989014050788+

989014050788+

خانهاخبارآخرین وضعیت لیزینگ مسکن اعلام شد/ در انتظار شورای پول و اعتبار

آخرین وضعیت لیزینگ مسکن اعلام شد/ در انتظار شورای پول و اعتبار

 

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، حمید ابدالی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه پرونده لیزینگ مسکن هنوز روی میز شورای پول و اعتبار است، گفت: لیزینگ ها باید بتوانند واحدهای مسکونی را تامین مالی کنند تا این بخش از رکود خارج شود.

وی ادامه داد: بسته لیزینگ مسکن توسط وزارت راه و شهرسازی آماده و توسط کانون لیزینگ به بانک مرکزی ارسال شد و در حال حاضر در شورای پول و اعتبار در نوبت رسیدگی قرار دارد و در شورا متوقف شده است.

وی با اشاره به تشکیل انجمن مالی لیزینگ ایران در پی انحلال کانون لیزینگ ایران و انجمن لیزینگ ایران اظهار داشت: از سال 80 با رونق خصوصی سازی و رقابتی شدن بنگاه های تولیدی، خودروسازان و بانک ها شروع به راه اندازی لیزینگ ها کردند، در نهایت در سال 94 پیرو ماده 5 قانون بهبود فضای کسب و کار، اتاق بازرگانی مامور ساماندهی این نهادها شد و در 25 اسفندماه سال گذشته این انجمن تشکیل شد.

رئیس هیات مدیره انجمن ملی لیزینگ ایران، تعداد اعضای این انجمن را در حال حاضر 27 عضو اعلام و بیان کرد: تمامی این شرکت های لیزینگ دارای مجوز فعالیت از بانک مرکزی هستند. ممکن است که در آینده 4 یا 5 شرکت هم به اعضای انجمن افزوده شود. از تعداد 27 شرکت لیزینگ عضو انجمن تنها 7 شرکت فعالیت انجام می دهد و بقیه بیشتر به دنبال وصول مطالبات خود هستند.

ابدالی تأکید کرد: ما بدنبال ایجاد لیزینگ فرامرزی هستیم تا بتوانیم از ظرفیت سایر کشورها در صنعت لیزینگ بهره ببریم. تاکنون یک شرکت چینی با بانک سپه مذاکراتی را در این زمینه انجام داده اما به نتیجه نرسیده است.

 

مقالات مرتبط

دیدگاه خود را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.پر کردن فیلدهای نشانه‌گذاری شده‌ با * ضروری می‌باشد.