989014050788+

989014050788+

خانهتوسعهشهرسازیمنطقه 22معرفي بهترين محله هاي منطقه 22 تهران
معرفي بهترين محله هاي منطقه 22 تهران

معرفي بهترين محله هاي منطقه 22 تهران

معرفي بهترين محله هاي منطقه 22 تهران

محله هاي منطقه 22 تهران

همانطور که در بالا اشاره کرديم منطقه 22 بزرگ ترين منطقه 22 از نظر وسعت ومحله هاي موجود محسوب ميشود ، بدون ترديد يکي از متنوع ترين مناطق تهران به لحاظ تفکيک نواحي جغرافيايي مختلف منطقه 22 تهران مي باشد. شايد در هيچ کجاي تهران به اندازه منطقه 22 بحث تراکم و بلندمرتبه سازي مطرح و با اهميت نباشد. منطقه 22 تهران داراي چند بخش مختلف به لحاظ پروژه سازي مي باشد که در اين مطلب بناست به معرفي اين بخش ها و پروژه هايي که در اين بخش ها ساخته مي شود بپردازيم.

محله هاي منطقه 22 تهران

همانطور که در بالا اشاره کرديم منطقه 22 تهران بزرگ ترين منطقه تهران از نظر وسعت و محله هايش محسوب ميشود محله هاي منطقه 22 شامل مناطق زير ميشود :

شهرک راه‌آهن

شهرک راه آهن در قلب منطقه 22 تهران و در شمال پارک چيتگر و در کنار درياچه چيتگر واقع شده است. بافت اين منطقه عمدتاً ويلايي و قديمي سازاست. اما ساختمان هاي نوساز در شهرک راه آهن نيز وجود دارد ، شهرک راه آهن چند خيابان اصلي به نام هاي : خيابان هوانيروز، خيابان هاشم زاده ، خيابان کاج، خيابان گلها و بلوار کوهک دارد.

دهکده المپيک

محله دهکده المپيک تهران در شمال غربي تهران در منطقه 22 واقع شده است و در ضلع شرقي اين شهرک رودخانه و باغ‌ هاي کن و در ضلع شمالي آن رشته کوه‌هاي البرز قرار دارند، همچنين اين شهرک از ضلع جنوبي به اتوبان همت ختم مي‌شود. بافت اين محله قديمي محسوب مي شود چرا که اين شهرک در دهه 40 قبل از انقلاب ساخته شده است. دهکده المپيک به خاطر کاربري اوليه، معماري خاصي دارد، بلوک هاي چهار يا پنج طبقه با فضاي سبز از يکديگر جدا شده اند و محله اي نسبتا دنج و خاصي را تشکيل داده اند.

شهرک چشمه

اين شهرک از قديمي‌ترين شهرک‌هاي منطقه 22 است که حدود 40 سال قدمت دارد. شهرک چشمه واقع شده بعد از ميدان المپيک تا ابتداي آزادگان است در اين شهرک نيز تمامي خانه ها بصورت ويلايي اند و بيشتر از 3 طبقه نيستند.

شهرک لاله

بافت شهرک لاله نيز مانند شهرک چشمه و دهکده المپيک قديمي ساخت است ، شهرک لاله داراي امکانات رفاهي عادي براي زندگي است

شهرک اميد دژبان

شهرک اميد دژبان در جوار شهرک نمونه اي سپاه در بالاي اتوبان خرازي در منطقه 22 قرار دارد و ساختمان هاي اين شهرک داراي سند تک برگ هستند ، اين شهرک يکي از نمونه کار هاي تعاوني اميد دژبان ارتش در منطقه 22 است ، در اين شهرک، حدود 850 واحد مسي وجود دارد که اين واحد ها، بين 28 بلوک 4 طبقه تقسيم شده اند، بدين صورت که در هر کدام از بلوک ها، 36 واحد مسي وجود دارد. متراژ اين واحد ها از 75 متر تا 130 متر متغير است و به صورت 2 و 3 خواب ساخته شده است. ساختمان هاي شهرک اميد دژبان بعضي داراي اسکلت بتني و بعضي داراي اسکلت في اند

پيکان شهر

پيکان شهر در جنوب منطقه 22 در کنار پارک چيتگر و باغ موزه گياه شناسي ساخته شده است ، اين منطقه به دليل نزديکي به ايران خودرو براي کارکنان ايران خودرو ساخته و در نظر گرفته شده بود ، که درسال 1383 در مزايده اي به فروش آزاد رسيد، بافت اين منطقه قديمي است و تحت عنوان طرحي با نام باز آفريني شهري اين شهرک بازسازي خواهد شد و به شهرکي مدرن با بيش از 3400 واحد مسي مانند شهرک چيتگر تبديل خواهد شد

