989014050788+

989014050788+

خانهتشکل هاساختمانیانجمن های صنفی کارفرمائی انبوه سازان مسکن وساختمان
انجمن های صنفی کارفرمائی انبوه سازان مسکن وساختمان

انجمن های صنفی کارفرمائی انبوه سازان مسکن وساختمان

انجمن های صنفی کارفرمائی انبوه سازان مسکن وساختمان

از سال ۱۳۸۰انجمن های صنفی کارفرمائی انبوه سازان مسکن وساختمان در راستای سیاست های دولت خدمت گذار ، وزارت مسکن وشهرسازی ، سازمان ملی زمین و مسکن و دررابطه با سر و سامان دادن به مقوله ساخت و ساز و سکونت در سطح کشور فعالیت خودرا آغاز نمودند.

بنا به ضرروت تشکیل انجمن صنفی کارفرمائی انبوه سازان مسکن و ساختمان خراسان با همت جمعی , همکاران گرامی در این خطه مقدس و دراجرای ماده ۱۳۱ قانون کار جمهوری اسلامی ایران شکل گرفته و هم اکنون این انجمن حدودا دارای ۶۰۰ عضوحقیقی وحقوقی میباشد و یکی از فعالترین وکارآمدترین انجمن های صنفی کارفرمائی کشوراست که دارای توانمندیهای فنی ومدیریتی بالائی میباشد .

این انجمن پس از تشکیل هیئت مؤسس وفراهم نمودن شرایط قانونی از اوایل شهریورماه سال ۱۳۸۱پس از انتخاب شدن اعضای هیئت مدیره فعالیت خود را رسما شروع نموده و درتاریخ ۱۳۸۱/۰۹/۲۱ تحت شماره ۱۴۹ دراداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی به ثبت رسیده است تاکنون ۶ دوره اعضای هیئت مدیره ایفای مسئولیت داشته اند و هم اکنون یکسال از دوره ششم نیز پشت سرگذاشته ایم . اعضای هیئت مدیره در ادوار مختلف تاکنون بیش از ۶۰۰ جلسه وبالغ بر ده هزارساعت کاری وقت صرف نموده اند و دهها همایش و سمیناراستانی و کشوری وخارجی و دیداربا مقامات و مسئولین در استان وخارج از استان شرکت نموده اند درجلسات با مدیران ارشد استان در استانداری ، ادارکل راه وشهرسازی , شهرداری وشورای شهر،اداره کار،سازمان تامین اجتماعی و شورای گفتگوی استان، پیرامون موضوعات مختلف در عرصه ساخت و ساز و عمران و آبادانی شهر وکمک به مسؤلین در راستای فعالیتهای عمرانی وتوسعه ای بحث وتبادل نظر و به عنوان اتاق فکر در خدمت مدیریت شهربوده اند , همچنین در جلسات باکانون سراسری ، مقامات وزارت راه و شهرسازی ، کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی و نمایندگان محترم مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی درخصوص مسائل مختلف شهرسازی ، انبوه سازی ، مسکن مهر ، ساخت واحدهای ارزان قیمت برای اقشار آسیب پذیر ، مشارکت در احیاء بافت فرسوده و . . . بحث وتبادل نظر داشته اند و نظر باینکه تشکلهای انبوه سازی بویژه اعضای انجمن انبوه سازان خراسان رضوی از توانمندی های مالی ومدیریتی مناسبی برخوردار هستند که می توانند در ثمر بخشی اینگونه فعالیتها واقدامات فنی واجرائی شهرتاثیرات مثبتی داشته باشند آمادگی انجمن برای اجرای پروژه های بزرگ بافت فرسوده شهری ، احداث سکونت گاههای رسمی برای حاشیه نشینان، اجرای پروژههای ملی همانند طرح مسکن مهر،طرح اقدام ملی ،مشارکت با شهرداری ،راه وشهرسازی اعلام شده است وهماهنگی وهمکاری خوبی را در سازمانها ونهادهای استانی دست اندر کار امور مهندسین دنبال می نمایند که در همین راستا . مستند به نامه شماره ۵۲۳۷/۱۱۳مورخ ۱۳۹۳/۰۱/۲۴ اداره کل راه وشهرسازی این انجمن بعنوان مشاور حقوقی درامورمرتبط با سیاست های بخش مسکن درحوزه انبوه سازی استان انتخاب ومعرفی گردیده است .

