989014050788+

989014050788+

خانهتوسعهعمرانراه و ترابریمشارکت ایران و ارمنستان در تكميل مسير ترانزيتي ميان دو كشور
مشارکت ایران و ارمنستان در تكميل مسير ترانزيتي ميان دو كشور

مشارکت ایران و ارمنستان در تكميل مسير ترانزيتي ميان دو كشور

مشارکت ایران و ارمنستان در تكميل مسير ترانزيتي ميان دو كشور

خیراله خادمی  به همراه یک هیات فنی و مهندسی برای تصمیم گیری در مشارکت ایران در ساخت جاده تاتو در ارمنستان به این کشور سفر کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص اهمیت این مسیر گفت: این سفر به منظور تحکیم روابط و همکاری در توسعه زیرساخت های حمل و نقل دو کشور صورت گرفته است و با توجه به مشکلات پیش آمده برای تردد وسایل نقلیه سنگین در این مسیر ساخت مسیر جایگزین در کریدور شمال- جنوب و حذف کشور ثالث در مسیر ترانزیتی میان این دو کشور از مهمترین اهداف این سفر است.

خادمی با تاکید بر نقش ایران در مسیر ترانزیتی کریدور شمال- جنوب اظهار داشت: ایران می تواند با همکاری با کشور ارمنستان در تکمیل جاده تاتو به راحتی بدون نیاز به عبور از کشور آذربایجان به ارمنستان برسد و از آنجا به اروپا متصل شود.

وی ادامه داد:  تکمیل عملیات اجرایی جاده تاتو که کمتر از 15 کیلومتر آن باقی مانده است نقش مهمی در تسهیل تردد برای ایران در کریدور شمال- جنوب و توسعه همکاری های اقتصادی دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی بازدید از این مسیر را یکی از مهمترین اهداف این سفر اعلام کرد و افزود: یکی از برنامه های این سفر رایزنی برای ایمن سازی جاده فرعی موجود و تکمیل روسازی آن است تا جاده اصلی طراحی و در مدت زمان کوتاه اجرا شود.

خادمی این مسیر را یکی از خطوط حیاتی برای تجارت و ترانزیت ایران به اروپا و چین دانست و گفت: ایران با اعلام آمادگی برای ساخت و تکمیل هرچه سریع تر مسیر مستقیم ایران به ارمنستان گام مهمی در راستای زنده نگه داشتن این مسیر ترانزیتی برای کشور برداشته است.

مقالات مرتبط

دیدگاه خود را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.پر کردن فیلدهای نشانه‌گذاری شده‌ با * ضروری می‌باشد.