زيبادشت بالا و پايين

زيبادشت بالا از شمال به بزرگراه همت و دهکده المپيک ، از شرق به بلوار دهکده و رودخانه کن، از جنوب به شهرک چشمه و شهرک گلستان و از غرب به بزرگراه آزادگان منتهي مي‌شود. بلوار زيبادشت، منشعب از بلوار دهکده المپيک مهمترين مسير ورود به اين محله و اتصال آن به محلات ديگر است. زيبادشت بالا در سالهاي 1360 تا 1390 که مصادف با اوج ساخت و سازهاي مسي و مهاجرت سکنه به اين منطقه بود، از 3 بخش مسي شامل بلوک A و بلوک B و بلوک C تشکيل مي شد ولي در تقسيمات جديد شهرداري منطقه 22، بخش مسي مربوط به بلوک A از محله زيبادشت مشتق و به شهرک گلستان ملحق شد.خيابان‌هاي فرعي با اسامي گلستان اول تا پنجم در جهت شرق به غرب مهمترين شريان‌هاي عبوري زيبادشت بالا را تشکيل مي دهند. از نقاط مهم اين محله، مجتمع تجاري گلستان است. همچنين از پارک‌هاي اين محله مي‌توان به پارک‌هاي گلبرگ و مرواريد اشاره کرد. فروشگاه زنجيره اي شهروند شعبه شهرک چشمه هم در جنوب محله زيبادشت بالا واقع است.

شهرک نمونه سپاه

شهرک نمونه در محله آبشار و در ضلع شمالي اتوبان همت واقع شده است. اين شهرک توسط تعاوني هاي نمونه رسا، در دو فاز جداگانه با فاصله زماني زياد اجرا و ساخته شد. شهرک نمونه اولين پروژه اي بود که توسط اين تعاوني اجرا شد اما با اين وجود در بازه زماني کوتاه و در عين حال با کيفيتي بالا تکميل و تحويل مالکين گرديد.

شهرک نمونه همانطور که ذکر شد داراي دو فاز قديمي و جديد مي باشد بطوري که فاز قديمي اين شهرک 10سال پيش ساخته و تکميل شده است. اين شهرک در مجموع 17 بلوک مسي را در خود جاي داده است که 4 بلوک مسي مربوط به فاز جديد و 13 بلوک مربوط به فاز قديمي آن مي باش طراحي برج هاي اين شهرک به گونه اي است که واحدهاي 60 تا 70 متر داراي 1 اتاق خواب و واحد هاي 70 تا 80 متر آن داراي دو اتاق خواب هستند.
سازه برج هاي اين شهرک از نوع في بوده و براي نماي برج ها نيز از سيمان شسته شده بهره گرفته اند.

شهرک شهيد باقري

 شهرک شهيد باقري در شمال درياچه خليج فارس و پارک جنگلي چيتگر و درغرب شهرک نمونه در منطقه 22 قرار دارد. شهرک شهيد باقري داراي دو فاز است که فاز يک اين شهرک تقريبا 13 سال ساخت و داراي مجتمع هاي 4 طبقه بدون آسانسور و 6 طبقه با آسانسور است . فاز دوم اين شهرک داراي برج هاي 20 طبقه 6 سال ساخت است و فاز دوم اين محله در ضلع غربي فاز يک واقع شده است. بافت اين منطقه اغلب نوساز است. در شهرک شهيد باقري بيمارستان معروف دکتر سميعي در حال ساخت است، اين بيمارستان شبيه به مغز است.

شهرک کوثر

شهرک ياس

شهرک سرو آزاد ( آزاد شهر)

حدوده فعلي شهرک سرو آزاد از شمال به بزرگراه شهيد همت، از جنوب به آزاد راه تهران- کرج، از شرق به پارک جنگلي چيتگر و از غرب به بلوار دانش و انتهاي باغ گياه شناسي منتهي مي شود. احداث اين شهرک توسط شرکت هاي اروپايي انجام گرفت که پس از پايان کار در سال 52 کارکنان ايران خودرو رسماً در شهرک ساکن شدند. بافت جديد اين محله که در آزاد شهر در حال شکل گيري مي باشد، در سال هاي اخير ساخت و ساز هاي بسياري در آن صورت گرفته است از جمله ساخت برج هاي مجتمع نگين را مي توان نام برد.  در حال حاضر بسياري از امکانات رفاهي از جمله اماکن مذهبي، آموزشي، درماني، واحد هاي تجاري و همچنين اماکن تفريحي در اين شهرک ديده مي شود.

