989014050788+

989014050788+

خانهتشکل هازیست محیطیفرهنگ سازی و صیانت از منابع طبیعی و محیط زیست بردارد
فرهنگ سازی و صیانت از منابع طبیعی و محیط زیست بردارد

فرهنگ سازی و صیانت از منابع طبیعی و محیط زیست بردارد

تشکل های زیست محیطی می تواند قدم های موثری در جهت فرهنگ سازی و صیانت از منابع طبیعی و محیط زیست بردارد

رئیس اداره محیط زیست زیرکوه گفت:تشکل های زیست محیطی می تواند قدم های موثری در جهت فرهنگ سازی و صیانت از منابع طبیعی و محیط زیست بردارد

به گزارش پایگاه خبری زیرکوه نیوز، صبح امروز  جلسه ای با حضور  سرپرست نمایندگی حفاظت محیط زیست شهرستان و جمعی از اعضای انجمن حامیان طبیعت زیرکوه در محل ساختمان نمایندگی حفاظت محیط زیست شهرستان برگزار گردید.

در این دیدار صادقی سرپرست نمایندگی حفاظت محیط زیست ضمن عرض خیر مقدم و خوش آمدگویی به اعضای محترم انجمن حامیان طبیعت شهرستان گفت:در جامعه امروزی ، دخالت های انسان در طبیعت هر روز بیشتر و بیشتر میشود و انسان ها به بهانه های مختلف مانند راه و شهرسازی، بهره برداری از معدن، توسعه کشاورزی و… عرصه را بر محیط زیست و  منابع طبیعی   تنگ تر و تنگ تر کنند.
وی ادامه داد:در اثر این فعالیت ها ،زیان های جبران ناپذیری به طبیعت وارد می شود؛ از طرف این  ثروت های خدادادی  همانطور که مستحضرند تنها متعلق به نسل امروز نیست بلکه آیندگان نیز در آن سهیم هستند و همچنان که گذشتگان توانستند آن را به نسل ما منتقل کنند، ما نیز باید با حفاظت و پاسداری خود، آن را به آیندگان تحویل دهیم.
صادقی افزود: در این میان تشکل های زیست محیطی می تواند قدم های موثری در جهت فرهنگ سازی و صیانت از منابع طبیعی و محیط زیست برداشته و حفاظت از آن را به عنوان دغدغه و هدف اصلی مطرح نماید.

درادامه کاظمی رئیس انجمن حامیان طبیعت زیرکوه پیرامون نقش انجمن ها و تشکل های زیست محیطی در حفاظت از محیط زیست مطالبی را ایراد کرد و گفت: سمن ها در بسیاری از موارد جلوتر و پیش تر از مسوولان دولتی حرکت کرده و به سبب اعتماد مردمی توانسته اند نتایج بهتری را کسب کنند.
کاظمی ادامه داد: تشکل های زیست محیطی از سرمایه های اجتماعی جامعه هستندو  ساماندهی گروه های علاقه مند و داوطلبان حفظ منابع طبیعی از مهم ترین وظایف این انجمن هاست تا در مسایل مختلف بتوانند بهترین کارایی را داشته باشند.
در ادامه هر یک از اعضای انجمن به بیان نقطه نظرات خودشان پرداختند و در پایان کلیه اعضا در جهت ترویج و اشاعه فرهنگ زیست محیطی و همکاری با محیط زیست شهرستان در برگزاری گرامیداشت مناسبت های زیست محیطی و  کارگاههای آموزشی  قول مساعد دادند.

مقالات مرتبط

دیدگاه خود را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.پر کردن فیلدهای نشانه‌گذاری شده‌ با * ضروری می‌باشد.