989014050788+

989014050788+

خانهاخبارقیمت نفت به مرز ۴۲ دلار رسید/ پیش‌بینی رشد ۱.۴ درصدی تقاضا طی ۵ سال آینده

قیمت نفت به مرز ۴۲ دلار رسید/ پیش‌بینی رشد ۱.۴ درصدی تقاضا طی ۵ سال آینده

به نقل از رویترز، به دنبال کاهش ذخایر نفتی آمریکا و کاهش فعالیت‌های حفاری این کشور و همچنین توقف انتقال نفت از طریق برخی خطوط انتقال نفت و امید به توافق صادرکنندگان نفت برای فریز تولیدشان، قیمت نفت در معاملات امروز افزایش یافت و بر افزایش‌های شدیدی که در پایان هفته گذشته کسب‌ کرده بود، افزود.

با توجه به پیش‌بینی تحلیلگران مبنی بر سرعت گرفتن تقاضای جهانی نفت، قیمت نفت برای فروش در آینده بیش از پیش تقویت شد و به کم شدن نفت در بازار کمک کرد؛ بازاری که از نیمه ۲۰۱۴ از فزونی عرضه رنج می‌برد.

در ساعات اولیه معاملات، هر بشکه نفت خام آمریکا به بالای ۴۰ دلار در هر بشکه رسید اما در ادامه به ۳۹.۷۳ دلار رسید که یک سنت از قیمت نهایی روز جمعه بیشتر است.

نفت برنت دریای شمال نیز با ۴ سنت افزایش ۴۱.۹۸ دلار به ازای هر بشکه معامله شد. این نوع نفت در ساعات اولیه به ۴۲.۱۰ دلار در هر بشکه نیز رسیده بود.

شرکت‌های نفتی آمریکا برای سومین هفته متوالی تعداد دکل‌های حفاری خود را کاهش دادند که تعداد این دکل‌های فعال به کمترین تعداد از نوامبر ۲۰۰۹ رسید. تعداد دکل‌های نفتی فعال آمریکا به ۳۵۴ عدد رسید.

قیمت نفت برنت به علت توقف تولید در مناطق دریای شمال و غرب آفریقا و همچنین امید به اینکه نشست صادرکنندگان در ۱۷ آوریل به توافقی منجر خواهد شد، افزایش یافت.

تحلیلگران برنستین انتظار دارند تقاضا برای نفت در بازه زمانی ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۰ با نرخ سالانه ۱.۴ درصد افزایش یابد. این درحالی‌است که آژانس بین‌المللی انرژی رشد تقاضا طی ۵ سال آینده را ۱.۳ درصد برآورد می‌کند.

به گفته این تحلیلگران، «ما انتظار داریم که بازارهای نفتی تا پایان سال ۲۰۱۶ متوازن شوند. این امر اجازه خواهد داد تا قیمت‌ها به سوی قیمت ۶۰ دلار در هر بشکه بهبود یابد.» تقاضای جهانی نیز از ۹۴.۶ میلیون بشکه در روز در حال حاضر به ۱۰۱.۱ میلیون بشکه در روز در سال ۲۰۲۰ خواهد رسید.

مقالات مرتبط

دیدگاه خود را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.پر کردن فیلدهای نشانه‌گذاری شده‌ با * ضروری می‌باشد.