989014050788+

989014050788+

خانهتشکل هاعمرانیوزارت راه و شهرسازی به تشکل های خصوصی عمرانی بها نمی دهد
وزارت راه و شهرسازی به تشکل های خصوصی عمرانی بها نمی دهد

وزارت راه و شهرسازی به تشکل های خصوصی عمرانی بها نمی دهد

وزارت راه و شهرسازی به تشکل های خصوصی عمرانی بها نمی دهد

مدیر اجرایی کانون های سراسری پیمانکاران عمرانی ایران با بیان اینکه وزارت راه و شهرسازی به تشکل های خصوصی در بخش عمران بها نمی دهد، گفت: این تشکل ها می توانند با تعریف بودجه در طرح های خود آبادانی کشور را سرعت دهند.

عباس پناه، مدیر اجرایی کانون های سراسری پیمانکاران عمرانی ایران با حضور در غرفه خبرگزاری شبستان در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات ما به عنوان پیمانکار در حوزه عمرانی ورود می یابیم.

وی در مورد خدمت رسانی در حوزه راه و شهرسازی در مناطق محروم اظهار کرد: تصمیم گیرنده در جهت طراحی مسیر و جاده در مناطق محروم ما نیستیم، این موضوع از سیاست های وزارت راه و شهرسازی است. وزارت راه و شهرسازی نیازسنجی می کند و بر اساس تعداد خانوار و شاخص های دیگر به اجرای طرح های راه سازی می پردازد.

وی اظهار کرد: سیاستگذاری و طراحی جاده و راه برای مناطق محروم در دست ما نیست. ما در بخش اجرا همراه دولت هستیم.

پناه تصریح کرد: در حال حاضر بودجه عمرانی تقلیل یافته است و با این امر اکثر شرکت های پیمانکاران در حوزه راه و شهرسازی با مشکل مواجه شدند و بیکارند

وی با اشاره به تشکل صنفی پیمانکاران عمرانی ایران گفت: این تشکل 30 هزار شرکت در 31 استان دارد که اکثرا بیکارند. ما می توانیم منابع مالی خود را تعریف کنیم در حالی که دولت از ما بخواهد مدل هایی را تعریف می کنیم که عمران و آبادانی کشور سرعت بخشیده شود و ایجاد اشتغال شود. ما می توانیم مشکل مالی منابع پروژه ها را تامین کنیم و این تامین مالی خارج از مدل تامین مالی دولت است.

وی در مورد استانداردهای راه و شهرسازی با اشاره به منابع انسانی، تجهیزات، مصالح تصریح کرد: ما مشکلاتی در زمینه منابع انسانی و ماشین آلات فرسوده داریم تا بتوانیم استاندارد بالایی از راه ها و جاده ها داشته باشیم.

وی گفت: سیستم مکانیکی ما در این بخش قدیمی است و مکانیزه نشده است و می طلبد وزارت راه و شهرسازی همکاری بیشتری با تشکل های صنفی عمرانی داشته باشد.

وی یادآور شد: ما دارای 30 هزار شرکت زیرمجموعه هستیم که دوایر دولتی از آن بی اطلاع هستند در حالی که می توانند از این ظرفیت استفاده کنند.

وی اظهار داشت: شرکت های خدمات فنی و مهندسی ای که ایرانی هستند و در خارج از کشور فعالیت هایی در کشورهایی همچون ترکمنستان می کنند نتیجه کارشان از کیفیت بالایی برخوردار است و با کشورهای اروپایی در کیفیت برابری می کند.

وی گفت: وزارت راه و شهرسازی تشکل های خصوصی را بها نمی دهد. قانون مجریان ذیصلاح نوشته شده که برای شرکت ها حقوقی قایل باشد اما بندهایی در آن گذاشته اند که شامل شرکت های ما نمی شود.

مقالات مرتبط

دیدگاه خود را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.پر کردن فیلدهای نشانه‌گذاری شده‌ با * ضروری می‌باشد.