989014050788+

989014050788+

خانهاخبار۱۲ بانک با نسبت غیرمجاز تسهیلات به سپرده

۱۲ بانک با نسبت غیرمجاز تسهیلات به سپرده

در ارزیابی وضعیت تسهیلات و سپرده‌ها و نسبت تسهیلات به سپرده‌ها که توسط کانون بانک‌های خصوصی کشور انجام شده و کانال علوم بانکی منتشر کرده، رتبه اول بانک‌های خصوصی کشور را بانک ملت کسب کرده که با ۱۲۱هزار و ۳۴۹میلیارد تومان سپرده، تسهیلات آن ۱۰۸هزار و ۸۶۹ میلیارد تومان و نسبت تسهیلات به سپرده ۸۹/۷‌ درصد بوده و از این طریق بیشترین استفاده را از میزان سپرده‌های خود داشته و در عین حال رقم آن با کسر سپرده‌های قانونی که حدود ۱۰‌درصد است نزدیک به ۹۰‌درصد است.

در رتبه دوم جذب سپرده و پرداخت تسهیلات، بانک صادرات ایران قرار دارد که با عدد ۱۰۴هزار و ۹۷۳میلیارد تومان سپرده، ۷۱هزار و ۳۹۱میلیارد تومان تسهیلات داشته و نسبت تسهیلات به سپرده آن ۶۸‌ درصد بوده است.

رتبه سوم در جذب سپرده را بانک تجارت با رقم ۸۰ هزار و ۵۸۶ میلیارد تومان سپرده کسب کرده که البته رتبه آن در پرداخت تسهیلات ۴ بوده و ۴۶هزار و ۷۱۸میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کرده و نسبت تسهیلات به سپرده آن معادل ۵۸‌ درصد بوده است.

در رتبه چهارم بانک قوامین با رقم ۵۵ هزار و ۲۴۴میلیارد تومان سپرده قرار دارد که رتبه آن از جهت پرداخت تسهیلات ۳ بوده و ۴۸هزار و ۱۳۱میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کرده است که نسبت تسهیلات به سپرده نیز در این بانک معادل ۸۷/۱‌درصد بوده است.

در رتبه پنجم جذب سپرده و پرداخت تسهیلات، بانک پارسیان قرار دارد که با عدد ۵۲ هزار و ۴۷۸میلیارد تومان سپرده ۳۸هزار و ۴۲۹میلیارد تومان تسهیلات داشته و نسبت تسهیلات به سپرده آن ۷۳/۲‌درصد بوده که نشان‌دهنده بهره‌وری این بانک در استفاده از منابع مالی موجود است.

رتبه ششم بانک‌های خصوصی کشور را بانک آینده کسب کرده که با ۵۰ هزار و ۸۱۲میلیارد تومان سپرده، تسهیلات آن ۳۶هزار و ۷۹۰میلیارد تومان بوده و نسبت تسهیلات به سپرده ۷۲/۴۷‌درصد بوده است.

در رتبه هفتم جذب سپرده و پرداخت تسهیلات، بانک پاسارگاد قرار دارد که با عدد ۴۱هزار و ۴۵۸میلیارد تومان سپرده ۳۴هزار و ۳۲۰میلیارد تومان تسهیلات داشته و نسبت تسهیلات به سپرده آن ۸۲/۸درصد بوده است.

رتبه هشتم در جذب سپرده را بانک اقتصاد نوین با رقم ۳۲هزار و ۵۴۷ میلیارد تومان سپرده کسب کرده و۲۷هزار و ۳۲۱میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کرده و نسبت تسهیلات به سپرده آن معادل ۸۳/۹درصد بوده است. در رتبه نهم جذب سپرده بانک سامان با رقم ۲۱هزار و ۱۳۴میلیارد تومان سپرده قرار دارد که رتبه آن از جهت جذب سپرده ۹ و از نظر میزان تسهیلات ۱۰ بوده و ۱۳هزار و ۱۸۰میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کرده که نسبت تسهیلات به سپرده نیز در این بانک معادل ۶۲/۴ درصد بوده است.

رتبه دهم بانک‌های خصوصی کشور را بانک انصار کسب کرده که ۲۰هزار و ۲۳۵میلیارد تومان سپرده جذب کرده و البته رتبه ۹ را در تسهیلات‌دهی داشته و تسهیلات آن ۱۵هزار و ۸۱۶ میلیارد تومان بوده و نسبت تسهیلات به سپرده ۷۸/۲‌درصد بوده است.

در رتبه یازدهم جذب سپرده و پرداخت تسهیلات، بانک شهر قرار دارد که ۱۶هزار و ۷۸۲میلیارد تومان سپرده جذب کرده اما در پرداخت تسهیلات رتبه ۱۳را داشته و ۸ هزار و ۲۸۷میلیارد تومان تسهیلات داشته و نسبت تسهیلات به سپرده آن ۴۹/۴درصد بوده است.

