989014050788+

989014050788+

خانهتوسعهعمرانراه و ترابریضرورت تغییر رویکرد در اولویت بندی پروژه ها
ضرورت تغییر رویکرد در اولویت بندی پروژه ها

ضرورت تغییر رویکرد در اولویت بندی پروژه ها

ضرورت تغییر رویکرد در اولویت بندی پروژه ها / استفاده از دانش روز در اجرای پروژه ها

دیدار نوروزی دکتر خادمی با مدیران و معاونان برگزار شد و در آن اهداف و برنامه های سال 1401 مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

خادمی در این جلسه با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین اظهار داشت: به منظور اجرای پروژه های راهسازی روش های نوین زود بازده و کم هزینه باید جایگزین روش های سنتی شود و کلیه اقدامات باید به سمت علمی شدن و به روز بودن حرکت کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی اصلاح و بهبود روش های اجرا را بر اساس اولویت ها و اعتبارات از دیگر برنامه های سالجاری دانست و بیان داشت: باید روش های ساخت، کنترل و آزمایش کردن تغییر کند  تا علاوه بر کم شدن هزینه ها، سرعت اجرای پروژه ها نیز افزایش یابد.

وی با تاکید بر اولویت بندی پروژه ها بر اساس مصوبات استانی در سفرهای رییس جمهور گفت: تبیین پروژه های مهم استانی و برآورد دقیق اعتبارات مورد نیاز آن با هماهنگی و تعامل با  استانداری ها و نمایندگان مجلس شورای اسلامی ضروری است تا پس از تصویب پروژه و تخصیص اعتبار، اقدام لازم برای اجرای به موقع پروژه و اتمام آن در زمان مقرر صورت گیرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی تهیه برنامه عملیاتی بر مبنای بودجه سال 1401 را یکی دیگر از راهکارهای اجرای به موقع پروژه ها اعلام کرد.

خادمی به نقل از وزیر راه و شهرسازی ظرفیت های موجود در بودجه امسال در بخش حمل و نقل را بی نظیر دانست و گفت: با تخصیص به موقع اعتبارات، برنامه ریزی و ارایه راهکارهای مفید اجرایی، امکان بهره برداری سریعتر پروژه ها با تاکید بر کیفیت فراهم می شود.

در ادامه این جلسه مدیرکل دفتر برنامه ریز ی و بودجه گزارشی در خصوص قانون بودجه سال 1401 ارایه کرد و گفت: فصل حمل و نقل در قانون بودجه سال 1401، 43 درصد افزایش پیدا کرده و اعتبار شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور نیز رشد قابل توجهی داشته است.

جعفر سفیدیان ادامه داد: اعتبار پروژه ها ریلی در قانون بودجه سال 1401، 31 درصد، آزادراهی 33 درصد و راه و بزرگراه 63 درصد نسبت به سال گذشته رشد دارد.

مقالات مرتبط

دیدگاه خود را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.پر کردن فیلدهای نشانه‌گذاری شده‌ با * ضروری می‌باشد.