989014050788+

989014050788+

خانهتشکل هاتعاونیتوسعه و محیط اجتماعی-اقتصادی تعاونی ها

توسعه و محیط اجتماعی-اقتصادی تعاونی ها

خلاصه

بحران مالی و اقتصادی و همچنین افزایش آگاهی در مورد تعاونی ها در سطح اروپایی و جهانی علاقه به تعاونی ها و مدل های تجاری مشابه در اسلوونی را برانگیخت. ابتکارات متعددی برای ایجاد تعاونی های جدید در سال های اخیر پدیدار شده است. این مقاله با استفاده از یک بررسی تاریخی کوتاه، داده‌های آماری موجود و تغییرات مرتبط در بخش‌های سنتی (مثلاً تعاونی‌های کشاورزان) و بخش‌های جدید (مثلاً رسانه، کارگر، تأمین غذای محلی، تعاونی‌های انرژی و مسکن) تحولات اخیر تعاونی‌ها را تحلیل می‌کند. سیاست عمومی در قبال تعاونی ها در اسلوونی

معرفی

هدف از این مشارکت، تجزیه و تحلیل مختصری از تعاونی‌ها و محیط اجتماعی-اقتصادی آنها در اسلوونی است تا یک بررسی کلی از این پدیده به‌عنوان یک کل ارائه کند و بینش عمیق‌تری در مورد برخی (اما نه همه) بخش‌ها ارائه دهد، جایی که تعاونی‌ها یا قبلاً برای آن فعال بوده‌اند. چندین سال است یا اخیراً ظهور کرده اند.

تاریخ مثال‌های خوب و بد زیادی ارائه می‌دهد که می‌توان از آنها برای آینده درس گرفت، اما همچنین نگرش‌ها و کلیشه‌هایی را برای ما به جا گذاشته است که ممکن است برای سال‌های متمادی باقی بماند. همانطور که مایلیم به این عوامل فرهنگی و تاریخی نیز اشاره کنیم، یک بررسی تاریخی مختصر از جنبش تعاونی در اسلوونی در ابتدا ارائه شده است.

وضعیت فعلی و اهمیت اقتصادی تعاونی ها در اقتصاد به طور کلی و در برخی از بخش های مشخصه بر اساس داده های آماری موجود که توسط آژانس جمهوری اسلوونی برای سوابق حقوقی عمومی و خدمات مرتبط (AJPES) جمع آوری شده است، تجزیه و تحلیل می شود. که ثبت کسب و کار اسلوونی را به عنوان پایگاه داده عمومی مرکزی کلیه نهادهای تجاری مدیریت می کند و گزارش های سالانه آنها را نیز منتشر می کند.

توسعه تعاونی ها بیشتر بر اساس توسعه کلی اقتصادی، افکار عمومی و سیاست های عمومی نسبت به تعاونی ها از سال 1991، زمانی که اسلوونی استقلال خود را به دست آورد، تحلیل می شود.

توسعه تعاونی ها نیز تحت تأثیر سیاست های بخش است. بنابراین، این مقاله همچنین حاوی اطلاعاتی در مورد تعاونی‌ها در برخی از بخش‌هایی است که تعاونی‌ها به مرحله بلوغ رسیده‌اند و همچنین در بخش‌هایی که دوباره کشف شده‌اند.

تحلیل با چند نکته پایانی به پایان می‌رسد که تلاش می‌کند تجربه‌ای را که در دوره‌های گذشته و از زمان کنونی جمع‌آوری شده است، استخراج کند.

قطعات بخش

دوره بندی کوتاه تاریخی

تعاونی‌ها در اسلوونی سابقه‌ای طولانی دارند که به قرن نوزدهم بازمی‌گردد و با فراز و نشیب‌ها، وقفه‌ها و ناپیوستگی‌های متعددی مشخص شده است که بیشتر به دلیل تغییرات سیستم‌های اجتماعی-اقتصادی و تغییر مرزبندی سیاسی قلمرو در طول یک قرن و نیم گذشته است. با پیروی از این معیار، توسعه تاریخی تعاونی ها در قلمرو اسلوونی کنونی را می توان تقریباً به چهار دوره تقسیم کرد.

اولین دوره از اواسط 19 شروع می شود

قانون گذاری

در اواخر دهه 1980، زمانی که یوگسلاوی خود را در یک بحران عمیق اقتصادی و سیاسی قرار داد، بحث در مورد تغییرات اقتصادی ضروری نیز به موضوع تکثر اشکال مالکیت با فضای گسترده تر برای توسعه تعاونی ها و شرکت های خصوصی پرداخت. قانون فدرال در مورد شرکت ها (Zakon o podjetjih، 1988) سیستم نهادی نیروی کار مرتبط با سازمان های اساسی را کنار گذاشت و بر شرکت ها به عنوان واحدهای اقتصادی سود محور در یک بازار تأکید کرد.

تعاونی های کشاورزی و جنگلداری کشاورزان

در میان همه تعاونی‌ها در اسلوونی، تعاونی‌های بازاریابی و عرضه کشاورزان طولانی‌ترین سنت را دارند و با اندازه‌گیری تعداد کارکنان، گردش مالی کل، دارایی‌ها و شاخص‌های مشابه، بیشترین اهمیت اقتصادی را نیز دارند.

دلیل اصلی وجود تعاونی های کشاورزان و در عین حال بزرگترین چالش برای آینده آنها احتمالاً تکه تکه شدن زمین است (این ضعف ممکن است تا حدی با بازاریابی سازمان یافته مقابله شود).

به عنوان پایین دست

نتیجه

مانند سایر کشورها، در اسلوونی نیز بحران اقتصادی علاقه به تعاونی ها را به عنوان یک مدل کسب و کار و سازمانی جایگزین افزایش داد. این روند احتمالاً آشکارتر است زیرا همزمان با تغییر نسل است (نسل متولد شده پس از استقلال اسلوونی اکنون بیش از بیست سال سن دارد) و ممکن است در افکار عمومی – از رسانه ها، استراتژی های توسعه عمومی و بخشی ردیابی شود. و برنامه های احزاب سیاسی

مقالات مرتبط

دیدگاه خود را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.پر کردن فیلدهای نشانه‌گذاری شده‌ با * ضروری می‌باشد.