989014050788+

989014050788+

خانهاخبارتأمین ارز دولتی برای دارو و تجهیزات پزشکی تا فروردین ۹۸

تأمین ارز دولتی برای دارو و تجهیزات پزشکی تا فروردین ۹۸

 مهر، سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی در حاشیه نشست با مدیران غذا و دارو در ارتباط با وضعیت نظارت بر دارو و تجهیزات پزشکی اظهار داشت: نظارت ها را شدیدتر کرده ایم ولی باز هم کافی نیست.

وی با توجه به استفاده از نرم افزارها برای نظارت بر تولید دارو و تجهیزات پزشکی در کشور افزود: هر محصولی که از گمرک وارد کشور می شود کد می خورد و قابل تغییر تا زمانی است که مصرف کننده آن را دریافت کند. همچنین دانشگاه های علوم پزشکی بر روند نظارت بر توزیع دارو و تجهیزات پزشکی تلاش می کنند اما باز هم کافی نیست و مردم باید کمک کنند.

وزیر بهداشت با درخواست از مردم برای اطلاع از کمبودها از طریق تماس با تلفن ۱۹۰ یادآور شد: ما از مردم می خواهیم حتماً در ارتباط با کمبودهای دارویی و تجهیزات پزشکی و همچنین خدماتی که در این حوزه دریافت می کنند مشکلات را اطلاع دهند.

هاشمی با اشاره به قول رئیس جمهور برای تأمین ارز مورد نیاز حوزه دارو و تجهیزات پزشکی گفت: همانطور که آقای رئیس جمهور قول دادند ارز مورد نیاز در حال تأمین است و تا پایان سال ۹۸ ادامه خواهد داشت.

وی با اعلام اینکه ۲۲ هزار قلم دارو و تجهیزات پزشکی به واسطه ارز ۴۲۰۰ تومانی تأمین می شوند، تصریح کرد: ما مجازات هایی را برای آن دسته از شرکت ها که در روند تأمین دارو و تجهیزات مورد نیاز مردم اخلال و کارشکنی می کنند در نظر گرفته ایم که در آینده مشخص خواهد شد.

وزیر بهداشت تأکید کرد: این روزها می گذرد و ما در آینده شرکت هایی را تبلیغ خواهیم کرد که در این شرایط با ما همکاری خواهند کرد.

مقالات مرتبط

دیدگاه خود را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.پر کردن فیلدهای نشانه‌گذاری شده‌ با * ضروری می‌باشد.