989014050788+

989014050788+

خانهتشکل هاتعاونیتعاونی های معدنی: الگویی برای ایجاد شبکه ای برای پایداری

تعاونی های معدنی: الگویی برای ایجاد شبکه ای برای پایداری

خلاصه

تعاونی های معدنی نفوذ قابل توجهی بر بخش معدن دارند. این سازمان ها اهمیت فزاینده ای برای حمایت از حفارها از طریق ابتکارات و سیاست هایی برای بهبود فعالیت های معدنی در مقیاس کوچک پیدا کرده اند. علیرغم اهمیت تعاونی ها برای جوامع محلی، مطالعات در مورد نقش و سهم آنها در زمینه فعالیت های تجاری پایدار در این بخش هنوز کمیاب است. این مقاله به بررسی سناریوی تعاونی‌های معدنی در برزیل از طریق مجموعه‌ای از مصاحبه‌ها با مدیران این تعاونی‌ها می‌پردازد که امکان نتیجه‌گیری در مورد ارتباط این بخش برای ایجاد یک شبکه پایدار در بخش معدن در کشور را فراهم می‌کند. نتایج حاکی از برخی نگرانی های کلیدی مربوط به عدم آگاهی نسبت به اصول تعاون و اثرات زیست محیطی و کاهش تعامل با جامعه محلی است.

معرفی

با توجه به اتحاد بین المللی تعاون (ICA) (2015)، تعاون گرایی به خوبی در بخش هایی مانند کشاورزی پوشش داده شده است. اعتبار؛ سلامت و مصرف با این حال، مروری بر ادبیات نشان داده است که این مدل کسب و کار به طور کامل در بخش معدن بررسی نشده است. با این حال، تعاونی‌های معدنی به عنوان بازیگران قدرتمند برای حمایت از فعالیت‌های حفار (معدن‌کاران کوچک) و توسعه ابتکارات و سیاست‌ها برای هدایت فعالیت‌های معدنی در مقیاس کوچک به سمت پایداری اهمیت پیدا کرده‌اند. علیرغم ارتباط تعاونی ها با فعالیت های معدنی کوچک و همچنین جوامع محلی، ادبیات علمی مرتبط در مورد سازمان، مزایا و موانع آنها هنوز کمیاب است.

مورد آمریکای لاتین به ویژه با مطالعاتی مرتبط است که نشان می‌دهد معدن‌کاری در مقیاس کوچک و غیررسمی یک مسئله اصلی در منطقه است که منجر به مشکلات شدید مدیریت معدن، درگیری‌های اجتماعی و آلودگی محیط‌زیست شده است. ترویج طرح‌های انجمن‌ها و تعاونی‌ها راه مؤثری برای ادامه رسمی‌سازی این فعالیت‌ها، کاهش اثرات زیست‌محیطی و کاهش تعارضات اجتماعی است (ELLA – Evidence & Lessons from Latin Ametica, 2012؛ انجمن بین‌دولتی معدن، مواد معدنی، فلزات. و توسعه پایدار (IGF)، 2017؛ صندوق بین المللی پول – صندوق بین المللی پول، 2017؛ دورنر، فرانکن، لیدکه، و سیورز، 2012).

ایجاد تعاونی های معدنی، اتحاد بین منافع فردی را به منظور دستیابی به منافع جمعی برای همه دست اندرکاران این فعالیت فرض می کند. به این ترتیب، اتحاد در تعاونی ها می تواند یک عنصر کلیدی برای بهبود پایداری در بخش معدن باشد.

هدف این تحقیق کمک به بحث در مورد ارتباط بین مدل‌های تجاری پایدار و تعاونی‌ها، ارزیابی اینکه چگونه تعاونی‌ها می‌توانند به توسعه پایدار کمک کنند و این اهداف پایداری در شیوه‌های پایداری گنجانده شده‌اند، است. با در نظر گرفتن این اهداف، ما مورد خاص تعاونی‌های معدنی در برزیل را بررسی کردیم، که کشور آمریکای لاتین با بیشترین تعداد اپراتور در بخش صنایع دستی و معدن کوچک در سال 2014 بود (بر اساس داده‌های انجمن بین‌دولتی معدن، مواد معدنی، فلزات و توسعه پایدار (IGF)، 2017).

به طور خلاصه، هدف این تحقیق ارائه بینش های جدیدی در مورد چگونگی استفاده از این مدل کسب و کار تعاونی برای ایجاد شبکه ای برای پایداری در بخش معدن است، که باید نه تنها ماهیت اتحاد تعاونی، بلکه همچنین به خوبی تثبیت شده سه گانه را منعکس کند. اصول اصلی به این ترتیب، باید به هدایت استخراج به سمت شیوه های خوب زیست محیطی و اجتماعی کمک کند و از ایجاد ارزش برای ذینفعان داخلی و جامعه اطمینان حاصل کند.

