989014050788+

989014050788+

خانهتوسعهعمرانراه و ترابریافتتاح 123 کیلومتر راه وبزرگراه در استان آذربایجان غربی
افتتاح 123 کیلومتر راه وبزرگراه در استان آذربایجان غربی

افتتاح 123 کیلومتر راه وبزرگراه در استان آذربایجان غربی

افتتاح 123 کیلومتر راه وبزرگراه در استان آذربایجان غربی

خیراله خادمی صبح امروز به همراه وزیر راه و شهرسازی به استان آذربایجان غربی سفر کرد و از بهره برداری 123 کیلومتر راه و بزرگراه در این استان خبر داد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اهمیت استان آذربایجان غربی و تکمیل زیرساخت های حمل و نقل این استان گفت: آذربایجان غربی با داشتن مرز مشترک با سه کشور و بزرگترین پایانه مرزی کشور در بازرگان نقش اساسی در توسعه و شکوفایی کشور به عهده دارد.

وی در خصوص توسعه شبکه راه های این استان افزود: در سال های اخیر فعالیت های چشمگیری در توسعه شبکه راه و بزرگراه های استان صورت گرفته است و در حال حاضر  40 آزادراه، 422 بزرگراه و 500 راه اصلی در این استان به بهره برداری رسیده است.

خادمی از افتتاح 103 کیلومتر از کریدور بزرگراهی غرب کشور در استان آذربایجان غربی خبر داد و گفت:‌ این کریدور به عنوان شریان حیاتی حمل و نقل کشور نقش بسزایی در توسعه اقتصادی، سیاسی و فرهنگی ایران دارد و در همین راستا این کریدور از بازرگان تا بندر امام خمینی به طول 1500 کیلومتر در حال احداث است.

معاون وزیر راه وشهرسازی ادامه داد: از این میزان 536 کیلومتر که حدود 36 درصد از کل این کریدور محسوب می شود در استان آذربایجان غربی واقع شده است و تاکنون 379 کیلومتر آن به بهره برداری رسیده است و 157 کیلومتر باقیمانده در حال اجرا یا در مرحله واگذاری قرار دارد.

وی در خصوص پروژه های افتتاحی واقع در این کریدور توضیح داد و گفت: 51 کیلومتر از محور بازرگان به سه راهی ایواغلی، 10 کیلومتر از محور سه راهی ایواغلی- خوی، 3 کیلومتر از محور خوی- سلماس، 29.5کیلومتر از محور ارومیه- مهاباد- میاندوآب، 2.5 کلومتر از بزرگراه میاندوآب- بوکان و 7.5 کیلومتر از کنارگذر بوکان امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی به بهره برداری رسید.

خادمی اعتبار هزینه شده در این پروژه ها را 890 میلیارد تومان اعلام کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین افتتاح 20 کیلومتر راه و بزرگراه در این استان را بخش دیگری از برنامه سفر وزیر راه وشهرسازی به این استان دانست و گفت:‌6.5 کیلومتر از محور نازلو- سرو، حدود 10 کیلومتر از محور میاندوآب- شاهیندژ- تکاب، 1 کیلومتر از محور نقده- پیرانشهر و 2.5 کیلومتر از محور پیرانشهر- سردشت با اعتبار 105 میلیارد تومان امروز  به بهره برداری رسید.

مقالات مرتبط

دیدگاه خود را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.پر کردن فیلدهای نشانه‌گذاری شده‌ با * ضروری می‌باشد.