989014050788+

989014050788+

خانهتوسعهعمرانراه و ترابریبهره برداري 10 كيلومتر ديگر از بزرگراه هراز
بهره برداري 10 كيلومتر ديگر از بزرگراه هراز

بهره برداري 10 كيلومتر ديگر از بزرگراه هراز

بهره برداري 10 كيلومتر ديگر از بزرگراه هراز

خيراله خادمي صبح امروز در سفر به استان مازندران و بازديد از پروژه هاي راهسازي استان گفت:‌ استان مازندران یکی از مناطق مهم گردشگری کشور است كه ساماندهي ترافيك در اين استان با چهارخطه كردن محور هراز، كنارگذر محمود آباد، كنارگذر نور- رويان و تقاطع ميدان هزار سنگر در آمل در دست اقدام است.
معاون وزير راه و شهرسازي در بازديد از بزرگراه هراز اظهار داشت: جاده هراز مهمترين مسير ارتباطي بين دو استان پرجمعيت تهران و مازندران و كوتاه ترين مسير تردد ميان دو شهر تهران و آمل است و به دليل اهميت اين محور مواصلاتي از نظر اقتصادي و گردشگري براي كشور، چهار خطه كردن آن در اولويت قرار دارد.
وي از اتمام چهارخطه كردن 72 كيلومتر از محور هراز خبر داد و گفت: بيش از 50 درصد از بخش هاي باقيمانده اين محور به طول 28 كيلومتر پل و تونل است و از نظر اجرا يكي از سخت ترين قسمت هاي باقيمانده بزرگراه هراز محسوب مي شود كه1500 ميليارد تومان براي اتمام آن اعتبار مورد نياز است.
معاون وزير راه و شهرسازي اعلام كرد: 10 كيلومتر ديگر از اين محور تا پايان سالجاري زيرعبور ترافيك قرار مي گيرد.
خادمي ادامه داد: 1.5 كيلومتر در محدوده بلبل خوان در مرحله اجراي اساس قرار دارد و آسفالت آن باقي مانده است، تونل نشل به طول 574 متر در مراحل پاياني لاينينگ است. تونل زيارباغ به طول 1.5 كيلومتر از گره هاي ترافيكي محور نيز حدود 70 درصد لاينينگ شده است و تونل ابتهاج به طول1كيلومتر در مرحله لاينينگ قرار دارد كه با توجه به استقرار ماشين آلات و نيروهاي اجرايي ظرف مدت يكسال آينده به بهره برداري مي رسد.
معاون وزير راه و شهرسازي در خصوص ابنيه فني اين پروژه توضيح داد و اظهار كرد: محور هراز داراي 22 رشته تونل به طول 20.5 كيلومتر است كه تاكنون 9 رشته از آن به طول حدود 8 متر به بهره برداري رسيده است و 13 رشته تونل به طول بيش از 13 متر در حال عمليات اجرايي است.
خادمي افزود: اين محور همچنين داراي 29 دستگاه پل به طول 3.118 متر است كه 15 دستگاه آن به طول 994 متر زير عبور قرار دارد و 14 دستگاه آن به طول 2 كيلومتر باقي مانده است.
معاون وزير راه و شهرسازي در بازديد از تقاطع غيرهمسطح ميدان هزار سنگر آمل بيان كرد: اين تقاطع نقش مهمي در تسهيل ترافيك محور محمود آباد به آمل و بالعكس دارد و با تامين اعتبار مورد نياز تا پايان سال آماده بهره برداري مي شود.
وي اظهارد اشت: اين پروژه 4.5 كيلومتر است كه طول سازه پل 200 متر در دو باند رفت و برگشت به عرض 25.5 متر طراحي شده است و در حال حاضر 95 درصد پيشرفت فيزيكي دارد.
معاون وزير راه و شهرسازي در ادامه سفر به استان مازندران از كنارگذر محمود آباد بازديد كرد و گفت: كنارگذر محمود آباد به طول 12.5 كيلومتر در ضلع جنوبي اين شهر طراحي شده و در حال اجرا است. بال شرقي آن به طول 6.5 كيلومتر به ارزش 540 ميليارد ريال به بهره برداري رسيده است و بال غربي در حال مطالعه است و نياز به آزادسازي مسير دارد. پيش بيني مي شود به منظور ساخت بال غربي 50 هزار ميليارد ريال اعتبار مورد نياز است.
خادمي در ادامه با تاكيد بر اهميت كنارگذر نور- رويان در تسهيل ترافيك استان اظهار داشت: نزدیکی پروژه به دو محور مهم هراز و کندوان یکی از موارد قابل ذکر در اهمیت این پروژه است و خروج محورهای سنگین ترانزیتی از محدوده شهری از مزایای بهره برداری از این كنارگذر محسوب مي شود.
وي طول اين پروژه را 2 كيلومتر اعلام كرد و اظهارد اشت: اين پل 80 متر است و داراي دو دهانه 18 متري و دو دهانه 22 متري است.
معاون وزير راه و شهرسازي پيشرفت فيزيكي كنارگذر نور- رويان را 25 درصد دانست و گفت: در حال حاضر تقاطع غيرهمسطح آبپري با پيشرفت فيزيكي بيش از 50 درصد در حال اجرا است كه در بازديد امروز در خصوص اعتبار مورد نياز براي آزادسازي 2 كيلومتر از مسير به ميزان 700 ميليارد تومان نيز بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

مقالات مرتبط

دیدگاه خود را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.پر کردن فیلدهای نشانه‌گذاری شده‌ با * ضروری می‌باشد.