989014050788+

989014050788+

خانهاخبارارزش افزایش سرمایه شرکت‌ها در شش ماه امسال به ۱۰ تریلیون تومان رسید

ارزش افزایش سرمایه شرکت‌ها در شش ماه امسال به ۱۰ تریلیون تومان رسید

اطلاعات دریافتی از سازمان بورس و اوراق بهادار حاکی است، طی شش ماه نخست امسال ۷۸ شرکت مجوز افزایش سرمایه دریافت کرده‌اند.

در عین حال سازمان بورس با دو درخواست تاسیس شرکت، سه مورد انتشار اوراق اجاره و دو مورد انتشار اوراق رهنی و مرابحه نیز موافقت کرده است.

بر اساس این گزارش مبلغ کل مجوزهای ارایه شده به شرکت‌های سهامی عام برای انجام افزایش سرمایه طی شش ماه سال مالی ۹۵ معادل ۹ هزار و ۵۶۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان بوده است.

معاونت نظارت بر بورس‌ها و ناشران سازمان بورس در این ارتباط اعلام کرده که بر اساس مجوزهای صادر شده ۵۶ درصد افزایش سرمایه ها از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی و مابقی از محل سود انباشته و اندوخته‌ها و مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها تامین شده است.

از مجموع ۷۸ شرکت سهامی عام ثبت شده نزد سازمان بورس که با درخواست افزایش سرمایه آنها موافقت شده، مبلغ ۵ هزار و ۳۹۹ میلیارد و ۴۷۷ میلیون تومان از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی؛ یک هزار و ۸۳۹ میلیارد و ۴۴۴ میلیون و یکصد هزار تومان از محل سود انباشته و یک هزار و ۳۲ میلیارد و ۵۵۰ میلیون تومان از محل اندوخته‌ها و در نهایت یک هزار و ۲۹۲ میلیارد و ۴۲۸ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها بوده است.

در بازار بدهی‌ها اما ارزش انتشار تعداد سه مورد اوراق اجاره که مجوز آن به موافقت سازمان بورس رسیده بالغ بر ۴۶۱ میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان بوده است.

ارزش یک مورد اوراق رهنی و اوراق مرابحه نیز در این دوره به ترتیب بالغ بر ۳۰۰ میلیارد تومان و یکصد میلیارد تومان بوده است.

موافقت با انتشار سهام دو شرکت در شرف تاسیس اعتباری ثامن و بیمه حکمت صبا نیز در نیمه اول امسال به ترتیب ۳۰۰ میلیارد تومان و ۲۵۰ میلیارد تومان بوده است.

 
 

منبع خبرگزاری فارس

مقالات مرتبط

دیدگاه خود را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.پر کردن فیلدهای نشانه‌گذاری شده‌ با * ضروری می‌باشد.