989014050788+

989014050788+

خانهاخبارپیش‌بینی صادرات ۶۰ میلیارد دلاری برای امسال

پیش‌بینی صادرات ۶۰ میلیارد دلاری برای امسال

بهروز ریاحی در آئین بهره‌برداری از ۱۶ طرح صنعتی استان چهارمحال و بختیاری، با اشاره به اینکه سقف صادرات طی سال گذشته ۵۴/۲ میلیارد دلار و واردات ۵۴/۱ میلیارد دلار بود، تصریح کرد: طی سال گذشته در ایران سقف صادرات از واردات بیشتر بود و تراز تجاری مثبتی حاصل شد.

ریاحی افزود: لازمه تحقق اقتصاد مقاومتی حمایت از صنایع و شرکت‌های تولیدی است، لذا درهمین راستا وزارت صنعت، معدن و تجارت به منظور رفع موانع تولید و ایجاد اشتغال پایدار وارد عمل شده و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی را تشکیل داده که یکی از مؤلفه‌های اصلی در آن فعال کردن واحدهای تولیدی راکد و نیمه تعطیل در کشور است.

مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس کمیته حمایت از صنعت کشور خاطرنشان کرد: سرانه اشتغال در تولید باید همواره ۲۳۹ میلیون تومان باشد.

وی با اشاره به اینکه ۱۶۰۰ طرح بالای ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی در دولت تدبیر و امید را راه‌اندازی شد، تصریح کرد: طی چهار سال گذشته ۳۵ طرح ملی نیز افتتاح شد که از این تعداد یک طرح ملی تحت عنوان فولاد سفید دشت در چهارمحال و بختیاری افتتاح شد.

بهره‌برداری از فولاد چابهار و کردستان تا پایان سال

ریاحی با اشاره به خروجی و محصولات مطلوب کارخانه فولاد سفید دشت در چهارمحال و بختیاری، تصریح کرد: در حال حاضر عملیات اجرایی فولاد چابهار و کردستان نیز در دست اقدام است و تا پایان سال جاری به بهره‌برداری خواهند رسید.

مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: سال گذشته مقرر شده بود برای اجرای طرح‌های این وزارت ۱۶ هزار میلیارد تومان تسهیلات از طریق بانک‌ها و صنایع کوچک جذب شود که بیش از این مبلغ معادل ۲۴ هزار میلیارد تومان جذب شد.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته تسهیلات جذب شده از بانک‌ها و صنایع کوچک تنها به واحدهای صنعتی تعلق می‌گرفت، تصریح کرد: امسال علاوه بر واحدهای صنعتی، اصناف و صنایع معدنی نیز از تسهیلات برخوردار خواهند شد.

رئیس کمیته حمایت از صنعت کشور افزود: بانک‌های عامل موظف هستند تسهیلات به واحدهای معرفی شده از طریق ستاد تسهیل و رفع موانع هر استان، اعطا کنند.

وی افزود: ۵۵۰ میلیارد ریال تسهیلات در قابل طرح رونق تولید به طرح‌ها و واحدهای تولیدی در چهارمحال و بختیاری اعطا خواهد شد که از این میزان ۲۰۰ میلیارد ریال از محل بازسازی صنایع و مابقی از طیق پرداخت مستقیم خواهد بود.

ریاحی خاطرنشان کرد: طرح رونق تولید به منظور حمایت از واحدهای کوچک و متوسط تولیدی با پرداخت تسهیلات لازم به صنایع دارای مشکل نقدینگی اجرایی شده است.

 
 

منبع ایسنا

مقالات مرتبط

دیدگاه خود را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.پر کردن فیلدهای نشانه‌گذاری شده‌ با * ضروری می‌باشد.