989014050788+

989014050788+

خانهاخبارزیرساخت تجاری لازمه حضور سرمایه گذار خارجی

زیرساخت تجاری لازمه حضور سرمایه گذار خارجی

در خصوص شرایط تحقق اقتصاد مقاومتی انتظار بر این است که علاوه بر هماهنگی سه قوه، بخش خصوصی و تعاونی‌ها نیز وارد میدان شوند.

وی با اشاره به اینکه همه مجموعه‌های اقتصادی و حاکمیتی در این مجموعه باید فعال باشند، گفت: در این خصوص باید رویکردهای بودجه‌ای و اقتصادی را متناسب سازی کنیم به طوریکه موضوع اقتصاد مقاومتی و سیاست‌های کلی بودجه در کل اقتصاد تحقق یابد.

ندیمی با اشاره به اینکه تحقق اقتصاد مقاومتی نباید به نفت و مالیات محدود شود، افزود: اقتصاد مقاومتی ریشه در تاریخ انقلاب دارد و عمده اهداف تحقق این نوع اقتصاد در ایران در راستای تولید و اشتغال و عدم اتکا به بیگانگان و درنهایت پیشرفت داخلی است.

عضو کمسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی به معنای نفی ارتباط بادیگر کشور‌ها نیست.

تحقق اقتصاد مقاومتی در گرو ایجاد زیرساخت تجاری

کاظم سلیمی کارشناس اقتصادی در گفتگو باخبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: تحقق اقتصاد مقاومتی با بحث سرمایه‌گذاری و جذب سرمایه گذار خارجی ارتباط دارد.

وی ادامه داد: مهمترین شاخصه جذب سرمایه گذار خارجی ایجاد و تقویت امنیت سرمایه‌گذاریشان است تا سرمایه‌گذار در فضای ایجاد شده احساس خسران نکند.

این کارشناس اقتصادی همچنین افزود: ایجاد زیرساخت تجاری موضوع با اهمیت دیگر در این خصوص است لذا باید قوانین، ابزارها، حمایت‌ها، هدایت‌ها و نظارت‌ها در جهت آسان سازی سرمایه‌گذاری باشد.

سلیمی تصریح کرد: کشور ما در این سال‌ها در بخش سرمایه و بازرگانی، اثربخشی خوبی نداشته است در واقع؛ سرمایه‌گذار با مشاهده عدم رضایت مصرف‌کنندگان از تولیدات موجود ریسک سرمایه‌گذاری را نمی‌پذیرد به همین دلیل ابتدا باید در جهت ایجاد زیرساخت‌های مناسب گام برداریم و در نهایت به جذب سرمایه‌گذار بپردازیم.

مقالات مرتبط

دیدگاه خود را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.پر کردن فیلدهای نشانه‌گذاری شده‌ با * ضروری می‌باشد.