989014050788+

989014050788+

خانهتشکل هازیست محیطیتعداد تشکل های زیست محیطی در کشور به 891 مورد رسید
تعداد تشکل های زیست محیطی در کشور به 891 مورد رسید

تعداد تشکل های زیست محیطی در کشور به 891 مورد رسید

تعداد تشکل های زیست محیطی در کشور به 891 مورد رسید

به گزارش خبرنگار ایرنا محمد درویش روز یکشنبه در نشست با خبرنگاران همچنین با اشاره به راه اندازی 55 مدرسه طبیعت در کشور در طول دولت یازدهم از آموزش بیش از 450 نفر در این مدرسه خبر داد.
وی ادامه داد : تلاش می کنیم در دولت دوازدهم تعداد مدارس طبیعت را به 500 مدرسه ارتقا دهیم.
او بیان کرد:نباید افزایش کمی این سازمان ها مد نظر باشد وباید برای موفیت بیشتر در امر حفاظت از محیط زیست به کیفیت نیز بها داده شود.
درویش تعداد بیشتر اعضا در سمن ها را در افزایش نتیجه بخشی اقدامات این تشکل ها موثر دانست و بر فرهنگ سازی عضو گیری در سازمان های مردم نهاد زیست محیطی تاکید کرد.
وی بیان کرد: وقتی صحبت از مشارکت در امر زیست محیطی می شود همه آحاد مردم اعم از نخبگان ، دانشگاهیان ، هنرمندان و ورزشکاران مد نظر هشتند وباید تلاش شود در بین همه اقشار توجه به محیط زیست درونی شود.
مدیر کل دفتر آموزش و مشارکتهای مردمی سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: بودجه ای که به دفتر مشارکت های مردمی محیط زیست اختصاص می یابد ، اندک بوده وباید در این راستا حمایت های خیرین و افراد علاقه مند افزایش یابد.
وی افزود: همچنین در راستای گسترش تشکل های مردم نهاد زیست محیطی توجه به افزایش تعداد سمن ها و داوطلبان باید مد نظر قرار گرفته و افراد بیشتری در سمن های اندک جذب شوند.
وی استقبال مردم کشور از فرهنگ سازی های مرتبط با محیط زیست را کم نظیر دانست و گفت: در طول یک دهه اخیر فرهنگ زیست محیطی در مردم به شدت رشد کرده و هم اکنون بیشتر مردم نسبت به مواهب طبیعی حساس شده اند.
در استان اردبیل شش سازمان مردم نهاد زیست محیطی فعال است که طرح های مختلفی در راستای حفاظت از محیط زیست انجام داده اند که در این خصوص می توان به طرح پاکبانان محرم و تغییر مبلمان شهری اشاره کرد.

مقالات مرتبط

دیدگاه خود را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.پر کردن فیلدهای نشانه‌گذاری شده‌ با * ضروری می‌باشد.