989014050788+

989014050788+

خانهاخبارایجاد۵موسسه پس‌انداز منطقه‌ای مسکن/ تامین سرمایه باپذیره نویسی عام

ایجاد۵موسسه پس‌انداز منطقه‌ای مسکن/ تامین سرمایه باپذیره نویسی عام

به نقل از پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی،محمدهاشم بت شکن گفت: پیشنهاد این است که در فاز اول ۵ موسسه در کلانشهرهای تهران، اصفهان، مشهد، شیراز و تبریز و همچنین یک موسسه با هدف احیا و آبادسازی منطقه مسکونی و سواحل مکران در کشور ایجاد شود.

وی در خصوص صندوق تامین سرمایه گفت: صندوق تامین سرمایه، موسسات پس انداز و تسهیلات مسکن هستند که به شکل منطقه‌ای در شعاع جغرافیایی یک استان یا منطقه فعالیت می‌کنند.

وی ادامه داد: مجوز این صندوق را بانک مرکزی ارائه خواهد کرد و این موسسات اعتباری توسط بخش خصوصی ایجاد خواهد شد.

بت‌شکن تاکید کرد: سرمایه اولیه تاسیس موسسات در تهران ۵۰ میلیارد تومان و سایر مراکز استان‌ها و کلانشهرها ۳۰ میلیارد تومان است.

وی ادامه داد:‌ حداکثر سهام بانک مسکن ۲۰ درصد است و ۸۰ درصد پذیره نویسی عام خواهد شد.

مدیرعامل بانک مسکن تاکید کرد: فعالان بخش مسکن از جمله انبوه سازان و شرکت‌های ساختمانی و تولیدکنندگان مصالح ساختمانی و آحاد مردم می توانند سهام‌دار آن باشند و کسی که هم سهام‌دار و هم سپرده گذار است از ۲ سود می تواند استفاده کند، به این صورت که  هم به عنوان سپرده گذار از سود سپرده گذاری و هم به عنوان سهام‌دار از نرخ‌هایی که بانک مرکزی تعریف کرده، بهره مند می‌شود.

وی افزود: پیشنهاد این است که در فاز اول ۵ موسسه در کلانشهرها ایجاد شود که شامل تهران، اصفهان، مشهد، شیراز و تبریز است و یک موسسه برای احیای و آبادسازی منطقه مسکونی و سواحل مکران ایجاد شود.

مدیرعامل بانک مسکن تاکید کرد: پیشنهاد اولیه ما این است که ۷ موسسه پس انداز و تسهیلات منطقه‌ای را در نقاط مختلف کشور به شکل منطقه‌ای داشته باشیم.

وی درباره مسکن قسطی گفت: با وجود پافشاری انبوه سازان ۳ انبوه ساز تاکنون برای فروش اقساطی مراجعه کردند.

بت شکن افزود: ما سیاست‌ها و برنامه‌ها را آسان کردیم تا خدمات را به انبوه‌سازان ارائه کنیم.

 
 

منبع خبرگزاری مهر

مقالات مرتبط

دیدگاه خود را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.پر کردن فیلدهای نشانه‌گذاری شده‌ با * ضروری می‌باشد.