989014050788+

989014050788+

خانهتوسعهعمرانراه و ترابریپيشرفت فيزيكي 94 درصدي فاز اول آزادراه اصفهان- شيراز
پيشرفت فيزيكي 94 درصدي فاز اول آزادراه اصفهان- شيراز

پيشرفت فيزيكي 94 درصدي فاز اول آزادراه اصفهان- شيراز

پيشرفت فيزيكي 94 درصدي فاز اول آزادراه اصفهان- شيراز

وزير راه و شهرسازي در سفر به استان فارس به همراه مديرعامل شركت ساخت وتوسعه و معاون عمراني استانداري فارس از آزادراه اصفهان- شيراز بازديد كرد و در جريان روند اجرايي اين پروژه قرار گرفت.

خيراله خادمي اين آزادراه را يكي از ابر پروژه هاي راهسازي كشور اعلام كرد و گفت: در راستای توسعه شبکه آزادراهی کشور، یکی از طولانی‌ترین آزادراه‌های در دست اجرا، آزادراه شیراز-اصفهان  به طول۲۲۵ کیلومتر است. برنامه ريزي شده است تا اين آزادراه در ۳ مرحله به بهره برداري برسد تا حمل و نقل كالا و مسافر به استان هاي فارس، هرمزگان و بوشهر تسهيل شود.

وی اظهار داشت: فاز اول در چند ماه آینده و حداکثر در در اوایل سال ۱۴۰۱ به بهره‌برداری مي رسد که طول آن ۲۱۲ کیلومتر است و تاکنون نزدیک به ۹۴ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و آخرين مراحل اجرايي كار را طي ميكند.
خادمي تصریح کرد: مرحله بعدی احداث قطعات ۷ و ۸ این آزادراه است که این قطعات نیز پیشرفت فیزیکی حدود ۵۰ درصدی دارند. در بازدیدی امروز توافق شد که عملیات اجرایی اتصال این آزادراه را به شهر شيراز تسريع مي شود.
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: تاکنون حدود ۳۰۰۰ میلیارد تومان با سرمایه‌گذاری مشترک وزارت راه و شهرسازی و بخش خصوصی برای اجرای این پروژه هزینه شده است و ارزش روز آن  حدود ۷۰۰۰ میلیارد تومان است.
خادمي در در خصوص تاثیرات اقتصادی بهره برداري از اين آزادراه گفت:  با توجه به اینکه این آزادراه یک مسیر جدید است و با مسیرهای فعلی فاصله دارد در توسعه اقتصادی مناطقی که در طول ۲۲۵ کیلومتری آن واقع شده‌اند بسیار موثر خواهد بود.

خادمی گفت: امیدواریم با بهره‌برداری از این پروژه، شرایط برای توسعه اقتصادی شهرها و روستاهایی که در مسیر هستند و همچنین خروج بخش زیادی از مناطق محروم مستقر در مسیر از بن بست و محرومیت فراهم شود.

مقالات مرتبط

دیدگاه خود را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.پر کردن فیلدهای نشانه‌گذاری شده‌ با * ضروری می‌باشد.