989014050788+

989014050788+

خانهتوسعهعمرانراه و ترابریآزادراه اراک- خرم آباد به بهره برداری می رسد
آزادراه اراک- خرم آباد به بهره برداری می رسد

آزادراه اراک- خرم آباد به بهره برداری می رسد

آزادراه اراک- خرم آباد فردا با حضور وزير راه و شهرسازي به بهره برداری می رسد

خیراله خادمی از افتتاح آزاد راه اراک- خرم آباد حدفاصل بروجرد تا خرم آباد به طول 67 کیلومتر فردا با حضور وزير راه و شهرسازي خبر داد و گفت: این آزادراه بخشي از مهمترين كريدور ترانزيتي كشور در اتصال نواحي شمال كشور به بندر امام خميني است و نقش مهمي در جا به جايي بار و مسافر در طول اين كريدور دارد.

وي بهره برداري از اين آزادراه را موجب كاهش 33 كيلومتري طول مسير دانست و ادامه داد: با بهره برداري از اين آزادراه زمان سفر 43 دقيقه كاهش مي يابد، حدود 65 ميليون ليتر ساليانه در مصرف بنزين صرفه جويي مي شود و ساليانه 147 ميليارد ريال با كاهش تصادفات و 1200 ميليارد ريال با كاهش زمان سفر صرفه جويي صورت مي گيرد.

خادمی افزود: بهره برداری از آزادراه اراک- خرم آباد موجب ساماندهی ترافیک در محدوده شهرهای اراک، بروجرد و خرم آباد می شود.

وی تکمیل این آزادراه را موجب پویایی و پایداری شبکه آزادراهی کشور معرفی کرد و افزود: این آزادراه اتصال بین آزادراه اراک- سلفچگان- ساوه و خرم آباد – پل زال را  برقرار می کند و در آینده با امتداد آزادراه  به سمت سلفچگان و قم و اتصال به آزادراه حرم تا حرم شبکه گسترده و پیوسته آزادراهی فراهم می شود.

خادمی طول این آزادراه را 135 کیلومتر اعلام کرد و گفت: این آزادراه با سرمایه گذاری مشترک وزارت راه و شهرسازی و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء احداث شده است.

مقالات مرتبط

دیدگاه خود را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.پر کردن فیلدهای نشانه‌گذاری شده‌ با * ضروری می‌باشد.