شهرک آتي‌شهر ( همراه شهر )

در قالب 3 فاز  ساخته شده، و17 برج، تعريف شده است. در اين فاز که تمام برج هاي آن مسي مي باشند، برج هايي با تعداد طبقات 11 الي 22 ساخته شده است و در تمام برج ها امکانات کامل رفاهي نظير؛ مهد کودک،  سيستم هاي اعلام حريق،آسانسور، آنتن مرکزي، ماهواره، اينترنت و…. ، براي آسايش هرچه بيشتر ساکنين، در نظر گرفته شده است.

شهرک دانشگاه صنعتي شريف

 شهرک در ناحيه 3 منطقه 22 تهران واقع شده‌است. از شمال به بزرگراه شهيد همت و شهيد خرازي و از غرب به شهرک الهيه غرب و مرواريد شهر و از جنوب به پروژه آتي ساز يا همان آتي شهر و شهرک نگين غرب از شرق به بلوار شهيد اردستاني دسترسي دارد. از جمله خيابان‌ها و کوچه‌هاي شهرک دانشگاه شريف مي‌توان به خيابان تهران، شيراز ، خرمشهر ،همدان، بهار، گلستان و گلها اشاره داشت. از مکان‌هاي شناخته شده اين شهرک مي‌توان به مسجد امام حسين و پارک الغدير اشاره کرد. ساکنين کوي بهار از قديمي‌ترين ساکنين منطقه مي‌باشند.  شهرک در ناحيه 3 منطقه 22 تهران واقع شده‌است. از شمال به بزرگراه شهيد همت و شهيد خرازي و از غرب به شهرک الهيه غرب و مرواريد شهر و از جنوب به پروژه آتي ساز يا همان آتي شهر و شهرک نگين غرب از شرق به بلوار شهيد اردستاني دسترسي دارد.

شهرک کوهستان

شهرک کوهستان يکي ديگر از شهرک هاي  مسي است که توسط تعاوني مسکن ارتش ، در منطقه 22 ساخته  شده است. تعداد 320 واحد مسي در اين مجتمع مسي  وجود دارد که در قالب ساختمان هاي 8 طبقه قرار گرفته اند که در هر طبقه، 4 واحد مسي وجود دارد.متراژ اين واحد ها 132 متر مي باشد که همگي، به صورت 3  خواب ساخته شده اند. تمامي واحد ها داراي پارکينگ و انباري مجزا نيز هستند.

شهرک نگين غرب (وردآورد)

 اين شهرک از شمال با شهرک دانشگاه شريف و از خيابان هاي غربي با آتي شهر و همراه شهر همسايه مي باشد. اين محله مانند ساير محلات تهران ابتدا کاربري مسي نداشته و بعدها با افزايش جمعيت گسترش يافته و محله مسي شده است.دسترسي ها و امکانات فوقلعاده شهري زيادي در منطقه وجود دارد که زندگي شهري را براي شما آسان تر ميکند

شهرک امام رضا چيتگر (درحال ساخت)

شهرک مسي چيتگر (امام رضا ) در منطقه 22 تهران (ضلع غربي درياچه چيتگر) در حال احداث ميباشد. اين شهرک 20000 واحدي يکي از زيباترين و مدرنترين شهرک هاي در حال ساخت کشور در غرب تهران محسوب ميشود. شهرک چيتگر به صورت کلي از چهار پهنه A , B , C , D تشکيل شده است ، اين منطقه متعلق به بنياد تعاون ارتش بود که اکنون در حال ساخت است.

شهرک آسمان سپاه

شهرک آسمان سپاه با موقعيتي بسيارعالي در منطقه 22 شمال درياچه چيتگر در قالب برج هاي 21 و 18 طبقه ميباشند ، 22 برج بسيار مدرن با متراژ واحدهاي حدود 107 متر ميباشد.در هرطبقه بين 5 تا 6 واحد ميباشد دسترسي هاي اين شهرک به درياچه چيتگر و منطقه 22 بسيار عالي است.

