خلاصه
در سالهای اخیر، با ظهور مدارس تعاونی و آموزش عالی در بریتانیا، واکنش مشارکتی قوی به تسلط نئولیبرالی بر آموزش و پرورش وجود داشته است. در این مقاله ما این “تعاونی های آموزشی” را به عنوان شکل متمایز همکاری می نامیم و پیامدهای آن را برای جنبش در نظر می گیریم. با توجه به اهمیت تاریخی هویت تعاونی، ما استدلال میکنیم که در حالی که این یک منبع ارزشمند برای تعاونیهای آموزش عالی است، نیاز به تفسیر دقیق برای زمینههای متعدد آنها دارد. با اشاره به اشکال سرمایه بوردیو، ما از درک دقیقتری از مشارکت اقتصادی اعضا به عنوان بخشی از تلاش گستردهتر برای ترجمه هویت تعاونی به تعاونیهای آموزشی حمایت میکنیم. سرانجام، ما به اهمیت اکوسیستم آموزشی تعاونی در حال ظهور و امکان افزایش عضویت این بخش با مشارکت گروه های جدید در همکاری و همچنین در نظر گرفتن چالش هایی که این امر ایجاد می کند اشاره می کنیم. ما استدلال می کنیم که در قلب همه اینها، هویت تعاونی قرار دارد.
معرفی
آموزش مشارکتی چیزی کمتر از تحول و توانمندسازی همیاران فردی از طریق تجهیز آنها برای مشارکت و شکل دادن به یک جنبش اجتماعی جهانی نیست. مدل تعاونی آموزش عالی (HEC) که در اینجا مورد بحث قرار گرفت، چالش بزرگی را برای دانشگاه مدیریتی نئولیبرال ایجاد میکند و این انتظار را دارد که دانشجویان تواناییهای کامل خود را به عنوان اعضا، کارگران، یادگیرندگان، سازندگان و مصرفکنندگان توسعه دهند. خواه به عنوان آموزش، نهاد، ایدئولوژی، یا مدل کسب و کار، همکاری مبتنی بر هویت تعاونی، شخصیت و ارزشهای مورد توافق بینالمللی است، با آرزوی تغییر روابط اجتماعی و اقتصادی در سطح جهانی.
این مقاله به دنبال کمک به درک آموزش تعاونی، HEC، و نقش هویت تعاونی در شکلدهی نهاد، ایدئولوژی و عمل است. ما با بحث در مورد نقش مرکزی هویت، ارزش ها و اصول در پروژه تعاونی شروع می کنیم. در مرحله بعد، به ماهیت، ظهور و تثبیت آموزش نئولیبرال و واکنش مشارکتی به آن در بریتانیا (بریتانیا) به ویژه، ظهور HEC ارائه دهنده آموزش عالی تعاونی (CHE) نگاه می کنیم. بنابراین در حالی که بحث ما تا حد زیادی به CHE در بریتانیا محدود می شود، جایی که ما به عنوان پزشک تجربه داریم، آموزش تعاونی در سطوح پیش اجباری، اجباری و پس از اجباری عمل می کند. اینجا، ما این مؤسسات را که فقط به آموزش در هر سطحی اختصاص داده شده اند، تعاونی های آموزش می دانیم و پیامدهای هویت تعاونی را در این زمینه ها در نظر می گیریم. تمرکز ما روی پروژه دانشگاه تعاونی فدرال کالج تعاونی مستقر در بریتانیا (CUP) است که تجربه عملی دست اولی از آن داریم. علیرغم ادبیات رو به رشد در مورد CHE، به ویژه نوشتن در مورد پتانسیل یک دانشگاه تعاونی در بریتانیا (برای مثال به مطالب در Winn 2013-2020؛ Winn، 2015 مراجعه کنید)، خود آموزش تعاونی تا حد زیادی در نظریه نیست.
مشارکت کامل فراگیران و معلمان در تعاونی آموزش نه تنها برای یادگیری متقابل بلکه برای عملکرد مؤسسه نیز ضروری است. با این حال، در حالی که تعاونی یک فضای یادگیری قدرتمند و یک “کلاس درس” تقریبا ایده آل است، می تواند تنش های قابل توجهی بین کنترل اعضا و یادگیری ایجاد کند. با تقابل آموزش عالی نئولیبرالی و CHE، ماهیت قدرتمند آموزش تعاونی را آشکار میکنیم، اما در انجام این کار، با تنشهایی مواجه میشویم که میتواند به دلیل نقش حاکمیت فعال که از همه اعضا خواسته میشود، به وجود بیاید. ما بیانیه هویت ICA (1995) را به عنوان یک منبع کلیدی برای حل این تنش ها در نظر می گیریم: اگر تشکیل تعاونی می تواند یک مشکل باشد، هویت تعاونی می تواند راه حلی ارائه دهد. ما از بوردیو استفاده می کنیم تا رابطه بین اعضا، هویت، و “سرمایه” به غیر از سرمایه مالی، یک جنبه دیگر از تعاونی ها که کمتر تئوری شده است. نتیجه میگیریم که از طریق این یادگیری، لایههای جدیدی از هویت و همسویی تعاونی به طور مداوم پرورش و جعل میشوند و هویت را قادر میسازد تا شخصیت متمایز تعاونی CHE و HEC را به عنوان یک نهاد رادیکال عمیقتر کند.
