989014050788+

989014050788+

خانهتوسعهعمرانراه و ترابریآغاز عمليات اجرايي ايستگاه راه آهن شهركرد
آغاز عمليات اجرايي ايستگاه راه آهن شهركرد

آغاز عمليات اجرايي ايستگاه راه آهن شهركرد

آغاز عمليات اجرايي ايستگاه راه آهن شهركرد

ظهر امروز عملیات اجرایی ایستگاه راه‌آهن شهرکرد به عنوان بخشی از طرح ملی راه‌آهن شهرکرد-اصفهان آغاز شد.
عباس خطیبی گفت: این خط ریلی با هدف اتصال مركز استان چهارمحال و بختياري به شبكه سراسري ريلي احداث مي شود و با سرعت گرفتن اجراي اين پروژه، عمليات اجرايي مهم ترين قسمت ساختماني آن به عنوان ايستگاه شهركرد امروز آغاز شد.
وي بيان كرد: سفر به شهركرد با توجه موقعیت جغرافیایی منطقه، سردسير و برف گير بودن شهركرد به ويژه از طريق جاده اي و هوايي در بيشتر اوقات سال با محدوديت همراه است و جا به جايي ريلي يكي از ايمن ترين و مناسب ترين روش هاي سفر به اين محدوده محسوب مي شود.
خطیبی ادامه داد: مقرر است ايستگاه راه آهن شهركرد در مدت ۲۴ ماه در مساحت ۲۱ هکتار و زیربنای ساختمان اصلی 3 هزار و ۱۰۰ متر مربع و با ظرفیت‌های ویژه احداث شود.
وي اعلام كرد:‌ برآورد می‌شود در سال نخست بهره‌برداری از این مسیر ریلی، ۷۰۰ هزار نفر مسافر و بيش از ۳ میلیون تن بار از طریق اين شبکه ریلی جابه‌جا شود.
مديرعامل شركت ساخت وتوسعه در خصوص راه آهن شهركرد- مباركه بيان داشت: این مسیر ریلی در قالب ۴ قطعه با طول ۹۰ کیلومتر در دو استان اصفهان و چهارمحال و بختياري اجرا مي شود که ایستگاه حسن‌آباد شهر مبارکه مبدا و ایستگاه شهرکرد در شمال شرقی این شهر مقصد است.
خطیبی اتصال مركز استان چهارمحال و  بختياري به شبكه ريلي كشور را يكي از مهمترين مزاياي اين خط آهن دانست و گفت:‌ دسترسي مركز استان به ظرفیت‌های اقتصادی و تجاری، اتصال صنایع بزرگ منطقه سفیددشت به ظرفیت ‌های ریلی، کاهش ترافیک بین استان‌های چهارمحال و بختیاری و اصفهان، محرومیت‌زدایی و رویکرد توسعه متوازن در استان‌های مرکزی کشور و تکمیل کریدور ریلی اصفهان- اهواز از ديگر  مزاياي بهره برداري از راه آهن مباركه- سفيد دشت است.

مقالات مرتبط

دیدگاه خود را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.پر کردن فیلدهای نشانه‌گذاری شده‌ با * ضروری می‌باشد.