انجمن درحال حاضر بابرخورداری از ۶۰۰ عضوحقوقی دارای رتبه انبوه سازی،ازظرفیت قابل توجهی برای ساخت وساز حدود ۱۵ میلیون مترمربع درسال را دارامیباشد .که دربخش اشتغال زائی برای ۱۵۰.۰۰۰نفر ایجاداشتغال می نماید . ونظربه اینکه اعضای انجمن از توانمندی های مالی مناسبی نیز برخوردارهستند قادرندکه دراجرای پروژههای کلان شهری واستانی اشخاص حقیقی وحقوقی اعم از دولتی وغیردولتی تعامل ومشارکت داشته باشد.

اعضاء ‌هیات مدیره فعلی ( دوره ششم) عبارتندبودند از :

۱- آقای مهندس محمودپژوم ریاست هیات مدیره

۲- آقای مهندس مهدی جوادی نایب رئیس هیات مدیره

۳-آقای مهندس نعمت الله ظریف دبیرانجمن وعضو هیئت مدیره

۴- آقای مهندس سیدمحمد مختارزاده خزانه دار وعضو هیئت مدیره

۵- آقای مهندس محمدرضا رئیسی عضو هیئت مدیره

۶- آقای مهندس احسان حسنی عضو هیئت مدیره

۷- آقای مهندس محمود اسکندرنیا عضو هیئت مدیره

۸- آقای مهندس ایمان سروی عضو هیئت مدیره

۹- آقای مهندس بهزاد بلوری عضو هیئت مدیره

۱۰- آقای مهندس کریم کبیری علی البدل هیئت مدیره

۱۱- آقای مهندس مسعود لطیف علی البدل هیئت مدیره

۱۲- آقای مهندس علی عرفانی علی البدل هیئت مدیره

بازرسان انجمن

۱- آقای مهندس علیرضا اساسی بازرس اصلی

۲- آقای مهندس عبداله بیگی  بازرس اصلی

۳- آقای مهندس سیداحسان حسینی نوربخش بازرس علی البدل

آنچه که امروزه سر لوحه کاری همکاران محترم قرار گرفته ایجاد بستر ی مناسب جهت رویکرد به الکوهای ساخت و ساز در راستای کوچک سازی منتهی به ارزان سازی ،راحت سازی زیستی و بکار گیری آخرین پدیده های فن آوری نوین درصنعت ساختمان در جهت کاهش مصرف انرژی ، مقاوم سازی با بهره گیری از مصالح مرغوب بالا بردن عمر مفید سازه ها در نتیجه حراست از سرمایه های ملی واحیاء بافت فرسوده شهر مشهد وساخت واحدهای ارزانقیمت برای حاشیه نشینان ،زائر سراهای ارزان قیمت و توسعه شهر مشهد مقدس فرا روی هیات مدیره این تشکل میباشد .

از سوئی تشویق حرفه ای سازی وایجاد بستری مناسب برای سرمایه گذاری وانبوه سازی مسکن با مشارکت بخش های دولتی ، تعاونی ها ، بخش خصوصی وجذب سرمایه های سرگردان انتقال تجارب انبوه سازان از طریق ارتباط با اعضای صنف با بر گذاری همایش های تخصصی و فنی . بهره وری از دست آورد های علمی دنیا دفاع از حقوق احتماعی و حیثیت حرفه ای انبوه سازان و سرمایه گذاران مسکن نیز از اهم اهداف انجمن و انتقال آن به اعضاء می باشد. که در همین راستا گامهائی نیز بر داشته شده است

