989014050788+

989014050788+

خانهتشکل هاتعاونیساماندهی یازده هزار تعاونی و تشکل های کشاورزی در کشور
ساماندهی یازده هزار تعاونی و تشکل های کشاورزی در کشور

ساماندهی یازده هزار تعاونی و تشکل های کشاورزی در کشور

ساماندهی یازده هزار تعاونی و تشکل های کشاورزی در کشور

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی وزارت جهادکشاورزی گفت: به منظور توسعه تعاونی در استان های کشور و ایجاد زیرساخت ها، یازده هزار تعاونی و تشکل های کشاورزی ساماندهی شده است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از واحد مركزی خبر،‌ میرمحمد موسوی در حاشیه مراسم افتتاحیه سومین جشنواره انار (یاقوت بهشت) در فرهنگسرای اشراق افزود: در اجرای اهداف برنامه پنجم توسعه و پشتیبانی از تعاونی ها و صنایع تبدیلی و بسته بندی محصولات و کاهش فاصله تولیدکننده و مصرف کننده، هزار و پانصد جایگاه عرضه محصولات کشاورزی در کشور فعال است.
وی به محصولات کشاورزی و منافع متقابل تولیدکننده و مصرف کننده اشاره کرد و گفت: گاهی اوقات به دلیل وجود واسطه ها و دلالان قیمت محصولات کشاورزی پنج تا ده برابر افزایش می یابد.
موسوی به توسعه کمی و کیفی برخی محصولات اشاره کرد و گفت: خرما، کشمش و برگ سبز چای در بازار، بالاتر از قیمت تضمینی دولت خریداری می شود.
وی افزود: به دلیل خشکسالی، سرمازدگی و یخ زدگی محصولات کشاورزی ، دولت در پی جبران خسارت از طریق اعطای تسهیلات به کشاورزان است.
موسوی گفت: توسعه بیمه محصولات کشاورزی از دیگر برنامه های ماست.
وی با بیان اینکه در جشنواره انار امسال شهرستان های قم، ساوه، اراک، یزد، تهران و فارس محصولاتشان را عرضه می کنند افزود: قیمت انار در این جشنواره کیلویی ۱۲۰۰ تا ۲۰۰۰ تومان است.
علی بحرینی مشاور اتحادیه مرکزی شرکت های تعاونی تولید کشور هم گفت: هزار و سیصد تعاونی تولیدی با میزان اراضی ۴ و ۳ دهم میلیون هکتار و ۵۰۰ هزار بهره بردار عضو مشغول فعالیت هستند.
وی افزود: این تعاونی ها از ابتدای کاشت، داشت و برداشت، تامین به موقع ماشین آلات کشاورزی و بازاریابی محصولات به کشاورزان خدمات می دهند.
عباسعلی کربلایی یکی از صادرکنندگان و تولیدکنندگان انار نیز گفت: در دو سال اخیر به دلیل سرمازدگی و یخ زدگی باغات انار خسارات زیادی به کشاورزان وارد شده است.
وی اضافه کرد: سالانه دو هزار تن انار از اصفهان و دیگر استانها به کشورهای اروپایی صادر می شد اما امسال این میزان به یکصد تن رسید.

مقالات مرتبط

دیدگاه خود را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.پر کردن فیلدهای نشانه‌گذاری شده‌ با * ضروری می‌باشد.