989014050788+

989014050788+

خانهاخبارفرانسوی‌ها در صف سفر به ایران

فرانسوی‌ها در صف سفر به ایران

در تهران اما ژان برنارد فالكو فرستاده ويژه لوران فابيوس وزير خارجه فرانسه براي شنيدن نظرات دولت در موضوع گردشگري به همشهري گفت كه فرانسوي‌ها مشتاق سفر به ايران هستند.

برونو فوشه سفير تام‌الاختيار فرانسه در تهران نيز به همشهري گفته است كه ايران و فرانسه به‌دليل نزديكي‌هاي تاريخي و فرهنگي فرصت خوبي براي توسعه روابط گردشگري يافته‌اند.

فوشه سفير فرانسه در تهران و فالكو نماينده ويژه وزير خارجه فرانسه در سفر به تهران، هر دو اذعان دارند كه فرصت خوبي براي گردشگري ايران با توجه به اتفاقات منطقه خاورميانه ايجاد شده و فرانسوي‌ها مشتاقانه در انديشه سفر به ايران و بازديد از جاذبه‌هاي گردشگري اين كشور هستند.

  • ايران، جايگزين سفر به خاورميانه

گردشگران فرانسوي علاقه زيادي به فرهنگ منطقه خاورميانه و بازديد از جاذبه‌هاي تاريخي اين منطقه دارند. مقصد اصلي سفر فرانسوي‌ها در خاورميانه اما پيش از اتفاقات اخير خاورميانه بيشتر سوريه و لبنان بود اما با جنگ‌هاي اخير در خاورميانه ايران امن‌ترين نقطه گردشگري اين منطقه شناخته شده و گردشگران اروپايي به‌ويژه فرانسوي‌ها ايران را از نقطه قرمز هشدار براي سفر حذف كرده و مقصد گردشگري ايران را جايگزين كشورهاي خاورميانه كرده‌اند. همين هفته گذشته بود كه يك گروه 18نفره از سرمايه‌گذاران فرانسوي در بخش‌هاي مختلف مرتبط با گردشگري به تهران آمدند تا به ديدار رئيس سازمان ميراث فرهنگي بروند، با بخش خصوصي صحبت كنند تا از بازار سرمايه‌گذاري گردشگري در ايران مطمئن شوند و بدانند كه ظرفيت‌هاي سرمايه‌گذاري گردشگري در بازار ايران براي فرانسوي‌ها چيست؟

برونو فوشه سفير تام‌الاختيار فرانسه در تهران در اين خصوص كه فرصت جديد ايجاد شده براي گردشگري ايران تا چه اندازه به سود ايران و فرانسه است، گفت: فرصت بسيار خوبي براي ايران ايجاد شده است. او گفت: مردم زيادي در فرانسه زندگي مي‌كنند كه اطلاعات بسيار زيادي از تاريخ، تمدن و ادبيات ايران دارند و چيزهاي زيادي از اين كشور مي‌دانند و واقعا علاقه‌مند به سفر به ايران و بازديد از جاذبه‌هاي گردشگري ايران هستند. برونو فوشه اطمينان داد كه به‌زودي تعداد زيادي از گردشگران فرانسوي به ايران سفري كنند. به گفته او، فرصت بسيار خوبي براي گردشگران فرانسوي ايجاد شده تا دوباره به ايران سفر كنند كه البته همين كار را خواهند كرد. فوشه از علاقه زياد گردشگران فرانسوي براي بازديد از شهرهاي شيراز، يزد و اصفهان خبر داد و گفت كه آنها آماده بازديد از ديگر شهرهاي ايران همچون همدان و محوطه باستاني تخت سليمان نيز هستند. آنطور كه سفير فرانسه در تهران به همشهري گفته است، بسياري از گردشگران فرانسوي پس از پايان تورهاي بازديد از ايران و ديدار با او از سفر به ايران خشنود بودند.

  • قابليت جذب 10 ميليون گردشگر

اتفاقات اخير خاورميانه چه تأثيري در تغيير نگرش گردشگران خارجي به ايران داشته است؟ آيا فرصت طلايي جذب گردشگر اكنون در دست ايران است؟ پاسخ اين سؤال از ژان برنارد فالكو فرستاده ويژه وزير خارجه فرانسه براي گفت‌وگوهاي گردشگري با تهران مثبت است.

او به همشهري مي‌گويد: بهترين فرصت براي سفر گردشگران فرانسوي به ايران ايجاد شده است. مطمئن هستم كه فرانسوي‌هاي زيادي براي سفر به ايران تصميم گرفته‌اند. آنطور كه ليدر سرمايه‌گذاران گردشگري فرانسه در تهران گفت؛ 85ميليون گردشگر در سال براي بازديد از جاذبه‌هاي گردشگري به فرانسه سفر مي‌كنند. فرستاده وزير خارجه فرانسه براي گفت‌وگوهاي گردشگري با تهران، آمار گردشگران ورودي به ايران را 4ميليون و 400هزار گردشگر اعلام كرد و گفت: درصورت برقراري روابط گردشگري ايران و فرانسه تعداد گردشگران ايران ممكن است به 10ميليون گردشگر در سال افزايش يابد و اين بهترين فرصت براي گردشگري ايران است.

  • نخستين همكاري گردشگري با اروپا در فرانسه كليد مي‌خورد

ميشل دوريو، معاون وزير خارجه فرانسه در بخش گردشگري كه با 18سرمايه‌گذار فرانسوي در صنعت گردشگري به ايران سفر كرده بود پيش‌تر در يك نشست خبري در پاسخ به سؤال همشهري اعلام كرد كه تفاهمنامه گردشگري ايران و فرانسه در سفر رئيس‌جمهور ايران به پاريس امضا مي‌شود و حضور هيأت فرانسوي در تهران براي اطلاع از قوانين سرمايه‌گذاري و ظرفيت‌هاي گردشگري در ايران است. ليدر سرمايه‌گذاران فرانسوي در تهران اگرچه اذعان كرد كه تنها براي بحث كردن و شنيدن سخنان مقامات ايراني در بخش گردشگري و فكر كردن براي سرمايه‌گذاري در ايران به تهران سفر كرده‌اند اما تفاهمنامه گردشگري تهران- پاريس به‌زودي به امضاي رؤساي‌جمهور 2 كشور مي‌رسد تا نخستين همكاري جدي گردشگري ايران و اروپا با بازي فرانسوي در بازار گردشگري ايران آغاز شود.

مقالات مرتبط

دیدگاه خود را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.پر کردن فیلدهای نشانه‌گذاری شده‌ با * ضروری می‌باشد.