989014050788+

989014050788+

خانهتشکل هاساختمانیفرصت رسیدن به نسل‌های جدید ساختمان سازی
فرصت رسیدن به نسل‌های جدید ساختمان سازی

فرصت رسیدن به نسل‌های جدید ساختمان سازی

فرصت رسیدن به نسل‌های جدید ساختمان سازی

عضو هیئت اجرایی شواری تشکل‌های فنی و مهندسی ایران در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیما گفت: آخرین نسل ساختمان‌‎سازی در جهان به مرحله هفتم رسیده است در حالی که ما هنوز در نسل سوم مانده‌ایم و علاوه بر بی‌توجهی به تکنولوژی روز، به هویت فرهنگی خود هم بی توجه هستیم.
سعید سادات نیا افزود: نوع زندگی ما که نشانه‌های زیادی از گذشته ندارد، به معماری ما جهت داده است و رفته رفته شهر‌های ما دچار نوعی بی هویتی شده است.
سادات نیا گفت: شهر‌ها از حالت آرامش‌بخشی خارج شده‌اند و شهر‌ها را به سمتی بردیم که پیاده‌روی و پیمودن مسافت‌های نزدیک در آن خوشایند نیست به طوری که نیاز به خودرو و تبع آن داشتن پارکینگ به یکی از اولویت‌های ما تبدیل شده است. ایجاد همین پارکینگ‌ها باعث تحمیل هزینه‌های گزاف شده است و به‌دلیل استفاده از نسل قدیمی ساخت و ساز، هزینه‌های پنهان مثل هدر رفت انرژی و ایجاد ضایعات و زباله‌های ساختمانی هم به ما تحمیل می‌شود.
عضو هیئت اجرایی شواری تشکل‌های فنی و مهندسی ایران طرح جهش ساخت مسکن را فرصت مناسبی دانست که بتوانیم در اجرای آن علاوه بر نگاه به فرهنگ غنی، از نظر تکنولوژی هم خودمان را دستکم به نسل پنجم ساخت و ساز برسانیم.

در نسل پنجم که در برخی کشور‌ها از جمله ترکیه اجرا می‌شود، ساخت و ساز سرعت می‌گیرد و همه سامانه‌ها هوشمند است و به‌روز شدن آن‌ها در سال‌های بعد هم ممکن خواهد بود. همچنین در نسل جدید خانه‌های هوشمند، کاربر می‌تواند با استفاده از گوشی همراه خود، تجهیزات و وسایل خانه را تحت کنترل بگیرد.
در کشور‌های پیشرو در معماری، هم اکنون نسل ششم در احداث ساختمان‌ها اجرا می‌شود و ساختمان سبز با برآیند مصرف انرژ‌ی صفر و آلاینده کربن صفر در سال است.
نسل هفتم ساخت و ساز هم استفاده ترکیبی از دانش و تکنولوژی‌های نوظهور همانند نانوتکنولوژی است.

مقالات مرتبط

دیدگاه خود را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.پر کردن فیلدهای نشانه‌گذاری شده‌ با * ضروری می‌باشد.