قطعات بخش
مکان های هویت تعاونی
هویت برای ظهور، بسیج و تحکیم جنبش های اجتماعی اساسی است. «اعضای» یک جنبش اجتماعی جهانی مانند همکاری نه تنها با هم کار میکنند، بلکه یک هویت جمعی مشترک دارند، و میتوانند تغییر را از طریق مجموعهای از اقدامات از جمله به کارگیری اعتراض که میتواند از عدم تایید تا اختلال را در بر بگیرد (دلا پورتا و دیانی، 1999 p.16). با این حال، در حالی که جنبش تعاونی به وضوح یک جنبش جهانی و توده ای با چند میلیارد عضو است (بین المللی
تصاحب: آموزش نئولیبرال
آموزش تعاونی جایگزینی برای مدارس و دانشگاه هایی ارائه می دهد که در انگلستان و جاهای دیگر به طور فزاینده ای تحت مدیریت نئولیبرالیسم قرار دارند. آکادمی های تعاونی شاهد بوده اند که تعاونی ها به حامیان مالی تبدیل شده اند، مانند 27 مدرسه موجود در تعاونی آکادمی تراست (Co-op Academies Trust). با این حال، اغلب، آکادمی های تعاونی در ساختار حکومتی خود به جای تعاونی، آکادمی باقی می مانند (به بحث در دیویدج، 2016 مراجعه کنید). تضمین همکاری بیشتر توسط
ظهور تعاونی آموزش عالی
تسلط نئولیبرالی بر آموزش و پرورش نوع جدیدی از تعاونی را که ما آن را تعاونی آموزش می شناسیم آغاز کرده یا با آن همزمان شده است. البته با توجه به اصل پنجم و خاستگاه جنبش تعاونی در سنت های فکری طبقه کارگر، این حس وجود دارد که همه تعاونی ها باید آموزشی باشند. با این حال، تعاونی های آموزش و پرورش منحصراً به توسعه و ارائه آموزش اختصاص دارند و ویژگی متمایز خود را از دو چیز می گیرند. اولا،
پروژه دانشگاه تعاونی
همکاری را نمی توان با روش های مطالعه فردگرایانه به درستی آموخت. یادگیری مشارکتی باید فرآیندی برای کشف و آزمایش برابری ها باشد (Watkins, 1944, p.10).
ما توجه کردهایم که چگونه ساختن هویت تعاونی میتواند پیچیده و نامرتب باشد، و شروع کردیم به بررسی اینکه چگونه تنشها ممکن است در تعاونیهای آموزشی ایجاد شود. در این بخش، چگونگی تلاقی هویت و یادگیری مشارکتی با الزامات حاکمیتی خارج از تعاونی را با تمرکز بر سوالات بررسی می کنیم.
حمایت از حکمرانی خوب: “بیانیه هویت تعاونی” و HECs
بیانیه هویت ICA (اتحاد تعاونی بین المللی (ICA)، 1995) منبع غنی را ارائه می دهد که می تواند به روشی خاص در زمینه HEC ها اعمال شود. در این بخش، هفت اصل را مورد بررسی قرار میدهیم و به ارزشها اشاره میکنیم و آنها را به طور خاص در این زمینه تفسیر میکنیم. در قلب HEC، مانند هر نوع تعاونی دیگری، نیاز به عضویت فعال و متعهد است که زیربنای همه چیز است. این ممکن است شامل طیف وسیعی از ذینفعان باشد، در الف
نتیجه
هویت همیشه برای جنبش تعاونی مهم بوده است. از زمان قانون اول در راچدیل در سال 1844، تفاوت تعاونی از نظر هویت بیان شده است. بیانیه ICA در سال 1995 اصول Rochdale را به یک الگوی جهانی برای یک جنبش جهانی تبدیل کرد. با این حال، هر مجموعه ای از اصول کلی نیاز به تفسیر و ترجمه به زمینه های خاص دارد. به عنوان بخشی از بررسی ما در مورد چگونگی اعمال هویت تعاونی در زمینه های آموزشی، ما
بیانیه نویسنده
این قطعه کاملاً مشارکتی و مشترک بوده است. ما اعتبار و مسئولیت یکسانی در قبال آن می پذیریم.
دیدگاه خود را بنویسید