989014050788+

989014050788+

خانهتوسعهعمرانراه و ترابریاتمام زيرسازي راه آهن ميانه- اردبيل
اتمام زيرسازي راه آهن ميانه- اردبيل

اتمام زيرسازي راه آهن ميانه- اردبيل

معاون وزير راه و شهرسازي: شهريور ماه؛ اتمام زيرسازي راه آهن ميانه- اردبيل

خادمی طي سفري دو روزه از زيرساخت هاي حمل و نقل استان هاي آذربايجان شرقي و اردبيل بازديد كرد و هدف از اين سفر را برنامه ريزي براي زمان بندي اجرا و بهره برداري از پروژه هاي اين دو استان اعلام كرد.
خيراله خادمي راه آهن ميانه- اردبيل را يكي از بزرگترين پروژه هاي ريلي در حال ساخت كشور دانست و گفت: طبق برنامه ريزي هاي صورت گرفته عمليات زيرسازي اين خط ريلي تا شهريور ماه به اتمام مي رسد.
وي با تاكيد بر اهميت اين مسير ريلي براي كشور و استان اظهار داشت: خوشبختانه در پايان سال گذشته اعتبار مناسبي به پروژه تزريق شد و اميدواريم در ابتداي سال جديد تعهدات مالي ديگر نيز براي پروژه تحقق پيدا كند تا عمليات اجرايي را مطابق برنامه زمان بندي پيش رود.
خادمي پيشرفت فيزيكي كل اين پروژه را 83 درصد اعلام كرد و افزود: زيرسازي اين مسير 91 درصد پيشرفت فيزيكي دارد و بيش از 100 كيلومتر از مسير ريلگذاري شده است.
معاون وزير راه و شهرسازي اعتبار مورد نياز براي اتمام اين پروژه را 1500 ميليارد تومان اعلام كرد و گفت: بخشي از اين رقم از محل مصوبات دولت و بخشي نيز با پيگيري از طريق بانك ها تامين مي شود.
خادمي از اتمام بخش عمده عمليات ساخت ابنيه راه آهن ميانه- اردبيل خبر داد و گفت: اين مسير 28 كيلومتر تونل دارد كه عمليات اجرايي 130 متر آن باقي مانده است و كارهاي جزيي باقيمانده نيز ظرف 6 ماه آينده به اتمام مي رسد.
معاون وزير راه وشهرسازي همچنين از زيرساخت هاي حمل و نقل استان آذربايجان شرقي بازديد كرد و اظهار داشت: استان آذربايجان شرقي ظرفيت هاي حمل و نقلي بسيار بالايي وجود دارد و با توجه به گستردگي استان 5 پروژه آزادراهي به طول 480كيلومتر در اين استان تعريف شده است كه عمليات اجرايي 4 آزادراه در حال اجرا است.
خادمي ادامه داد: در بخش بزرگراهي نيز670 كيلومتر مسير جديد در برنامه كاري است كه 220 كيلومتر آن در حال اجرا است و امیدواریم با تامین مالی این پروژه از سوی هئیت دولت در ظرف ۴ سال آینده ۲۳۰ کیلومتر این پروژه به عنوان باند دوم تحویل داده شود.
خادمی در بازديد از مسيرهاي ريلي اين استان اظهار داشت : راه آهن ميانه- تبريز به عنوان مهمترین پروژه ریلی استان آذربایجان شرقی با پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصدی آخرین مراحل اجرایی را طی می کند که نسبت به راه آهن فعلی یک مسیر میانبر است و در حدود ۱۱۵ کیلومتر طول مسیر را کوتاه می کند و زمان سفر را ۴ الی ۵ ساعت در بخش ریلی به سمت تهران کوتاه خواهد کرد. طی برنامه ریزی های انجام شده در چند ماه آینده به عنوان اولین پروژه ریلی دولت سیزدهم به بهره برداری خواهد رسید.
معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه گفت: برای این پروژه عظیم قریب به ۱۵۰۰ میلیارد تومان تاکنون هزینه شده است و ارزش به روز پروژه ۴۵۰۰ میلیارد تومان است. برای تکمیل عملیات در حدود ۵۰۰ میلیارد تومان در بخش روسازی و نصب سیستم های ارتباطی و همچنین تکمیل ایستگاه خاوران در تبریز اعتبار نیاز است که امیدواریم در چند ماه آینده با تامین مالی ۵۰۰میلیاردی این مسیر ریلی را آماده بهره برداری کنیم .
خادمی ابراز امیدواری کرد در سفر هئیت دولت به استان آذربایجان شرقی تامین مالی این پروژه انجام شود و مراحل نهایی و اتمام پروژه صورت گیرد.
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اهمیت این پروژه ریلی برای استان آذربایجان شرقی افزود: این پروژه ریلی یکی از پروژه های مهم وزارت راه و شهرسازی است که زیرسازی آن به صورت دوخطه از میانه به تبریز به طول ۲۰۳ کیلومتر انجام شده است و روسازی آن هم به صورت یک خطه برای بهره برداری سریعتر درحال اتمام است که امیدواریم هرچه سریعتر تکمیل و به بهره برداری برسد.
وی در ادامه ضمن بازدید آزادراه کنارگذر تبریز یا همان قطعه ششم آزادراه تبریز -ارومیه گفت: این کنارگذر تاکنون پیشرفت ۱۵ درصدی داشته است و تصمیمات برای تسهیل در اجرای این پروژه به عمل آمده است.
خادمی در مورد پروژه آزادراه تبریز- مرند نیز بيان كرد: این پروژه با روند خوبی در حال انجام است و عملیات اجرایی آزادراه مراغه به هشترود نیز به عنوان یکی از پروژه های آزادراهی با روند خوبی درحال اجراست و امیدواریم اين دو پروژه آزادراهي طی امسال و سال آینده به بهره برداری برسد و در سال ۱۴۰۱ بخش عمده پروژه مراغه به هشترود و سال ۱۴۰۲ پروژه آزادراه تبریز به مرند آماده بهره برداری شود.

مقالات مرتبط

دیدگاه خود را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.پر کردن فیلدهای نشانه‌گذاری شده‌ با * ضروری می‌باشد.