989014050788+

989014050788+

خانهتشکل هاتعاونیتشکلهای بخش کشاورزی تحت پوشش تعاون روستایی استان البرز
تشکلهای بخش کشاورزی تحت پوشش تعاون روستایی استان البرز

تشکلهای بخش کشاورزی تحت پوشش تعاون روستایی استان البرز

تشکلهای بخش کشاورزی تحت پوشش تعاون روستایی استان البرز

مهمترین موضوع نشست فوق، دریافت تسهیلات از صندوق تعاون روستایی ایران و سپرده گذاری تشکلها در این بخش بسیار پایین است در حالیکه استفاده بموقع از این صندوق می تواند در رفع مشکل شبکه موثر واقع شود.
مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی نیز در این جلسه اظهار داشت: این صندوق که اعضای آن متشکل از شرکتهای تعاونی روستایی هستند با هدف ارائه خدمات به روستائیان و کشاورزان و دامداران تشکیل شده است.
مهندس فرجی یادآور شد: این صندوق در سال ۸۰ بابت خریدگندم از دولت به ازای هر کیلو ۲۰ ریالاز کشاورزان دریافت کرده است و در سال ۸۴ توسط سازمان تعاون روستایی پیگیری شد تا صندوقی تشکیل شود و این پولها از دولت گرفته شود و در قالب واحدهای اعتباری در اختیار استانها قرار گیرد وصندوق آمادگی آن را دارد در صورت نیاز تشکلها از دو شعبه به چهار شعبهارتقاء یابد.
وی ضمنابراز رضایتمندی در خصوص اینکه در این دو سال ونیم تا به حال ۵۵ میلیارد تسهیلات دراختیار افراد قرار داده است اعلام کرد: در کنار این تسهیلات، وجوه اداره شده بخش جهادکشاورزی نیز در اختیار صندوق هست و دولت به صندوقها اجازه داده که بخش دولتی هم می تواند اعتبارات وجوه داده شده ویارانه را در اختیار صندوقها قرار دهد و صندوقها این خدمات را به بخش کشاورزی ارائه می دهند.
فرجی در خاتمه افزود: تاکنون تعداد تشکلها از ۳۵ تشکل به ۵۰ تشکل افزایش یافته که سرمایه و سهامداران نیز افزایش یافته اند.
در ادامه این نشست مهندس موسوی رئیس سازمان جهاد استان البرز نیز بر استمرار برگزاری جلسات شورای تشکلها تاکید فراوان کرد و در خصوص پیگیری مصوبات جلسات قبلی نکاتی را مجدد متذکر شد.
موسوی افزود: باید در خصوص واگذاری بخش کشاورزی به تشکلها هر چه سریعتر اقدام نماییم. همچنین در خصوص ساماندهی فروشگاه های سموم خواستار پیگیری جدی تر شدن تا بتوان به نتایج موثری دست پیدا کرد.
مهندس موسوی یادآور شد: ایجاد مکانی جهت عرضه دام و همچنین ایجاد بازارچه ای جهت عرضه محصولات کشاورزی، دامی و عشایری؛ از جمله اولویت هایی است که باید به جد مورد توجه قرار گیرد.
وی همچین در خصوص جدب اعتبارات مکانیزاسیون و جذب اعتبارات آنها در بخشهای کشاورزی به نکاتی اشاره کرد.
موسوی تصریح کرد: جلسه ای را با حضور اعضای هیات مدیره صندوق توسعه ایرانیان، نظام صنفی،معاونت دامی جهاد و تعاون روستایی در خصوص همکاری متقابل برگزار نموده و گزارشی از آن را در جلسه آتی ارائه نماییم.
ریس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز تاکید کرد تا با کمک تشکلها در صدد تشکیل صندوقهای توسعه کشاورزی شهرستانی باشیم که این هم به نفع دامداران وهم به نفع کشاورزان است.
به گفته وی اعطای یارانه در بخش کشاورزی از جمله آبیاری تحت فشار، یارانه نهال به کشاورزان که از خطرناک ترین و حساس ترین موضوعات در بحث کشاورزی و یارانه است که باید مورد توجه مدیران در شهرستانها و اعضای تشکلها قرار گیرد.
گفتنی است برگزاری جلسه پرسش و پاسخ تشکلهای بخش کشاورزی و مسئولین جهاد و تعاون روستایی جهت برطرف شدن پاره ای از مشکلات و مسائل و موانع بخش پایانی این نشست را به خود اختصاص داد.

مقالات مرتبط

دیدگاه خود را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.پر کردن فیلدهای نشانه‌گذاری شده‌ با * ضروری می‌باشد.