989014050788+

989014050788+

خانهتوسعهمعمارینما و منظرنمای ساختمان‌ها متناسب با بافت منطقه باشد
نمای ساختمان‌ها متناسب با بافت منطقه باشد

نمای ساختمان‌ها متناسب با بافت منطقه باشد

نمای ساختمان‌ها متناسب با بافت منطقه باشد

رئیس کمیسیون شهرسازی شورای اسلامی شهرکرد گفت: نمای ساختمان‌های واقع شده در مجاورت مکان‌های تاریخی، باید متناسب با بافت منطقه باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدرضا بیاتی امروز _ دوشنبه دهم مردادماه _ در یکصدوهفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهرکرد، اظهار کرد: تشکیل کمیته نما و منظر شهری در شهرداری شهرکرد مورد تاکید اعضای شورای اسلامی است.

وی با بیان اینکه تشکیل کمیته نما و منظر شهری سازندگان بناها را به رعایت بیشتر الگوهای ایرانی و اسلامی در احداث نما برای ساختمان‌ها ترغیب می‌کند، افزود: با این روش جنس و متریال نماها نیز در ضوابط جدید مورد توجه قرار خواهد گرفت و با رعایت نکات سازه‌ای خطرات احتمالی در لرزه‌ها و زلزله و همچنین در واقع عادی کاهش می‌یابد.

رئیس کمیسیون شهرسازی شورای اسلامی شهرکرد ادامه داد: بر اساس اصول و مبانی شهرسازی و همچنین با بهره‌گیری و در نظر گرفتن تجارب موفق، نمای ساختمان‌ها در هر منطقه و شهر باید تابع شرایط جغرافیایی، فرهنگی، باورهای دینی و نگرش‌های اجتماعی آن اقلیم باشد.

وی با بیان اینکه تشکیل کمیته نما در شهرداری شهرکرد به ارتقای سیما و منظر شهری در مرکز استان کمک شایانی می‌کند، تصریح کرد: پیاده‌سازی ضوابط باید با همراهی شهروندان باشد.

بیاتی گفت: نمای ساختمان‌های واقع شده در مجاورت مکان‌های تاریخی باید متناسب با بافت منطقه باشد و اجازه ندهد که فضاهای مناسبی که از قابلیت لازم برای توسعه صنعت گردشگری برخوردار است، به اغتشاش بصری دچار شود.

وی اظهار کرد: تشکیل کمیته نما و منظر شهری مقدمه‌ای برای رسیدن به وحدت نما است و با این طرح، ساختمان‌ها در مباحثی همچون خط آسمان، نما، فضای سبز، محوطه بیرونی و نصب مبلمان شهری دارای وجه اشتراک می‌شود تا شهر به آراستگی و زیبایی لازم دست یابد و به معنی واقعی کلمه «شهر ما، خانه ما» باشد.

مقالات مرتبط

دیدگاه خود را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.پر کردن فیلدهای نشانه‌گذاری شده‌ با * ضروری می‌باشد.