را از اقدامات جدی برای حل معضل پیچیده آلودگی هوا برشمرد.

وی اضافه کرد: یک برنامه ملی برای مقابله با پدیده گرد و غبار در حال تدوین است که استان‌هایی هم که منشا گرد و غبار دارند باید با شناسایی کانون ریزگردراهکارهای مقابله را نیز ارائه دهند.

ابتکار افزود: برخی از تالاب‌ها به علت قطع جریان آب از سال‌ها پیش خشک شده بودند که با تدبیر کارشناسانه پس از یک دهه شاهد آبگیری تالاب گاوخونی و حورالعظیم بودیم.

معاون رییس جمهوری تاکید کرد: حمایت و تلاش برای احیای تالاب‌های موجود در کشور جزو سیاست‌های اصلی دولت تدبیر و امید است.

ابتکار اضافه کرد: تمامی برنامه‌ها و طرح‌های عمرانی حتی طرح‌های گردشگری باید دارای پیوست زیست محیطی باشند و این موضوع به تمامی دستگاه‌ها اطلاع‌رسانی شده است.

وی درباره آسیب‌های عبور خط آهن از مناطق حفاظت شده نیز اظهار کرد: تلاش محیط زیست جلوگیری از قطع شدن مسیر حیات وحش بوده ولی در برخی مناطق ناچار به دادن مجوز برای عبور ریل هستیم.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست اضافه کرد: اثرات زیانبار ورود خطوط ریلی به مناطق حفاظت شده از جاده کمتر است به گونه‌ای که میزان تردد خودرو بیشتر از قطار بوده و این امر میزان خسارت این بخش را نیز افزایش داده است.

ابتکار از ممنوعیت صدور مجوز شکار از سال 93 تاکنون خبر داد و گفت: دولت یازدهم از شکار بی‌رویه گونه‌های جانوری جلوگیری کرد.

وی گفت: با توجه به این که گراز حیوانی زیانکار به شمار می‌رود و شاهد افزایش شکایات کشاورزان به علت خسارات وارده از سوی این گونه جانور هستند به این منظور محیط زیست استان‌ها تنها مجاز به صدور مجوز شکار گراز به صورت محدود هستند.

وی اضافه کرد: همچنین در مکان‌هایی که شاهد فراوانی پرندگان هستیم مجوز شکار با اولویت به افراد بومی سپس دیگر متقاضیان داده می‌شود.

مقالات مرتبط

دیدگاه خود را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.پر کردن فیلدهای نشانه‌گذاری شده‌ با * ضروری می‌باشد.