حمایت و دفاع از انبوه سازان بمنظور شناسائی و معرفی این حرفه بعنوان متولی و متخصص در امر ساخت و ساز و مقوله سکونتی از ارکان اصلی تشکیل انجمن های صنفی است . توان اجرائی انجمن درحال حاضر بالغ بر ۱۵.۰۰۰.۰۰۰مترمربع در حوزه ساخت وساز در بخش های متفاوت خودمالکی ،مشارکتی ، پیمانکاری ،مدیریت پیمان و مجری ذیصلاح میباشد واخیرا با رویکرداعضای انجمن به بلندمرتبه سازی به منظور جلوگیری از گسترش سطحی شهر ها وتجمیع خدمات شهری و درنتیجه برخورداری بهینه شهروندان از این خدمات و همچنین صدور خدمات فنی و مهندسی به کشورهای همجوار و دوست و برادر بستری مناسب درجهت صدور خدمات فنی ومهندسی را فراهم نموده است.

اگر بتوانیم :

مهارت و وجدان اجتماعی راکنار هم قرار بدهیم اولین رکن اساسی انبوه سازی مسکن شکل گرفته است وآن نیروی انسانی ماهر . متخصص ومدیر ومدبر توانمند و متعهد است . . .

نقش انجمن های صنفی بعنوان یک تشکل حرفه ای ان شاء الله مد نظر قانون گزاران در امر ساخت و سازمسکن قرار گیرد تا منجر به کاهش تصدیگری وتقویت بعد نظارتی دولت و دادن اختیار بیشتر به انحمن ها شود

معرفی انجمن های صنفی به عنوان مسئول امور اجرائی انبوه سازی مسکن کشور و هویت بخشیدن به آن تا زمینه تغییر نگرش مسئولین را فراهم و با تبیین جایگاه انجمن که تاثیر بسزائی در شناساندن آن خواهد داشت و جمع بندی مواد پراکنده قانونی و یک کاسه نمودن زمینه های فکری و قوت تشکیل انجمن و زدودن نقاط ضعف و موانع موجودپیش بینی و تهیه موادی که منجر به رعایت مصوبات انجمن با ضمانت اجرائی از سوی اعضا بشودایجاد و حفظ ارتباط تشکیلاتی بین اعضای انجمن های صنفی کشور ازدیگراهداف نیزمی باشد.

بازنگری دراساسنامه انجمن :

باعنایت به تغییرات عمده ای که درنامگذاری استان ، وزارت راه وشهرسازی و وزارت کار و دستورالعملهای مربوطه پیش آمد لزوم بازنگری درمتن اساسنامه انجمن را الزامی نمود از این رو ضمن هماهنگی با اداره کل تعاون ، کار ورفاه اجتماعی خراسان رضوی اصلاحیه اساسنامه تنظیم گردید ودرمجمع فوق العاده که در۱۱بهمن ماه سال۱۳۹۱برگزارگردید به تصویب مجمع عمومی وتاییداداره کل تعاون کار ورفاه اجتماعی خراسان رضوی رسیده است .

مستند به ماده ۲ اساسنامه:

نام این انجمن«انجمن صنفی کارفرمائی انبوه سازان مسکن و ساختمان خراسان رضوی»می باشد.

مستند به ماده۱۸: تعداد اعضای اصلی هیئت مدیره انجمن از۷نفر به ۹نفر و تعداد اعضای علی البدل ۳میباشد.

شرایط عضویت در انجمن مستند به ماده ۵: بند ۲ شاغل در حرفه «سازندگان انبوه مسکن و ساختمان» درحوزه فعالیت انجمن صنفی با ارائه مدارک شناسائی معتبرمطابق ضوابط، مقررات ودستورالعملهای وزارت راه وشهرسازی اشخاص حقوقی علاوه برپروانه اشتغال به کارملزم به ارایه آگهی تاسیس وآگهی اخرین تغییرات هیئت مدیره شرکت نیز میباشند.

