989014050788+

989014050788+

خانهتشکل هاعمرانیروستاها نیازمند انجمن‌ها و تشکل‌های مردم نهاد هستند
روستاها نیازمند انجمن‌ها و تشکل‌های مردم نهاد هستند

روستاها نیازمند انجمن‌ها و تشکل‌های مردم نهاد هستند

روستاها نیازمند انجمن‌ها و تشکل‌های مردم نهاد هستند/ باید در کنار پروژه‌های عمرانی، پروژه‌های فرهنگی نیز تعریف شوند

بخشدار مرکزی شهرستان البرز گفت: امروز روستاها بیشتر نیازمند انجمن‌ها و تشکل‌های مردم نهاد هستند و از آن به خوبی استقبال می‌کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  پایگاه خبری، تحلیلی ندای البرز، همزمان با سالروز ولادت حضرت معصومه (س) و روز دختر، نخستین جلسه هم‌اندیشی بررسی مسائل و مشکلات دختران در بخش مرکزی شهرستان البرز با حضور صدیقه ربیعی بخشدار مرکزی در دفتر انجمن پیام آوران امید شهر برگزار شد.

در این جلسه، بخشدار مرکزی شهرستان البرز ضمن تبریک فرارسیدن  سالروز  ولادت حضرت معصومه (س) و روز دختر گفت: انجمن پیام‌آوران امید شهر به عنوان انجمنی که در سطح استان و در زمینه حقوق شهروندی  فعالیت می‌کند وظیفه دارد فعالیت‌های خود را به سمت سایر شهرستان‌ها سوق دهد، زیرا مناطق محروم استان دچار فقر فرهنگی هستند.

ربیعی افزود: امروز روستاها بیشتر نیازمند انجمن‌ها و تشکل‌های مردم نهاد هستند و از آن به خوبی استقبال می‌کنند.

وی با بیان اینکه  باید همراه با اجرای پروژه‌های عمرانی، پروژه‌های فرهنگی نیز تعریف شوند عنوان کرد: بهترین بازوان دولت، سازمان‌های مردم نهاد هستند چون می‌توانند در تصمیم‌گیری بهینه به شهروندان کمک کنند.

این مسؤول در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تشریح مسائل و مشکلات دختران، عدم فرهنگ‌سازی در خصوص فضای مجازی، آپارتمان‌نشینی و دسترسی به تکنولوژی بدون  فرهنگ‌سازی و آموزش مناسب را از مسائلی دانست که به نسل جوان به ویژه دختران آسیب رسانده است.

بخشدار مرکزی شهرستان البرز اضافه کرد: سازماندهی اوقات فراغت می‌تواند تا حدودی این چالش‌ها را مدیریت کند و نقش مهمی را در تعلیم و تربیت نسل جوان امروزی داشته باشد.

photo_2016-07-31_16-22-34

در ادامه این نشست، ستاره عابدی مسؤول انجمن پیام آوران امید شهرضمن تبریک فرارسیدن میلاد حضرت معصومه(س) و روز دختر با اشاره به اهداف انجمن اظهارداشت: انجمن پیام‌آوران امید شهر در بهمن ماه سال ۹۴ و با هدف ترویج فرهنگ و حقوق شهروندی و نیز فرهنگ سلامت و محیط زیست با استقبال مردم به ویژه جوانان آغاز به فعالیت کرد.

وی بیان داشت: فرهنگ شهروندی مانند بسیاری از موارد دیگر نوعی عمومیت یافتن مفهوم فرهنگ و رایج‌شدن آن در زبان عام است و لزوما دارای تعریف دقیقی از نقطه‌نظر فرهنگ‌شناسی یا علوم اجتماعی نیست.

عابدی ادامه داد: وقتی ما از فرهنگ آپارتمان‌نشینی صحبت می‌کنیم، بیشتر به ساز وکارها، شرایط شکل‌گیری، تحول و یا زوال آن توجه می‌شود و رابطه آن را با سایر پدیده‌های فرهنگی و اجتماعی مد نظر داریم.

مسؤول انجمن پیام‌آوران امید شهر با تاکید بر لزوم آگاه‌سازی شهروندان نسبت به حقوق و وظایف خود عنوان کرد: لازم است که این آگاهی را بتوان در شهروندان نهادینه کرد، زیرا در بسیاری موارد آگاهی به تنهایی نمی‌تواند کاری از پیش ببرد و شهروندان به دلایل مختلف و به‌رغم آگاهی داشتن از حقوق خود، یا از آنها استفاده نمی‌کنند و یا از آن  بیش از اندازه و به زیان حقوق دیگران استفاده می‌کنند.

عابدی اضافه کرد: زنان به عنوان نیمی از جامعه یکی از مؤثرترین عناصر تشکیل دهنده اجتماع کنونی کشورمان  هستند که تعریف صحیح از مسائل و تصویر دقیق از نقش آنان در مراحل مختلف خانواده، جامعه و تاریخ ؛ به حل معضلات جامعه  کمک بزرگی می‌کند.

مقالات مرتبط

دیدگاه خود را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.پر کردن فیلدهای نشانه‌گذاری شده‌ با * ضروری می‌باشد.