رتبه دوازدهم در جذب سپرده را بانک دی با رقم ۱۶هزار و ۶۶۸ میلیارد تومان سپرده کسب کرده اما در پرداخت تسهیلات رتبه ۱۵ را داشته و۷هزار و ۹۰۵میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کرده و نسبت تسهیلات به سپرده آن معادل ۴۷/۴درصد بوده است.

در رتبه سیزدهم جذب سپرده بانک سینا با رقم ۱۴هزار و ۸۳۱ میلیارد تومان سپرده قرار دارد که رتبه آن از جهت جذب سپرده ۱۳و از نظر میزان تسهیلات ۱۱بوده و ۱۰هزارو ۱۸۰میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کرده است، نسبت تسهیلات به سپرده نیز در این بانک معادل ۶۸/۶ درصد بوده است.

رتبه چهاردهم بانک خصوصی در جذب سپرده و تسهیلات را موسسه اعتباری کوثر مرکزی با رقم ۱۳هزار و ۵۶۲ میلیارد تومان دارد که رتبه آن از جهت جذب سپرده ۱۴و از نظر میزان تسهیلات ۱۶بوده و ۷هزارو ۸ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کرده است، نسبت تسهیلات به سپرده نیز در این بانک معادل ۵۱/۷ درصد بوده است.

در رتبه پانزدهم جذب سپرده بانک گردشگری با رقم ۱۰هزار و ۴۸۲میلیارد تومان سپرده قرار دارد که رتبه آن از جهت جذب سپرده ۱۵و از نظر میزان تسهیلات ۲۰بوده و ۲۷۹۰میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کرده است، نسبت تسهیلات به سپرده نیز در این بانک معادل ۲۶/۶درصد بوده است.

رتبه شانزدهم بانک خصوصی در جذب سپرده و تسهیلات را بانک کارآفرین با رقم ۹۲۱۷میلیارد تومان دارد که رتبه آن از جهت جذب سپرده ۱۶و از نظر میزان تسهیلات ۱۴بوده و ۸۱۲۶ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کرده است، نسبت تسهیلات به سپرده نیز در این بانک معادل ۸۸/۲ درصد بوده است.

رتبه هفدهم در جذب سپرده و تسهیلات را موسسه اعتباری ملل(عسکریه سابق) با رقم ۷۹۸۴میلیارد تومان دارد که ۴۹۹۷میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کرده است، نسبت تسهیلات به سپرده نیز در این موسسه ۶۲.۶ درصد بوده است.

بانک سرمایه با بیشترین نسبت تسهیلات

رتبه هجدهم در جذب سپرده را بانک سرمایه کسب کرده که البته رتبه آن در پرداخت تسهیلات ۱۲بوده است. بیشترین نسبت تسهیلات به سپرده را بانک سرمایه با عدد ۱۲۴/۲‌درصد داشته که حاصل از مطالبات معوق سال‌های گذشته این بانک است و درحالی که میزان سپرده‌های بانک سرمایه رقم ۷۷۰۱میلیارد تومان بوده، میزان تسهیلات آن ۹۵۶۴میلیارد تومان و معادل ۱۲۴‌درصد سپرده است.

رتبه نوزدهم بانک خصوصی در جذب سپرده و تسهیلات را بانک ایران زمین با رقم ۵۱۴۶ میلیارد تومان دارد که رتبه آن از جهت جذب سپرده ۱۹و از نظر میزان تسهیلات ۲۲بوده و ۱۶۱۵میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کرده است، نسبت تسهیلات به سپرده نیز در این بانک معادل ۳۱/۴درصد بوده است.

رتبه بیستم در جذب سپرده و تسهیلات را پست‌بانک ایران با رقم ۴۷۱۸میلیارد تومان دارد و البته رتبه ۱۸در پرداخت تسهیلات را داشته و ۴۰۱۴میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کرده است، نسبت تسهیلات به سپرده نیز در این بانک۸۵/۱درصد بوده است.

رتبه بیست و یکم در جذب سپرده و تسهیلات را بانک خاورمیانه با رقم ۳۴۴۲میلیارد تومان دارد و البته از نظر تسهیلات رتبه ۱۹را داشته که ۲۸۰۹میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کرده است، نسبت تسهیلات به سپرده نیز در این بانک۸۱/۶درصد بوده است.

رتبه بیست ودوم در بین بانک‌های خصوصی را بانک حکمت ایرانیان کسب کرده که ۲۷۷۲میلیارد تومان جذب سپرده داشته است اما از نظر تسهیلات رتبه ۲۱را کسب کرده و ۲۱۸۲میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کرده است، نسبت تسهیلات به سپرده نیز در این بانک ۷۸/۷درصد بوده است

 
 
 

12 بانک با نسبت غیرمجاز تسهیلات به سپرده

منبع تعادل

مقالات مرتبط

دیدگاه خود را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.پر کردن فیلدهای نشانه‌گذاری شده‌ با * ضروری می‌باشد.