کانون سراسری انجمن های صنفی انبوه سازان ایران

درسال ۱۳۸۲درحین برگزاری همایش فصلی انجمنهای صنفی در محل هتل بزرگ طرقبه بنا به پیشنهاد انجمن انبوه سازان خراسان کانون سراسری انجمن های صنفی انبوه سازان مسکن و ساختمان ایران درتهران تشکیل گردید .که تحت شماره ۵۰۹ درتاریخ ۳۰/۹/۱۳۸۲در وزارت کار ، تعاون و رفاه اجتماعی به ثبت رسید. جلسات هیئت مدیره کانون هردوهفته یکبار تشکیل میگردد. نقطه نظرات وخواسته های انجمنهای استانی به کانون منعکس واز طریق کانون پیگیری وبه تناسب کاراز طریق وزارت راه و شهر سازی ، وزارت کشور، کمیسیون عمرانی مجلس شورای اسلامی و . . . پیگیری میگردد . تاکنون پنج دوره انتخابات اعضای هیئت مدیره کانون برگز ارشده است وآخرین دوره آقایان مهندسین

۱- جمشیدبرزگر از آذربایجان شرقی                 رئیس هیئت مدیره

۲- احمد جوکار از فارس                           نایب رئیس هیئت مدیره

۳- فرشید پورحاجت از خوزستان                             دبیر وعضو هیئت مدیره

۴- سیدمحمدمرتضوی از گلستان                              خزانه دار وعضو هیئت مدیره

۵- سعید ساعی شاهی از یزد ۶- احمدتولا از اصفهان ۷- کسری امیری راد از مرکزی ۸- علی اکبر زورق چیان از مازندران

۹- محمود احمد شعرباف از گیلان ۱۰- محمود پژوم از خراسان رضوی ۱۱- علی عندلیبی از همدان ۱۲- عسگر صداقتی از اردبیل (علی البدل) درجمع اعضای هیئت مدیره انتخاب شده اند ، با تلاشهای انجام شده کانون سراسری انبوه سازان توانسته است در جهت مشاوره ، پیشنهاد لوایح ، تدوین وتصویب قوانین در وزارت راه و شهر سازی وکمیسیون عمرانی مجلس شورای اسلامی و وزارت کشورهمکاری لازم را بنماید و اثرگذارباشد.

کمیته ها و کارگروه های تخصصی انجمن

بمنظور استفاده بهینه از تجارب کلیه همکاران اعضای انجمن ومشارکت دادن آنان در امورات انجمن کمیسیون ها وکمیته های تخصصی مختلفی بشرح ذیل تشکیل که تعدادی از آنها فعال وبقیه نیز در حال فعال شدن میباشند

۱- کمیته حقوقی،مالیات،آمار وتامین اجتماعی

۲- کمیته صدورخدمات فنی ومهندسی

۳- کمیته آموزش،پژوهش،فناوری های نوین

۴- کمیته بازآفرینی شهری وسرمایه گذاری

۵- کمیته بلند مرتبه ومجموعه سازان

۶- کمیته روابط عمومی وپشتیبانی ورفاهی

۷- کمیته تشخیص صلاحیت انبوه سازان

۸- کمیته فنی ونظارتی انجمن

۹- کمیته بودجه واعتبارات

۱۰- کمیته مسکن مهر وانبوه سازی

۱۱-کارگروه فنی قراداد مالک ومجری

۱۲-کارگروه فنی تشخیص صلاحیت

۱۳-کارگروه فنی ونظارت

۱۴-….

مجموعا تعداد ۱۰کمیته و بالغ بر چندین کارگروه تخصصی درانجمن سازماندهی گردیده که عمدتا هدف از تشکیل این کمیته ها استفاده بهینه از تفکرات ، خلاقیت وخرد جمعی است واینکه بخشی از مسؤلیتها وفعالیتهای انجمن با مشارکت خوداعضاءانجام بشودبا استفاده بهینه از شور ومشورت وتبادل نظر جمعی انشاا… تعالی بتوانیم به رسالت اصلی جامعه انبوه سازی کشور که همانا حضور فعال در عرصه ساخت وساز کشور میباشد استمرار ببخشیم ودر جهت شکوفائی وعمران وآبادانی شهر امام رضا(ع) ایفای نقش داشته باشیم .