شهرک شهيد خرازي (آماده تحويل)

شهرک شهيد خرازي يکي از بزرگ ترين پروژه هاي عمراني کشور محسوب ميشود شهرک شهيد خرازي سپاه در زميني به مساحت 38?5 هکتار در حال ساخت است اين شهرک توسط بنياد تعاون سپاه مديريت و اجرا ميگردد ، شهرک شهيد خرازي به صورت کلي در 44 بلوک که تعداد طبقات رديف هاي شمالي پروژه 34 تا رديف هاي جنوبي  25 طبقه متغير است

بهترين محله هاي منطقه 22 چيتگر براي زندگي

همانطور که در بالاتر اشاره کرديم منطقه 22 تهران داراي محله هاي زيادي است و از نظر وسعت و تعداد محله هاي موجود بزرگ ترين منطقه تهران محسوب ميشود از همين اگر قصد خريد آپارتمان در منطقه 22 را داشته باشيد به دنبال منطقه و موقعيتي مناسب و يا بهترين محله چيتگر براي زندگي و يا بهترين بهترين برج هاي منطقه 22 ميگرديد بهترين محله ها و موقعيت هاي منطقه 22 به شرح زير هستند :

اطراف درياچه چيتگر :

اگر بخواهيم بهترين منطقه چيتگر و منطقه 22 را به شما پيشنهاد دهيم بايد گفت که اطراف درياچه چيتگر بهترين موقعيت منطقه 22 محسوب ، علت وجود درياچه و فضاي گردشگري و دسترسي نزديک به پارک چيتگر باعث شده تا اين منطقه را بهترين موقعيت منطقه 22 بدانيم ، از سوي ديگر برج ها و پروژه هاي خوبي در اين منطقه در حال ساخت است ، يکي از وجه هاي تميز اين برج ها نسبت به ساير برج هاي تهران اين است که اين برج ها داراي ويوي ابدي درياچه هستند و بهترين ويو و دسترسي به درياچه چيتگر را دارند ، براي اين که با بهترين برج هاي منطقه 22 آشنا شويد ميتوانيد به مطالعه اين مقاله بپردازيد.

غرب درياچه چيتگر

غرب درياچه چيتگر ، منطقه اي است که بيشتريت حجم ساخت و سازو بلند مرتفع سازي در منطقه 22 در آن در حال انجام است. غرب درياچه چيتگر صرفا به چند برج ختم نميشود ، و شهرک هايي در اين منطقه در حال ساخت است ، شهرک هايي مانند : شهرک شهيد خرازي ، شهرک چيتگر ، شهرک مرواريد شهر ، فاز 6 شهرک دانشگاه شريف و… ، علاوه بر اين برج هايي مانند برج پارلمان ، برج هاي عرفان ، برج هاي احرار و…

بلوار کوهک

در ضلع غربي منطقه 22 تهران درنزديکي اتوبان حکيم بلواري وجود دارد به نام بلوار کوهک ، که اين بخش از منطقه 22 يکي از بخش هاي خوب و ارزشمند منطقه 22 محسوب ميشود و در اين منطقه نيز برج ها و پروژه هاي زيادي در حال ساخت است ، از برج ها و پروژه هايي که در بلوار کوهک در حال ساخت است ميتوان به پروژه هاي علوم و فنون بانک ملي ، شهرک 1400 واحدي زيتون 2 ، برج مجلل آترا ، پروژه شميم رحمت و… اشاره کرد ، ساختمان هاي آماده و قابل ست دراين منطقه برج هاي دندانپزشکان ، مديران شهرداري و اشاره کرد ، اگر قصد خريد آپارتمان در برج هاي کوهک را داريد ميتوانيد با ما تماس بگيريد

شمال اتوبان خرازي

در گذشته اکثر خريداراني که قصد خريد و يا اجاره آپارتمان در منطقه 22 را داشتند اين تفکر در ذهنشان بود که امکانات و دسترسي هاي برج هاي بالاي اتوبان شهيد خرازي نسبت به پايين اتوبان کم تر است ، در گذشته اين حق را به خريداران ميتوان داد اما اکنون پروژه هاي لوکس زيادي در اين بخش در حال ساخت هستند و امکانات و دسترسي هاي اين منطقه نسبت به پايين اتوبان داراي فرق چنداني نيستند ، پروژه هايي نظير برج هاي لوکس و مجلل سفيد ، شهرک ابشار ، برج هاي مسي شمشاد و اشاره کرد

خرگوش دره ( شرق آزادگان )

از نظر موقعيت مکاني دورترين و البته دنج ترين بخش منطقه 22 نسبت به درياچه بخش شرق آزادگان مي باشد که پروژه هاي در حال ساخت آن بيشتر از پروژه هايي است که تحويل شده اند. اين بخش بيشتر مناسب آن دسته از خريداراني است که در پي ست در منطقه دنج و آرام هستند و از پروژه هاي به نام و فعال اين بخش پروژه مسي دانشگاه تهران، مسي عقاب يک و دو، مسي آفتاب مجلس و … مي باشند.

مقالات مرتبط

دیدگاه خود را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.پر کردن فیلدهای نشانه‌گذاری شده‌ با * ضروری می‌باشد.