989014050788+

989014050788+

خانهاخبارحفظ برجام و ضرورت اصلاح تیم اقتصادی دولت

حفظ برجام و ضرورت اصلاح تیم اقتصادی دولت

هر چند که خروج آمریکا از برجام مورد تایید هیچکس نیست، اما در این شرایط بیشتر از همه نیروهای داخلی نباید به خروج آمریکا از برجام دامن بزنند، زیرا تهدیدی که بیشتر از هر موضوع دیگری احساس می شود، بیشتر از داخل است تا از تحریم های خارجی.

اما در شرایطی که تلاش هایی برای حفظ برجام در حال انجام است، این موضوع که عده ای مدام بر طبل ناکارآمدی برجام می کوبند می تواند حتی موجب عقب نشینی کشورهای اروپایی، چین و روسیه از برجام شود و مشکلات اقتصادی بیشتری را پیش روی کشورمان قرار دهد.

در شرایطی که قبل از امضای برجام مشمول تحریم های شدید اقتصادی بودیم، یا باید برجام را انتخاب می کردیم یا باید ذیل فصل 7 و تحریم ها می ماندیم و در نتیجه وضعیت کشورمان و به خصوص شرایط اقتصادی وخیم تر میشد و حتی در صورتی که برجام را امضا نمی کردیم، ممکن بود که ما را به سمت جنگ بکشانند و بنابراین بهترین راه، انتخاب برجام بود.

مدت هاست که مجلس و بسیاری از صاحبنظران بر ضرورت تغییر در ترکیب تیم اقتصادی دولت تاکید دارند، زیرا ناکارآمدی مدیریت کشور و تیم اقتصادی دولت حتی می تواند خطرناک تر از خروج آمریکا از برجام باشد. همچنین در چنین شرایطی فقدان مدیریت اصولی هم به اندازه زیر سوال بردن برجام خطرناک است.

بنابراین حالا که آمریکا از برجام خارج شده و ایران و اروپا در پی حفظ این توافق نامه مهم هستند، دولت نیاز به یک خانه تکانی جدی دارد و باید حسن روحانی یک تیم پای کار را با خود همراه کند. در این وضعیت تیم دولت باید بسیار کارآمدتر، چابک تر، مصمم تر، همراه تر و یکدل تر برای تصمیم گیری های کلان کشور باشد، اما در کل کابینه این فضا و شرایط دیده نمی شود.

اما تنها امیدواری که می توانیم داشته باشیم این است که زمانی رییس جمهور تغییرات لازم را در کابینه و به خصوص تیم اقتصادی انجام دهد که خیلی دیر نشده باشد و این اصلاحات بتواند مفید به حال کشور باشد.

مقالات مرتبط

دیدگاه خود را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.پر کردن فیلدهای نشانه‌گذاری شده‌ با * ضروری می‌باشد.