طرح مسکن مهر استان خراسان رضوی:

از بدو شروع طرح مسکن مهر درسال ۱۳۸۹تعدادی از اعضای انجمن در این طرح فعلانه مشارکت نموده اند بحمدالله دراین عرصه خوب ظاهرشدند از ۱۱۸هزارواحد مسکن مهر استان بالغ بر ۷۵هزارواحد توسط انبوه سازان عضو انجمن صنفی خراسان رضوی ساخته شده ویا درحال ساخت میباشد که قریب ۸۰درصد تحویل شده است از این تعداد حدود ۴۰%طی قراردادسه جانبه بوده وبقیه بصورت پیمانکاری باتعاونیهای مسکن انجام شده است .

علیرغم همه مشکلات وتورم ، گرانی وتحریم ها بدور از هیاهو وجنجال آفرینی انبوه سازان با صداقت و فعالیت و پشتکار توانسته اند به تعهدات قانونی خود عمل کرده و در این عرصه ایفای مسؤلیت نمایند

کمیته تشخیص صلاحیت انبوه سازان استان :

کمیته تشخیص صلاحیت انبوه سازان استان عملا از سال ۱۳۸۳فعالیت خودرا درانجمن شروع نموده است و اعضای این کمیته عبارتنداز ۱- مدیرکل اداره راه و شهر سازی ۲- رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان ۳- رییس هیئت مدیره انجمن صنفی انبوه سازان ۴- رییس سازمان نظام کاردانی ۵- دو نفرمهندس بعنوان کارشناس منتخب ودبیر کمیته از انجمن انبوه سازان میباشد. محل استقرار این کمیته الزاما درمحل انجمن انبوه سازان استان میباشد .

کمیته طرح تشخیص صلاحیت انبوه سازان استان علیرغم تغییرات عمده دردستورالملها وفق مقررات صادره تاکنون رتبه انبوه سازی ( پایه های ارشد- یک – دو – سه ) بالغ بر۶۰۰شرکت متقاضی عضو انجمن را بررسی و مصوب وابلاغ نموده است.ویکی از فعالترین کمیته های تشخیص صلاحیت انبوه سازان کشوراست که همکاران از مزایای این پروانه ها بهره مندگردیده اند.

بلند مرتبه و مجموعه سازان

بمنظور بهره مندی بیشتر شهروندان از تجمیع خدمات تعدادی از شرکتهای سرمایه گذار انبوه ساز که در عرصه مرتفع سازی فعالیت دارند کمیته مزبور را سازماندهی نموده که از سال۱۳۹۱ این کمیته بادعوت از اشخاص ذینفع در این صنف شروع به فعالیت نموده وتا کنون جلسات مختلفی را برگزار نموده است .

نظربه اینکه شهرداری دارای ضوابط معینی برای مرتفع سازی نمی باشد وهمکاران دچار سرگردانی ادارای میباشند کمیته مرتفع سازی درنظردارد تا بستری مناسب و روال کاری یک نواختی را برای مرتفع سازی با همکاری دیگر مسئولین تدارک ببنید پیشنهاداتی جهت همزیستی و تعالی فرهنگ مرتفع نشینی ، جذب سرمایه گذار ، مشارکت وسرمایه گذاری ، چگونگی پیش فروش واحدها ، اخذ پروانه از شهرداری وکاهش هزینه های مربوطه و تفکیک اسناد وتملک واحدها از طریق اداره ثبت اسناد و املاک شده است.

کمیته فنی ونظارتی انجمن

این کمتیه در راستای بازدید از پروژه های در دست ساخت اعضای انجمن وبعنوان بازوی اجرایی کمیته تشخیص صلاحیت تشکیل وازبین مهندسین دارنده پروانه پایه ۱ اشتغال به کار،عضو انجمن که به عنوان امتیازآور در شرکتهای انبوه سازی مشارکت دارند تشکیل گردیده و برای بازدید از پروژه های متقاضیان عضویت در انجمن،تمدید پروانه ی انبوه سازی وارتقا رتبه پروانه های شرکت های انبوه ساز اعزام میگردند.

مقالات مرتبط

دیدگاه خود را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.پر کردن فیلدهای نشانه‌گذاری شده‌ با * ضروری می‌باشد.