989014050788+

989014050788+

خانهتوسعهعمرانراه و ترابریمعاون وزير راه و شهرسازي: افتتاح 56 كيلومتر بزرگراه در استان فارس
معاون وزير راه و شهرسازي: افتتاح 56 كيلومتر بزرگراه در استان فارس

معاون وزير راه و شهرسازي: افتتاح 56 كيلومتر بزرگراه در استان فارس

معاون وزير راه و شهرسازي: افتتاح 56 كيلومتر بزرگراه در استان فارس

معاون وزير راه و شهرسازي: با حضور وزير راه وشهرسازي 56 كيلومتر از بزرگراه هاي استان فارس با هدف تسهيل تردد در كريدورهاي شمال- جنوب و شرق به غرب و ارتباط با استان هاي جنوبي كشور افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومي شركت مادر تخصصي ساخت وتوسعه زيربناهاي حمل و نقل كشور، خيراله خادمي از افتتاح 50 كيلومتر بزرگراه در استان فارس خبر داد و گفت: امروز و با حضور وزير راه وشهرسازي بخشي از بزرگراه كنارتخته- دالكي، كنارگذر چهارخطه شمال شرقي شيراز و تقاطع غيرهمسطح ابتدايي، بزرگراه نور آباد- قائميه و بزرگراه جهرم- لار- بندرعباس افتتاح شد.

وي راه اصلي كنارتخته- دالكي را بخشي از بزرگراه شيراز- بوشهر اعلام كرد و گفت: اين محور با توجه به موقعيت مكاني ويژه استان بوشهر، دارا بودن طولاني ترين نوار ساحلي خليج فارس، همجواري با 5 كشور عربي منطقه و برخورداري از كمترين فاصله نسبي با مناطق مركزي بخش مهمي از پروژه هاي راهسازي كشور است.

خادمي بهره برداري اين بخش از پروژه را موجب كوتاه شدن 11 كيلومتري مسير دانست و اظهار داشت: راه اصلي كنارتخته- دالكي 185 كيلومتر است كه امروز 4 كيلومتر آن زيرعبور قرار گرفت و باقي مسير هم در حال اجرا است.

معاون وزير راه و شهرسازي كنارگذر چهارخطه شمال شرقي شيراز و تقاطع غيرهمسطح ابتدايي را يكي ديگر از پروژه هاي افتتاح شده با حضور وزير راه و شهرسازي اعلام كرد و افزود: با توجه به موقعيت كلان شهر شيراز و واقع شدن در مسير پنج محور شرياني جنوب كشور به منظور ساماندهي ترافيك داخل شهر اين كنارگذر اهميت بسزايي دارد.

خادمي از بهره برداري 14 كيلومتر از كنارگذر شمال شرقي شيراز گفت و بيان داشت: اين كنارگذر 36 كيلومتر است كه به صورت چهاخطه با دو باند مجزا طراحي شده است و 7 كيلومتر آن در سال گذشته به بهره برداري رسيده است.

معاون وزير راه و شهرسازي از تكميل بخشي از كريدور شمال- جنوب با افتتاح بزرگراه نورآباد- قائميه خبر داد و افزود:‌ محور باباميدان- قائميه- سه راهي راهدار به طول 70 كيلومتر بخشي از كريدور شمال- جنوب كشور است كه استان هاي اصفهان، كهگيلويه و بوير احمد و خوزستان را به استان هاي فارس و بوشهر متصل مي كند.

وي ادامه داد: تكميل اين بزرگراه به طول 27 كيلومتر نقش مهمي در تسهيل ترافيك و كاهش زمان سفر دارد. تاكنون 17 كيلومتر از مسير به بهره برداري رسيده است و با افتتاح امروز كل مسير به صورت بزرگراه افتتاح شد.

خادمي تسهيل ارتباط استان هاي مركزي و جنوبي كشور را از مزاياي اين پروژه برشمرد و گفت:‌ افزايش ظرفيت بنادر استان هاي بوشهر و خوزستان، افزايش ظرفيت محور به 10 هزار خودرو در روز، افزايش ايمني تردد و كاهش زمان سفر به ميزان 40 دقيقه از ديگر مزاياي بهره برداري از اين پروژه است.

وي با اشاره به افتتاح بخشي از بزرگراه باباميدان- گچساران- بهبهان به طول 7 كيلومتر تصريح كرد: اين محور 145 كيلومتر است كه در دامنه رشته كوه هاي زاگرس، شاهراه ارتباطي پنج استان فارس، بوشهر، كهگيلويه و بوير احمد، اصفهان و خوزستان است و به دليل اهميت اين محور و حجم بالاي ترافيك عبوري به عنوان بخشي از كريدور شرق به غرب ارتقاء ظرفيت و كيفيت آن ضروري است.

خادمي ادامه داد:‌ این جاده مهم بخشی از کریدور ارتباطی خوزستان به فارس است، جنوب غرب را به شرق کشور متصل می کند و یکی از مسیرهای پرترافیک جنوب ایران محسوب می شود كه 108 كيلومتر آن در استان كهگيلويه و بوير احمد، 25 كيلومتر استان فارس و 17 كيلومتر در استان خوزستان قرار دارد.

مديرعامل شركت مادر تخصصي ساخت وتوسعه از افتتاح 22 كيلومتر از محور جهرم- لار- بندرعباس به عنوان يكي از مهمترين محورهاي جنوب كشور با حضور وزير راه و شهرسازي خبر داد و گفت: ‌اين محور مهمترين مسير ترانزيتي از بندرعباس به مركز و شمال كشور تلقي مي شود و يكي از محورهاي اصلي ارتباط شهرهاي جهرم و لار با شهر شيراز است كه با اعتبار هزار ميليارد ريال به بهره برداري رسيد.

مقالات مرتبط

دیدگاه خود را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.پر کردن فیلدهای نشانه‌گذاری شده‌ با * ضروری می‌باشد.