این کار با بررسی اولیه مطالعات پیرامون موضوع تعاونی‌های معدنی و ارتباط آن با اهداف توسعه پایدار پشتیبانی شد. هدف جامع نبودن، بلکه ارائه یک نمای کلی از اثرات مربوط به بهره برداری از معادن و ارزیابی چگونگی در نظر گرفتن این جنبه ها در مورد شرکت های کوچک و تعاونی ها بود. مجموعه ای از کلمات کلیدی برای این بازنگری استفاده شد، یعنی تعاونی ها. تعاونی های معدنی؛ استخراج پایدار، برای جستجوی مراجع مرتبط از پایگاه‌های داده اصلی (Scopus، Science Direct، ICA – International Cooperative Alliance) با تمرکز بر مقالات بررسی شده و گزارش‌های سازمان‌های بین‌المللی معتبر.

ادامه این مقاله شامل 6 بخش به شرح زیر است. بخش 2 با بررسی ادبیات استخراج معدنی پایدار شروع می شود که به ویژه به نقش تعاونی ها می پردازد. بخش 3 روش های تحقیق و زمینه تمرکز بر مورد برزیل را تشریح می کند. نتایج در بخش 4 شرح داده شده و در بخش 5 مورد بحث قرار گرفته است.

قطعات بخش

بررسی ادبیات

پایداری به عنوان یکی از قدرتمندترین اصول جامعه مدرن مطرح شده است. در سال‌های گذشته، جامعه به طور فزاینده‌ای برای فناوری‌ها، فرآیندها و محصولات پایدار ارزش قائل شده است که یا تأثیری بر اکوسیستم ما ندارند، یا در محدوده ظرفیت تحمل آن عمل می‌کنند، همچنین جامعه به‌طور فزاینده‌ای نسبت به مسائل مربوط به ارزش‌های پایدار حساس شده است. ویودا و کمپ، 2019).

صنعت معدن برای بسیاری از کشورهای در حال توسعه حیاتی بوده است، به ویژه در

زمینه و روش ها

در این تحقیق رویکرد کیفی به منظور دستیابی به هدف پیشنهادی اتخاذ شد. این تحقیق به منظور به دست آوردن اطلاعاتی در مورد اهمیت تعاونی های معدنی در بخش معدن برزیل و همچنین سهم آنها در مزایای کلی پایدار و موانع پیش روی این تعاونی ها طراحی شده است. بنابراین، طرح تحقیق با استفاده از مطالعه موردی به عنوان راهبرد و با استفاده از روش کمی و کیفی (روش ترکیبی) به طور خلاصه تدوین شد.

نتایج و تجزیه و تحلیل

تجزیه و تحلیل نتایج از موضوعات اصلی که قبلاً در بررسی ادبیات ذکر شده بود پیروی کرد، شکاف های شناسایی شده سپس موضوعات اصلی را که به عنوان پایه ای برای توسعه مصاحبه ها عمل کردند و مسیر زیر را برای ارائه یافته های کلیدی ایجاد کردند: (1) تعاونی ها مشخصات؛ (2) اصول تعاونی. (3) روابط جامعه و اثرات اجتماعی و (4) اثرات زیست محیطی.

بحث

تحقیقات انجام شده، امکان پیشنهاد کمک‌ها و مفاهیم علمی مهم را در مورد ارتباط تعاونی‌ها در بخش معدن برای دستیابی به پایداری فراهم کرده است. این تحقیق بینش هایی را به ادبیات فعلی در مورد وضعیت پایداری بخش معدن برزیل ارائه می دهد و با بهبود تخصص در زمینه های روابط با جوامع محلی و اثرات زیست محیطی به دانش موجود کمک می کند. به دنبال این یافته ها،

نتیجه گیری

در این تحقیق، پایداری در تعاونی‌های معدنی در سه بعد اجتماعی، اقتصادی و زیست‌محیطی با در نظر گرفتن اهمیت این تعاونی‌ها برای بخش معدن برزیل مورد بحث قرار گرفت. یک مطالعه تجربی به ویژه در مورد تعاونی های معدنی غیر فلزی در ایالت پارایبا، برزیل، انجام شد. مزایای احتمالی فعالیت های تعاونی خلاصه شد و سهم آن در جهت پایداری مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.

مقالات مرتبط

دیدگاه خود را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.پر کردن فیلدهای نشانه‌گذاری شده‌ با * ضروری می‌باشد.