989014050788+

989014050788+

خانهتوسعهعمرانراه و ترابریبهره برداري از مسير جايگزين ارتباطي ايران به ارمنستان
بهره برداري از مسير جايگزين ارتباطي ايران به ارمنستان

بهره برداري از مسير جايگزين ارتباطي ايران به ارمنستان

بهره برداري از مسير جايگزين ارتباطي ايران به ارمنستان و رفع مشکل عبور وسایط نقلیه ترانزیتی

خيراله خادمي به همراه يك تيم فني و مهندسي به منظور مشارکت در تکمیل جاده تاتو به عنوان مسیر مستقیم ایران به ارمنستان به اين كشور سفر كرد و از تكميل راه هاي ارتباطي ايران در كريدور شمال- جنوب در نشست هاي تخصصي با وزیر و معاونین زیرساخت های اين كشور خبر داد.
معاون وزير راه و شهرسازي هدف از اين سفر را تحکیم روابط و همکاری در توسعه زیرساخت های حمل و نقل دو کشور دانست و گفت:‌ با توجه به مشکلات پیش آمده برای تردد وسائط نقلیه ترانزیتی در این محور ساخت مسیر جایگزین در کریدور شمال- جنوب طي نشست هاي تخصصي با مسئولان اين كشور مورد بحث  و بررسي قرار گرفت.

خادمي بازديد ميداني از محورهاي ارتباطي اين كشور را يكي از برنامه اين سفر اعلام كرد و افزود: طبق برنامه زمان بندي مقرر شد يك مسير جايگزين در آينده نزدیک با تكميل روسازي مورد بهره برداري قرار گيرد و رفع گردنه ها و نقاط حادثه خيز در اين محور نيز همزمان پيگيري و اجرا شود.
وي حفظ و بهره برداری از كريدور شمال- جنوب را براي ارتباط ايران با كشورهاي ارمنستان، گرجستان و قفقاز مهم دانست و اظهار داشت: هم زمان با بهره برداري از محور جايگزين طراحي جديد مسير گوريس- قاپان به عنوان محور اصلي بررسي و اجرايي مي شود.

معاون وزير راه  وشهرسازي تكميل كريدور شمال- جنوب را از ديگر دستاوردهاي اين سفر اعلام كرد و گفت: ‌احداث بخش جنوبي اين كريدور از سوي ايران پيشنهاد و مورد استقبال قرار گرفت و از آنجا كه بخش شمالي آن از ايروان به سمت گرجستان از سوي كشور ارمنستان احداث شده است ساخت بخش جنوبي با استفاده از توان فني و مهندسي ايراني مي تواند اقدام مهمي در تكميل اين كريدور و بهره مندي از مزاياي اقتصادي آن  براي ايران را به همراه داشته باشد.

مقالات مرتبط

دیدگاه خود را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.پر کردن فیلدهای نشانه‌گذاری شده‌ با * ضروری می‌باشد.