989014050788+

989014050788+

خانهاخبارعدم تحقق ۱۱ هزار میلیارد تومان بودجه/۹۷ درصد درآمدهای مالیاتی محقق شد

عدم تحقق ۱۱ هزار میلیارد تومان بودجه/۹۷ درصد درآمدهای مالیاتی محقق شد

وضعیت بودجه عمومی دولت در سال ۹۵ از سوی بانک مرکزی منتشر شد. بر این اساس مجموع درآمدهای دولت در سال گذشته ۱۴۵ هزار و ۹۹۰ میلیارد تومان بوده که نسبت به درآمد مصوب بودجه ۹۵ بیش از ۱۱ هزار میلیارد تومان عدم تحقق نشان می‌دهد.

درآمدهای مالیاتی محقق‌شده در سال گذشته ۱۰۱ هزار و ۴۷۰ میلیارد تومان و سایر درآمدها ۴۴ هزار و ۵۲۰ میلیارد تومان بوده است. به این ترتیب حدود ۹۷ درصد از درامدهای مالیاتی مصوب محقق شده است.

منابع حاصل از فروش نفت و فرآورده‌های نفتی در سال گذشته ۷۳ هزار و ۸۸۰ میلیارد تومان بوده که ۵۵ هزار و ۱۹۰ میلیارد تومان آن فروش نفت خام و ۱۶ هزار و ۸۶۰ میلیارد تومان حاصل از صادرات فرآورده‌های نفتی و میعانات گازی بوده است.

در بخش هزینه‌های جاری، ۲۰۷ هزار و ۲۰ میلیارد تومان پرداخت شده که طبق قانون مصوب باید ۲۱۳ هزار و ۷۶۰ میلیارد تومان پرداخت می‌شد.

در بخش عمرانی نیز ۴۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار پرداخت شده که نسبت به سال ۹۴ حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان افزایش داشته است، البته رقم مصوب بودجه برای پرداخت‌های عمرانی ۵۷ هزار و ۴۸۰ میلیارد تومان بوده که ۱۵ هزار و ۳۸۰ میلیارد تومان عدم تحقق داشته است.

درآمد حاصل از واگذاری دارایی‌های مالی ۶۲ هزار و ۷۴۰ میلیارد تومان بوده است که در مقایسه با رقم مصوب بودجه ۹۵ حدود ۴ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان مازاد تحقق داشته است.

تراز عملیاتی و سرمایه‌ای بودجه سال گذشته منفی ۲۸ هزار و ۸۵۰ میلیارد تومان است که نسبت به سال ۹۴ به میزان ۹ هزار و ۷۲۰ میلیارد تومان افزایش نشان می‌دهد.

طبق این ارقام، نسبت بودجه عمرانی به جاری ۲۰.۳ درصد، نسبت مالیات‌ها به پرداخت‌های هزینه‌ای ۴۹ درصد، نسبت مالیات‌ها به پرداخت‌های هزینه‌ای و عمرانی ۴۰.۷ درصد، نسبت‌های مهم بودجه ۹۵ را شامل می‌شود.

 
 

منبع تسنیم

مقالات مرتبط

دیدگاه خود را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.پر کردن فیلدهای نشانه‌گذاری شده‌ با * ضروری می‌باشد.