989014050788+

989014050788+

خانهتوسعهعمرانراه و ترابریاحداث راه آهن زاهدان-زابل-میلک در راستای توسعه محور شرق کشور
احداث راه آهن زاهدان-زابل-میلک در راستای توسعه محور شرق کشور

احداث راه آهن زاهدان-زابل-میلک در راستای توسعه محور شرق کشور

احداث راه آهن زاهدان-زابل-میلک در راستای توسعه محور شرق کشور

معاون وزیر راه و شهرسازی صبح امروز در سفر به استان سیستان و بلوچستان به همراه معاون ساخت و توسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه ها، معاون عمراني استانداري سيستان و بلوچستان، نمايندگان مردم زابل در مجلس شوراي اسلامي از مسير راه آهن زاهدان- زابل – ميلك بازدید کرد.
خیراله خادمی با اشاره به اهمیت این محور ریلی گفت:  این خط آهن در راستای تکمیل کریدور ریلی شرق کشور از چابهار تا مشهد و در نتیجه توسعه اقتصادی و اجتماعی منطقه احداث می شود و با اتصال ریلی استان های شرق کشور از جنوب تا شمال نقش مهمی در توسعه ترانزیت بین المللی دارد.
وی این مسیر ریلی را بخشی از طرح راه آهن مشهد – زاهدان به طول 900 کیلومتر اعلام کرد و افزود: این محور از زاهدان شروع می شود و با عبور از مسیرهای کوهستانی به زابل می رسد و بعد از عبور از بیرجند و گناباد در نهایت به ایستگاه راه آهن یونسی منتهی می شود.
معاون وزیر راه و شهرسازی این محور ریلی را تکمیل کننده راه آهن چابهار- زاهدان دانست و گفت: توسعه محور شرق کشور، سواحل مکران با اتصال به بندر چابهار و تسهیل دسترسی به صنایع و معادن کشور از مهمترین مزایای این خط ریلی است.
خادمی توسعه ترانزیت بین المللی کالا و مسافر را بخشی دیگری از مزایای راه آهن زاهدان- زابل معرفی کرد و اظهار داشت: اتصال ریلی به کشور افغانستان از مرز میلک، اتصال به مرز سرخس و بهره مندی کشور روسیه از قابلیت های بندر چابهار در ترانزیت کالا بخش دیگری از مزایای این محور است.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه در خصوص دیگر اهداف این سفر توضیح داد و یادآور شد: بررسی نحوه اتصال این محور ریلی به پایانه مرزی میلک و تسریع در عملیات اجرایی در این سفر مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
خادمی اعتبار سالجاری این پروژه ریلی را بیش از هزار و 645 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: بودجه سالجاری582 میلیارد ریال است که 1060 میلیارد ریال نیز از محل توازن استانی و 4800 میلیارد ریال نیز از سایر ردیف ها (جدول شماره 9 قانون) برای آن در نظر گرفته شده است و از ابتدای سالجاری تاکنون 500 میلیارد ریال آن تخصیص یافته است.

مقالات مرتبط

دیدگاه خود را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.پر کردن فیلدهای نشانه‌گذاری شده‌ با * ضروری می‌باشد.