989014050788+

989014050788+

خانهتوسعهعمرانراه و ترابریعمليات اجرايي راه آهن رشت- كاسپين سرعت گرفت
عمليات اجرايي راه آهن رشت- كاسپين سرعت گرفت

عمليات اجرايي راه آهن رشت- كاسپين سرعت گرفت

عمليات اجرايي راه آهن رشت- كاسپين سرعت گرفت

خيراله خادمي امروز در سفر به استان گيلان از راه آهن رشت- كاسپين بازديد كرد و گفت: متعاقب سفر بهمن ماه رييس جمهور به استان گيلان و ابلاغ مصوبات سفر در اسفند ماه سال گذشته 200 ميليارد تومان به اين مسير ريلي تخصيص داده شد و بدين ترتيب عمليات اجرايي پس از 9 ماه سرعت بيشتري پيدا كرد كه در اين رابطه تاكنون حدود 50 درصد از مطالبات پيمانكاران نيز پرداخت شد.

وي پيشرفت عمليات اجرايي در بخش زيرسازي را بيش از 80 درصد اعلام كرد و افزود: در حال حاضر  عمليات زيرسازي قطعه ششم بيش از 90 درصد و قطعه هفتم بيش از 60 درصد پيشرفت فيزيكي دارد و در صورت تامين اعتبار مورد نياز در زمان مناسب، ظرف چند ماه آينده تكميل مي شود.

خادمي همچنين پيشرفت فيزيكي عمليات روسازي راه آهن رشت- انزلي را بيش از 30 درصد دانست و گفت:  تاكنون 11 كيلومتر از مسير ريلگذاري شده است كه با پيشرفت عمليات زيرسازي، عمليات نصب خط در 26 كيلومتر باقيمانده نيز ظرف چند ماه آينده تكميل مي شود.

 وي احداث اين مسير ريلي را با هدف تكميل كريدور بين المللي ريلي جديد، گسترش صادرات و واردات و ترانزيت كالا از مناطق شمالي كشور به خليج فارس و درياي عمان را گامي مهمي در توسعه اقتصادي كشور بيان كرد و افزود: اين مسير ريلي در ادامه راه آهن قزوين- رشت، مركز استان گيلان را به منطقه ويژه اقتصادي كاسپين  متصل مي كند كه از نظر مبادلات بازرگاني با كشورهاي همجوار منطقه داراي اهميت ويژه است.

معاون وزير راه و شهرسازي اعتبار هزينه شده در اين پروژه ريلي را تاكنون 850 ميليارد تومان اعلام كرد و اظهار داشت: مصوبات سفر رييس جمهور در بهمن ماه سال گذشته شامل تخصيص 200 ميليارد تومان در سال 1400 است كه پرداخت شده و 400 ميليارد تومان نيز براي سال 1401 به پروژه تخصيص مي يابد.

وي افزود: مقرر شده است كه 600 ميليارد تومان باقيمانده از اعتبار مورد نياز به وسيله فاينانس بانك ها و موسسات اعتباري معتبر داخلي كشور و تهاتر از طريق واگذاري اراضي در اختيار وزارت راه و شهرسازي تامين شود.

مقالات مرتبط

دیدگاه خود را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.پر کردن فیلدهای نشانه‌گذاری شده‌ با * ضروری می‌باشد.